کشف انشعاب غیرمجاز از خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی در بوشهر

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: انشعاب غیرمجاز از خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی در بوشهر کشف شد.

کشف انشعاب غیرمجاز از خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی در بوشهر

نشت خط لوله انتقال فرآورده نفتی از اسکله اداره بندر به انبار نفت شهید غریبی بوشهر، پرده از برداشت غیرمجاز از این خط برداشت.

امروز مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر اعلام کرد، یکشنبه‌شب هنگام تخلیه فرآورده نفتی متوجه نشتی این خط لوله در نزدیکی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر شدیم که موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مهرداد بیوکی افزود: این خط لوله حدود سه سال پیش با بهترین استانداردها راه اندازی شده بود و اکنون هم پنج - شش ماهی است که از آن استفاده نمی‌شود زیرا فرآورده‌های نفتی از طریق خودروهای نفتکش‌ منتقل می‌شدند.

حالا دادستان عمومی و انقلاب بوشهر از کشف انشعاب غیرمجاز از این خط لوله خبر داده است. انشعابی که نشتی آن، وجودش را لو داد.

علی حسن پور گفت: امروز در پی دریافت گزارشی به دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر مبنی کشف انشعاب غیر مجاز در خط لوله فرآورده‌های نفتی دستور تحقیقات مقدماتی درباره این موضوع صادر شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد عده‌ای متخلف با ایجاد انشعاب یک اینچی بر روی خط لوله ۱۶ اینچی انتقال فرآورده‌های نفتی از کشتی به مخازن شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بوشهر، از این خط به صورت غیرمجاز برداشت می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر بیان کرد: متخلفان سوخت را در مخازنی ذخیره‌سازی و سپس مخفیانه منتقل می‌کردند.

حسن پور تصریح کرد: تاریخ دقیق این فعالیت مجرمانه دقیق مشخص نیست، ولی دوسال و نیم است که خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی در حال فعالیت است.

وی با اشاره به صدور دستور لازم برای بررسی و پیگیری موضوع، تاکید کرد: فردی که خانه محل تخلف را تصرف کرده دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برد.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر افزود: تحقیقات در خصوص تعداد متخلفان و این که سوخت را کجا انتقال می‌دادند ادامه دارد.
یادآور می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها