دستگیری تبعه خارجی فیشینگ کار در مشهد

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی اظهار داشت: یک تبعه خارجی که از طریق ارسال پیامک جعلی اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز مالی از شهروندان در فضای مجازی می نمود، شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری تبعه خارجی فیشینگ کار در مشهد

سرهنگ علی اکبر قرایی پور رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار داشت : یک تبعه خارجی غیرمجاز که در بستر مجازی مرتکب جرایم سایبری شده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ قرایی پور ادامه داد: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص گردید که متهم علاوه بر فعالیت مجرمانه در فضای مجازی اقدام به نفوذ به حساب های بانکی برخی افراد از طریق فیشینگ نموده و به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز مالی در فضای مجازی نیز می پرداخته است.

وی افزود: متهم با استفاده از نرم افزارهای در اختیار اقدام به ارسال پیامک‌های غیر واقعی نظیر سامانه ثنا، سهام عدالت وغیره می نموده و سپس با نصب بدافزار، اطلاعات تلفن همراه مخاطب از جمله رمز پویا را مورد سرقت قرار می داده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم ادمین چندین گروه فیشینگی بوده و با افراد مختلفی در نقاط مختلف کشور همکاری داشته و در این راستا بررسی‌های لازم جهت شناسایی و دستگیری سایر افراد مرتبط در دست اقدام می باشد.

سرهنگ قرایی پور به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت هرگونه پیامک از سرشماره‌های ناشناس حاوی لینک به هیچ عنوان بر روی آنها کلیک نکرده و در صورت مشاهده تبلیغات غیرمتعارف در فضای مجازی فورا به آنها اعتماد نکنند و همیشه بخاطر داشته باشند مجرمین سایبری با اینگونه ترفندها به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

شایان ذکر است ، سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکى  www.cyberpolice.ir   آماده دریافت بر خط گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامى بوده و همچنین کاربران گرامى مى توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهاى سایبرى را از این سایت دریافت و بهره برداری نمایند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها