تهدید به بمب گذاری؛ ۳ مدرسه در فرانسه تخلیه شد

رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که معلمان و دانش‌آموزان سه مدرسه در نزدیکی استان آمین در شمال فرانسه، به دلیل وجود خطر بمب‌گذاری تخلیه شدند.

تهدید به بمب گذاری؛ ۳ مدرسه در فرانسه تخلیه شد

در پی افزایش هشدار‌های تروریستی و بمبگذاری در فرانسه از اکتبر سال میلادی گذشته، سه مدرسه این کشور، روز گذشته، در پی دریافت دومین هشدار بمب‌گذاری تخلیه شدند.

رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که معلمان و دانش‌آموزان سه مدرسه در نزدیکی استان آمین در شمال فرانسه، به دلیل وجود خطر بمب‌گذاری تخلیه شدند.

رادیو فرانس‌اینفو در این باره گزارش داد که دبیرستان‌های دولتی «لوییس تولییِر»، «ادوآرد گراند» و «ادوآرد برَنلی» به دلیل آن که در هفته جاری، با دومین خطر بمب‌گذاری مواجه شده بودند، تخلیه شدند و پلیس نیز در این محل‌ها حضور یافت.

روزنامه لو پاریزین در آغاز هفته جاری با استناد به اظهارات وزارت آموزش فرانسه گزارش داد که طی هفته گذشته، مدارس ۴۴ شهر در فرانسه، از سوی کسانی که مدعی شده‌اند به نیابت از گروه تروریستی داعش فعالیت می‌کنند، حداقل، ۳۲۳ هشدار بمبگذاری دریافت کرده‌اند.

تهدید به بمب‌گذاری و هشدار‌های تروریستی در اکتبر ۲۰۲۳ در فرانسه افزایش داشت و ده‌ها تحقیقات درباره این رخ‌داد‌ها آغاز شد. فرودگاه‌های متعددی در این کشور، چند روز پیاپی هشدار بمبگذاری دریافت می‌کردند و بسیاری از آن‌ها نیز بار‌ها تخلیه شدند. این رخداد‌ها پس از ارائه مقرراتی از سوی فرانسه در زمینه تهدیدات تروریستی در پی حمله‌ای به یک دبیرستان دولتی در شهر «آراس»، مرکز استان «پـا دو کـاله» در شمال این کشور به وقوع پیوستند.

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    فرانسه و اروپا و کانادا و ... با آغوش باز افراطیون تروریست را می پذیرند وبه راحتی ویزا و اقامت و پناهندگی می دهند.

  • ناشناس
    0

    چشمتون کور وقتی فله‌ای مسلمون به مملکتتون راه میدین باید عواقبش هم بچشید

  • رابی
    0

    از قدیم گفتن کرم از خود درخت است.
    فرانسه سالها کشورهای آفریقایی و عربی را استعمار و استثمار کزد و نیروهای اشغالگر فرانسوی جنایت‌های وحشتناکی علیه مردم الجزایر و سایر مستعمرات خودشان مرتکب شدند و قرن ها منابع و ثروت این کشورها را به یغما بردند و باعث فقر و وضعیت نابسامان کنونی این کشورها شدند.به علت فقر و گرسنگی تعداد زیادی از همین اعراب مسلمان الجزایری و مراکشی و جاهای دیگر برای کار به فرانسه مهاجرت کردند و الان جمعیت مسلمانان عرب تبار در این کشور بسیار بالاست.راستگراهای فرانسه می خواهند به زور فرهنگ خودشان را به این مهاجران تحمیل کنند و مشکل از آنجا شروع شد که مدیر یک مدرسه چند روز گذشته به زور خواسته بود که حجاب چند دانش آموز مسلمان را بردارد و آنها را تهدید به اخراج از مدرسه کرده بود.دو نفر از این دختران حجابشان را برداشته بودند اما نفر سوم مقاومت کرده بود و این امر باعث خشمگین شدن مسلمانان فرانسه و تهدید به بمب گذاری و ترور شد.من با ایدئولوژی اسلام مخالفم. اما اقدام فرانسه خودش نوعی محدود کردن آزادی است.زیرا هر کسی باید آزادی پوشش داشته باشد.حالا یکی می خواهد لخت بگردد یکی با حجاب.البته طبق شواهد و آثار تاریخی که در سوریه به دست آمده حجاب اصلا ربطی به اسلام ندارد و مردمان اون مناطق قبل از اسلام نیز محجبه بوده اند.اقدام فرانسه مثل این می ماند که یک بودایی را بگیرید و به زور مسلمان یا مسیحی کنید که این امر اصلا با اصول حقوق بشر و دمکراسی همخوانی ندارد.

  • حسن . بیسواد.
    0

    به نظر من اینها همه کار صهیون هاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها