اعضای باند قاچاق اسلحه در کردستان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی کردستان گفت: پلیس امنیت عمومی با اشراف اطلاعاتی خود سه عضو یک باند قاچاق اسلحه‌های شکاری در شهرستان بیجار را دستگیر کردند.

اعضای باند قاچاق اسلحه در کردستان دستگیر شدند

سردار علی آزادی اظهار داشت: ماموران امنیت عمومی این استان در راستای اجرای طرح عملیات مبارزه با قاچاق کالا با اشراف اطلاعاتی سه دستگاه خودرو را در یکی از مبادی ورودی به شهر بیجار متوقف کردند.

وی اضافه کرد: ماموران پس از اخذ دستور قضایی نسبت به بازرسی خودروها اقدام کرده و موفق به کشف ۲۶ قبضه سلاح شکاری که به صورت ماهرانه در داخل خودروها جاسازی شده بود، شدند.

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: در این عملیات سه قاچاقچی سلاح‌های شکاری که به صورت باند فعالیت داشتند دستگیر و در بررسی‌های بیشتر به بارگیری سلاح‌ها از مرزهای غربی با هدف حمل به مرکز کشور اعتراف کردند.

سردار آزادی تاکید کرد: در ادامه این عملیات سه دستگاه خودروی حامل سلاح‌های قاچاق توقیف و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

۳۸۵ راس دام قاچاق در مرزهای کردستان مهار شد

جانشین فرماندهی مرزبانی کردستان نیز گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و کسب اخباری مبنی بر انتقال دام قاچاق فاقد مجوز در نقاط مرزی مریوان، موضوع بطور ویژه در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

سرهنگ محمدعارف سپهری اضافه کرد: مرزبانان گروهان مرزی دره‌نخی مریوان پس ساعت‌ها کمین و پایش مستمر حوزه، گله‌های احشام قاچاق را که قصد خروج غیرقانونی از کشور داشتند، مشاهده کردند.

وی افزود: قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران گله‌های احشام را رها کرده و با استفاده از تاریکی هوا و پوشش کوهستانی منطقه از محل متواری شدند که تلاش برای شناسایی و دستگیری آنان ادامه دارد.

سرهنگ سپهری اظهار داشت: مرزبانان در پاکسازی محل ۲۵۷ راس احشام سبک و سنگین قاچاق به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال را مهار و توقیف کردند.

جانشین فرماندهی مرزبانی کردستان یادآور شد: در عملیاتی دیگر مرزبانان پاسگاه‌های چومان، بلکه و گله سوره حین نیز کنترل نوار مرزی گله‌های احشام را که توسط افراد سودجو به منطقه منتقل شده بودند را مهار کردند.

وی با اشاره به اینکه این قاچاقچیان نیز با سوء استفاده از پوشش جنگلی منطقه متواری شدند، تاکید کرد: در این عملیات ۱۲۸ راس احشام سبک و سنگین به ارزش سه میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ سپهری گفت: با توجه به اختلاف قیمت احشام در کشور عراق و همچنین سود آوری زیادی که از راه قاچاق آن بدست می آید افرادی سودجو و مخلان اقتصادی نسبت به قاچاق احشام به کشور عراق کرده که مرزبانان با تمام قوا با این پدیده مقابله می‌کنند.

از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰ قاچاقچی و سرشاخه اصلی باند قاچاق احشام در مرزهای کردستان توسط مرزبانان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها