۱۶ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این شهرستان در نیمه نخست امسال در مجموع ۱۶ تُن انواع مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف را در زنجیره توزیع کشف کردند.

۱۶ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شد

حسینی اضافه کرد: ارزش ریالی این اقلام غیربهداشتی و فاسد شده در مجموع بیش از چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود که امحا و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد ادامه داد: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بود و در صورت مصرف می‌توانست سلامت شهروندان را با خط مواجه سازد.

وی یادآور شد: امسال ۶ تُن روغن سوخته نیز کشف و همچنین ۱.۵ تن روغن مایع غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته بر اثر عدم خرید و استقبال شهروندان جمع آوری شده است.

حسینی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به شماره تلفن‌های با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ گزارش دهند.

 مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است، ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی و چهار هزار و ۶۳ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در این شهرستان فعالیت دارند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها