عاملان هتک حیثیت دو تن از کاسبان شاهرودی دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی عاملان هتک حیثیت دو تن از کاسبان سرشناس شهرستان شاهرود، در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

عاملان هتک حیثیت دو تن از کاسبان شاهرودی دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان سمنان در تشریح این خبر گفت: دو تن از کسبه سرشناس شهرستان شاهرود با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند، از سوی دو صفحه اینترنتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، مورد هتک هیثیت قرار گرفته‌اند و گردانندگان این صفحات با انتشار فراخوان از مخاطبان خود خواسته‌اند که از این مغازه‌داران خرید نکنند و این موضوع سبب لطمه به اعتبار و آبروی آن‌ها شده است؛ لذا با توجه به حساسیت موضوع، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی و جمع‌بندی مستندات ارائه شده از سوی شاکیان مشخص شد که ابتدا یکی از این دو صفحه اقدام به انتشار محتوای مورد ادعای شاکیان کرده و پس از آن، همین مطالب در صفحه دوم نیز بارگزاری شده است. لذا تحقیقات در خصوص شناسایی مجرم یا مجرمین سایبری آغاز و طی اقدامات فنی کارآگاهان پلیس فتا، در کمترین زمان ممکن هویت گردانندگان این دو صفحه مجرمانه شناسایی و متهمین به پلیس فتا احضار شدند.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: پس از حضور متهم اصلی در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیرقابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، متهم لب به اعتراف گشود و اظهار داشت چندی پیش در جریان اغتشاشات اخیر به همراه چند نفر دیگر در مقابل مغازه شاکیان حضور داشتیم که آن‌ها با لحنی تند از ما خواستند آن محل را ترک کرده و مزاحم کسب و کار آن‌ها نشویم، به همین خاطر از آن‌ها ناراحت شدم و صرفا از روی عصبانیت اقدام به انتشار مطالب کذب علیه آنان در صفحه شخصی خودم کردم ولیکن از عواقب آن آگاه نبودم.

رئیس پلیس فتا استان سمنان بیان داشت: تحقیقات از متهم دوم نیز پس از حضور وی در پلیس فتا شهرستان شاهرود انجام شد که ایشان اظهار داشتند با متهم اصلی پرونده دوست هستند و پس از اینکه استوری‌های وی را مشاهده کرده‌اند، از روی هیجان و سرگرمی اقدام به بازنشر آن‌ها در صفحه شخصی خود نموده‌اند. لذا با اخذ اظهارات متهمین، پرونده تکمیل و جهت ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع شد.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۷۴۵ قانون جرائم رایانه‌ای اذعان داشت: مطابق قانون هر فردی که به وسیله سیستم‌ های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی، شخص دیگری را بدون رضایت وی منتشر کند و منجر به ضرر یا هتک حیثیت او شود، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است؛ لذا کاربران اینترنتی می‌بایست در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مریم
    1

    خاک بر سرشون کنن وطن فروش های بی آبرو که باعث ناراحتی کسبه شدن خدا رو شکر دستگیر شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها