دانش آموز 8 ساله ورامینی با اخراج از مدرسه راهی ICU شد/ ویدئو

معاون مدرسه، با پافشاری بر اخراج یک دانش آموز کلاس اولی از مدرسه‌ای در ورامین، موجب شد این کودک دچار اضطراب و ضربه روحی شده و برای مدتی طولانی در بیمارستان بستری شود.

دانش آموز 8 ساله ورامینی با اخراج از مدرسه راهی ICU شد/ ویدئو

ماجرا مربوط به محمدطاها غفوری، دانش آموز 8 ساله ای است که به خاطر برخی مشکلات، تازه امسال به کلاس اول رفته است. دانش آموزی که با هزار امید و آرزو، در مدرسه حاضر شده است تا شاید بتواند آینده ای روشن برای خود و خانواده اش بسازد؛ ولی اتفاقی عجیب، باعث شد تا این کودک از درس و مدرسه دور بماند! اما علتش چه بود؟

مادر این دانش آموز می گوید: یک روز صبح بچه ام را به مدرسه شهید مطهری برده بودم؛ ولی همان روز مدیر مدرسه به من گفت که محمدطاها را به مدرسه نیاورید! من تعجب کردم و پرسیدم که آیا مدرسه تعطیل شده است؟ مدیر به من گفت که خیر؛ محمدطاها اخراج شده است؛ چون با بقیه بچه ها دعوا می کند. 

او در ادامه می گوید: من از مدیر مدرسه خواهش کردم که اجازه دهد تا فرزندم به کلاسش بازگردد و از روش دیگری برای گوشزد کردن این مورد استفاده کنند؛ ولی مدیر به من گفت که حتی درس محمدطاها نیز خوب نیست و معلمش هم از او راضی نیست برای همین فعلا نمی تواند در مدرسه درس بخواند.

من این ماجرا که درس او خوب نیست را از معلم محمدطاها پیگیری کردم. او به من گفت: در آن روز، چند تا از دانش آموزان شروع به کتک کاری با محمدطاها می کنند که او برای دفاع از خودش با آنها گلاویز شده است. همچنین معلم به این موضوع اشاره کرد که درس فرزندم رو به پیشرفت است و مشکلی از این بابت وجود ندارد. 

این مادر ادامه می دهد: من پیش مدیر مدرسه بازگشتم و تاکید کردم که درس بچه ام خوب شده است و اگر این روند دوری از مدرسه ادامه دار باشد ممکن است درسش افت کند. در آن حال، پسرم در حال گریه کردن بود و من نیز در حال التماس. در نهایت مدیر مدرسه پذیرفت که بچه ام به کلاس بازگردد؛ ولی معاون مدرسه آقای (ش) باز قبول نکرد.

این مادر در ادامه تاکید می کند: آن روز بچه را به خانه بردم؛ ولی روز بعد مجددا به مدرسه رفتیم و به آقای معاون (ش) گفتم که بچه ام حال خوشی ندارد و خیلی ناراحت است و از او مجددا خواهش کردم که اجازه بدهد فرزندم به کلاس درس بازگردد. او در نهایت به من گفت که پدر محمدطاها باید تعهدنامه ای را امضا کند که دیگر با کسی دعوا نمی کند. درخواستی که غیرقابل پیش بینی بود و موجب شد ما تعجب کنیم.

پسر من گریه می کرد و حالش بد شد و روی زمین افتاد. او را به مطب یک دکتر در نزدیکی خانه بردیم. با مقداری دارو به خانه بازگشتیم. بعد از دو روز مجددا محمدطاها را به مدرسه بردم و حالش را به کادر مدرسه نشان دادم که قانع شوند فرزندم به مدرسه بازگردد ولی باز هم فایده ای نداشت. حتی نسخه پزشکی پسرم را نشان دادم ولی باز هم گفتند قبول نمی کنند. 

مادر محمد طاها با اشاره به اینکه حال فرزندش روز به روز بدتر می شد، می گوید: در نهایت یک شب فرزندم در خواب تشنج کرد. تا الان یک ماه و چند روز است که از این ماجرا می گذرد در بیمارستان امام حسین ع هستیم. بچه ام چشم هایش را که باز می کند با گریه و فریاد می گوید «من این کار را نکردم».

پدر محمد طاها نیز می گوید: 38 روز است که فرزندم در آی سی یو است. دوستش که با او دعوا کرده بودند اخراج نشده ولی فرزند من را از روی لج و لجبازی اخراج و به این روز انداختند.

این اخراج در حالی است که معلم و مدیر مدرسه تاکید کرده بودند که محمدطاها می تواند به مدرسه بازگردد ولی معاون مدرسه بر اینکه محمدطاها اخراج شده است تاکید داشت. طی این مدت هیچ کس از مدرسه اصلا حالی از فرزند من نپرسید تا یکی دو روز پیش که مدیر مدرسه با من تماس گرفته بود و می گفت که اگر هزینه ای برای بیمارستان داشته اید از طرف اداره آموزش و پرورش این هزینه ها پرداخت می شود. 

حجم ویدیو: 3.14M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42 | دانلود ویدیو
منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • ناشناس
    23

    بعضی دانش آموزان خیلی بی تربیت و بی نزاکت هستند. باید اخراج شوند

    نظرات شما -
    • فدایی رهبر
      4

      درست صحبت کن اقا یخورده سطح دانش و آگاهی خودت رو بالا ببر .
      دانش اموز حتی اگر بی ادب و بی تربیت باشه نباید اخراج بشه چرا که مدرسه برای همین ساخته شده که افراد را بسازند و تربیت کنند نه اینکه اخراج کنند.
      وظیفه مدرسه همین هست تربیت و آموزش.

    • حسن
      0

      از اون به اصطلاح مدیر و دارودسته اش باید تست سلامتی روان گرفته شود

  • ناشناس
    4

    اخه بیسواد نفهم تو خودت دست گدایی دراز کردی به سمت اولیا حالا تو چه کمکی میتونی بکنی ثانیا وای به حال مملکتی که تو بخواهی علم و دانش به فرزندانش بدی.///

  • ناشناس
    4

    اختلاسگر کاری ندارند ولی بچه که اشتباه می کند چشم پوشی نمی کند

  • ناشناس
    4

    لطفاً از معاونین و مدیران و معلمان تست سلامت روان بگیرید
    اگر این بچه خدای نکرده بر اثر فشار روحی سکته مغزی یا قلبی کنه چه کسی پاسخگو هست؟ البته اگه تا الان نکرده باشه ممکنه دعوایی بین بچه‌ها رخ داده باشه شاید مقصر بچه‌های دیگه بودن و این بچه فقط از خودش دفاع کرده وقتی اونها تنبیه نشدن و تنها این بچه تنبیه شده چون بچه دیده نمی‌تونه هیچ طور بی‌گناهی اش رو ثابت کنه و باز اگه این اتفاق بیفته ممکنه همه کاسه کوزه ها سر این بشکنه تحت فشار شدید قرار گرفته
    خجالت بکشید حتی طرز رفتار با بچه‌ها رو بلد نیستید
    واقعا متاسفم

    نظرات شما -
    • رابی
      3

      زود قضاوت نکن.از کجا معلوم این بچه به خاطر تنبیه بدنی یا فشار روانی زیاد توسط پدر و مادرش به این وضعیت نيفتاد باشد.متاسفانه هیچ قانونی برای حمایت از کودکان در ایران وجود ندارد.اگر این اتفاق در اروپا افتاده بود سریعا این موضوع از طرف پلیس و سازمان های حمایت از کودکان پیگیری می‌شد و نه تنها از مدیر مدرسه بلکه از پدر و مادر این کودک نیز بازجویی می کردند و اگر مقصر پدر و مادر بودند کودک را از آنها می گرفتند و به مراکز نگهداری از کودکان منتقل می کردند.زیرا ممکن است که دلیل پرخاشگری این کودک در مدرسه در مرحله اول رفتار نامناسب والدینش در منزل بوده باشد.

    • ناشناس
      3

      رابی که نوشتی اگر این اتفاق در اروپا افتاده بود چنین و چنان میشد
      مردم ایران انقلاب کردند و کلی خون دادند تا ایران اروپا نشه
      حالا تو چی میگی؟

  • ناشناس
    1

    واقعا متاسفم برای اون مدیر و معاون اون مدرسه
    آخرش که چی میخواهید آمار بدید که مدرسه ما فلان به امانه
    بچه هشت ساله ، اونم پسر چییییی حالیشه لعنتی که این طور باهاش رفتار کردید
    از قدیم گفتن با زبون نرم مار و از تو لونش بکش بیرون ، این بی هنری شمارو میرسونه که به جای این که به بچه هویت ببخشین صورت مسئله و پاک میکنین و اخراجش میکنید
    ببینید طفلکی چقدر مدرسه براش مهم بوده که با قضیه کنار نیومده و تشنج کرده
    ننگ بر شما باد که ی عده بی سواد فقط صندلی خدمت به مردم این مملکت و اشغال کردند
    ننگ برشما

  • درد که یکی دو تا نیست !
    1

    متأسفانه بعضی از معلم ها و مسئولان مدرسه از لحاظ روانی دچار مشکل هستند و وقتی هم اعتراض می کنیم می گویند قبول داریم ولی چون نیرو کم داریم باید باهاشون بسازید !
    معلم فرزندم در کلاس سوم یک پسر معلول داشت و مدیر مدرسه دلش به حال این خانم سوخته بود و خودش و همسرش که اون هم معلم بود رو برای اینکه بتونن از پسرشون در همون مدرسه مراقبت و نگهداری کنند قبول کرده بود !
    ولی همین خانم معلم کل سی نفر بچه های کلاس و خانواده هاشون رو دچار مشکلات روحی و جسمی کرده بود از بس به همه اضطراب وارد کرد !
    چی می شد توی هر مدرسه مشاور و روانشناس استخدام می شد برای درمان دانش آموزانی که از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل هستند و به جای این رفتارهای نابهنجار و ددمنشانه از راه درست بچه ها رو تربیت کرد !
    واقعاً متأسفیم برای آموزش و پرورش که بدون سختگیری و پالایش هر کسی رو استخدام می کنه کسانی که خشونت و تحقیر و تبعیض و دیکتاتوری و کم کاری و دزدیدن از کار و.... رو از همون ابتدای امر در بچه های ما نهادینه می کنند !

  • رابی
    6

    رفتار مدیر مدرسه مناسب نبوده است و میبایست از طریق گفتگو با این دانش آموز رفتار مناسب با بقیه دانش آموزان را به او آموزش می داد.اما متاسفانه خانواده ها نیز در تربیت کودکان مقصر هستند و بعضی از کودکان به خاطر تربیت غیر صحیح خانواده بسیار پرخاشگر هستند و می توانند برای سلامتی دیگر دانش آموزان خطرناک باشند.احتمالا مدیر مدرسه تشخیص داده است که این دانش آموز می تواند برای دیگر دانش آموزان خطرناک باشد.به فرض مثال اگر این دانش آموز با مداد توی چشم یکی از دانش آموزان می کرد و او را کور می کرد ،پدر مدیر مدرسه را بعدا در نمی آوردند؟
    یا خانواده اش جوابگو بودند؟
    اصلا چرا پدر این خانواده به مدرسه تعهد نداده که رفتار فرزندش بعد از این با دانش آموزان مناسب باشد؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      استاد، آموزش و پرورش یعنی چی؟!!!!
      بچه رو بخاطر همین دو کلمه میفرستن مدرسه.
      شیرفهم شد؟!!!!

    • ناشناس
      1

      در جواب رابی. ببین کوتاهی خانواده ت در تربیت تو ملاک نیست براي بقيه خانواده ها برچسب‌ بزنی در ضمن قرار نیست هر گندی که توی خانواده ت مرسوم بود برملا کنی

  • ناشناس
    4

    چای دبش چی شد؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      در اخبار پیگیری کنید ، داره حقوق ضایع شده وصول میشه ، امیدوارم کاملا این اتفاق بیفته

  • مهدی
    3

    بعضی ها برای گاو چران شدن خوبند تا درس خوندن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      گاو چرانی هم تخصص میخواد .

  • ناشناس
    0

    مادر عزیز خیلی وقته که اجازه اخراج هیچ دانش آموزی وجود نداره نهایت نهایتش بچه رو میفرستن ی مدرسه دیگه
    بنظرم انقدر زود قضاوت نکنید معلوم نیست چه مقدار از حرفهای این مادر درست باشه

  • ناشناس
    1

    شما یه لحظه تصور کن یکی رو از مدرسه اشتباهی اخراج کنن . اساس خبر خنده داره . یه جایی توی این خبر میلنگه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      حاجی متفکر .. وقتی پسره کاری نکرده فقط سنش از همکلاسیاش دو سال بیشتر بوده راحت اخراجش کردن . و فشار روحی باعث شده تشنج کنه . اونی که تو فشار روحی بوده میفهمه حال اون پسرو .

    • ناشناس
      0

      خبر تکذیب شد به همین راحتی. دیدی کسی اخراج نمیشه فقط میشه مدرسه رو جابجا کرد

  • ایران من
    2

    چوب توی *** اون معاون باید کرد

  • عادل
    3

    اول امیدوارم این پسر بچه سلامتی اش را به دست بیاره دوم بعد باید مسولین مدرسه مدارا کنن به تعهد برگرده به مدرسه تا بچه هم دیگه دعوا نکنه

  • مرتضی
    0

    متاسفم برای وضعیتی که برآموزش و پرورش ماحاکم است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها