دستگیری ۱۶ حفار و کشف فلزیاب و اشیاء بدل تاریخی در همدان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان از دستگیری ۱۶ نفر و کشف فلزیاب و اشیاء بدل تاریخی در همدان خبرداد.

دستگیری ۱۶ حفار و کشف فلزیاب و اشیاء بدل تاریخی در همدان

محمد حاجی عزیزی از دستگیری ۱۶ نفر و کشف فلزیاب و اشیاء بدل تاریخی در همدان خبرداد و عنوان کرد: طی دو هفته گذشته ۱۶ نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء تاریخی و فلزیاب در استان همدان دستگیر شده اند.

سرهنگ حاجی عزیزی گفت: در رصد اطلاعاتی عوامل یگان حفاظت، باند قاچاق اشیاء تاریخی از استان فارس که قصد فروش اشیاء عتیقه در همدان را داشتند شناسایی و پس از هماهنگی با معاون دادستان استان، عوامل یگان با همراهی نیروی انتظامی در یک عملیات ضربتی۲ نفر را حین خرید و فروش اشیاء تاریخی دستگیر کردند.

وی گفت: تعداد ۵۹ عدد سکه بدل از دوره اسلامی- اموی از دستگیر شدگان کشف شد و پرونده برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل در دست بررسی است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان افزود: در دو عملیات دیگر در شهرستانهای بهار و رزن نیز ۷ نفر حین حفاری دستگیر شدند.

حاجی عزیزی افزود: همچنین طی همکاری یگان حفاظت و دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تویسرکان در بازرسی یک دستگاه خودرو ۳ دستگاه فلزیاب کشف و ۲ نفر دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان اضافه کرد: در اسدآباد نیز توسط عوامل یگان و نیروی انتظامی۴ نفر حین حفاری دستگیر وتمامی افراد دستگیرشده تحویل مراجع قضایی شدند.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها