معاون هلال احمر یزد:

هشت کوهنورد گمشده در مهریز نجات یافتند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: یک تیم هشت نفری از کوهنوردان که در کوه های ارنان شهرستان مهریز مسیر را گم کرده بودند، سه شنبه شب با تلاش تیم واکنش سریع این نهاد پس از ۶ ساعت جست و جو نجات یافتند.

هشت کوهنورد گمشده در مهریز نجات یافتند

سید مهدی حسینی، افزود: بعد از اطلاع از شرایط و تماس با سامانه ۱۱۲، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر متشکل از پنج نفر با تجهیزات لازم با سه دستگاه خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند و عملیات امداد و نجات را آغاز کردند.

وی ادامه داد: پس از رسیدن نجاتگران هلال احمر به محل حادثه و پیمودن مسیر سخت کوهستان و پس از ۶ ساعت تلاش و رسیدن به تیم کوهنوردی یادشده با استفاده از تجهیزات و سایر وسایل نجات کوهستان آنها به پایین کوه هدایت و به محل امن انتقال یافتند.

معاون جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: با توجه به شرایط خاص منطقه کوهستانی استان یزد و دیگر شهرستان‌ها و حوادث متعددی که احتمالا برای کوهنوردان در چنین مواردی رخ می‌دهد باید همواره همه مسایل ایمنی را در نظر داشته باشند.

میرحسینی بیان کرد: کوهنوردان و شهروندان باید نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم و مردم در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره  ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دهستان ارنان در ۷۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها