آتش سوزی گسترده در یونان ، حدود ۱۹ هزار نفر از جزیره رودس تخلیه شدند

مقامات یونان روز یکشنبه اعلام کردند که در پی ادامه آتش‌سوزی جنگل‌ها برای ششمین روز در سه منطقه، حدود ۱۹ هزار نفر از جزیره رودس یونان تخلیه شده‌اند.

آتش سوزی گسترده در یونان ، حدود ۱۹ هزار نفر از جزیره رودس تخلیه شدند

وزارت تغییرات آب و هوا و حفاظت مدنی یونان اعلام کرد که این بزرگترین تخلیه در نتیجه آتش سوزی در این کشور است.

پلیس این کشور اعلام کرده است که ۱۶ هزار نفر از طریق زمینی و ۳ هزار نفر از طریق دریا از ۱۲ روستا و چندین هتل واقع در این جزیره تخلیه شدند.

متیو لاج، سفیر انگلیس در یونان، گفت که دولت این کشور در حال اعزام یک تیم واکنش سریع برای تخلیه اتباع انگلیسی از این جزیره هستند.

یانز لنارچیچ، کمیسر اتحادیه اروپا برای کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران بعدازظهر یکشنبه در توییتر خود نوشت: بیش از ۴۵۰ آتش‌نشان و هفت هواپیما از اتحادیه اروپا در یونان در حال خاموش کردن آتش در سراسر یونان هستند.
به گزارش ایرنا, تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین در سال‌های اخیر منجر به بارندگی‌های سیل‌آسا در سراسر جهان شده است.

سرویس تغییرات آب و هوایی "کوپرنیک" اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ گرم‌ترین تابستان‌های تاریخ این قاره بوده است.

دانشمندان بارها هشدار داده‌اند که تغییرات آب‌وهوایی، ناشی از انتشار سوخت‌های فسیلی است و همین امر موج‌های گرما را شدیدتر و کشنده‌تر می‌کند.

دمای شدید کره زمین به از سرگیری مذاکرات بین چین و آمریکا درباره تغییرات آب و هوایی انجامید.

چین و آمریکا دو منبع عمده انتشار دی اکسید کربن در جهان محسوب می‌شوند. از همین رو، همکاری آن‌ها بخشی حیاتی از تلاش‌های جهانی برای مهار گرمایش جهانی تلقی می‌شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    عزیزانی که در کانادا و امریکا و اروپا ساکن هستند، هنگام اتش سوزی و طوفان در مسیر اتش و باد " تخم اسفند" بپاشند/ متوجه ام خنده دار به نظر میرسد اما انجامش ضرری ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها