تماس تلفنی پوتین و محمود عباس درباره جنگ غزه

رئیس جمهور روسیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسیطن بر اهمیت توقف فوری جنگ در نوار غزه و از سرگیری روند حل‌وفصل سیاسی بحران فلسطین تاکید کردند.

تماس تلفنی پوتین و محمود عباس درباره جنگ غزه

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

پسکوف در این‌باره گفت: «پوتین و عباس مسائل مربوط به درگیری بی‌سابقه فلسطین و اسرائیل، در درجه اول در نوار غزه را بررسی کرده و بر اهمیت توقف فوری جنگ در نوار غزه و از سرگیری روند حل‌وفصل سیاسی بحران فلسطین تاکید کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین در این تماس، عباس را از اقدامات روسیه برای آرام کردن درگیری‌ها و اطمینان از ارسال بی‌وقفه کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در نوار غزه مطلع کرد».

طبق بیانیه کرملین، پوتین ضمن دعوت از عباس برای سفر به روسیه در زمانی که برای هر دو طرف مناسب باشد، حمایت خود را از تلاش‌های سران تشکیلات خودگردان فلسطین برای آرام کردن درگیری در غزه اعلام کرد.

پیش از این، رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه از نظر میزان تخریب، جنگ اوکراین در مقابل ویرانی نوار غزه هیچی نیست، گفته بود که مردم غزه باید حفظ شوند و کمک‌های بشردوستانه افزایش یابد. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    بوی خیانت از برادر پوتین

  • ناشناس
    0

    پوتین حماس را نابود کرد و الان غزه را معامله می کنند و سپس حوثی ها و جزایر ایران و غیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها