وزیر جوانان: ازدواج موجب ایجاد مشکلات مادی نمی‌شود

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هرچه بنیان خانواده‌ها در هر جامعه‌ای مستحکم تر باشد حرکت آن جامعه و کشور منسجم تر و بهتر خواهد بود، گفت: تمایل به ازدواج و تشکیل خانواده چالش عمده مسئولین فرهنگی و حاکمان کشور است.

وزیر جوانان: ازدواج موجب ایجاد مشکلات مادی نمی‌شود

مسعود سلطانی‌فر در مراسم سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی،خیرین و فعالان حوزه ازدواج و مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده برگزار شد، در خصوص فعالیت‌های این وزارتخانه برای ازدواج جوانان، اظهار کرد: سعی کردیم در چند محور به توسعه ازدواج جوانان کمک کنیم، آمارهای افزایش ازدواج در سال ۹۹ حکایت از این دارد که مجوعه نظام و دولت در جهت حمایت مادی برای زوجهای جوان تلاش خوبی داشته و سعی کرده سال به سال رقم تسهیلات را افزایش دهد.

پرداخت وام ازدواج به حدود ۵۰۰ هزار زوج در سال گذشته

وزیر ورزش افزود: درسال ۹۲ و ۹۳ برای هر زوج سه میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گرفت که این رقم در سال گذشته به ۵۰ میلیون افزایش یافت. در سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ هزار زوج و حدود یک میلیون نفر توانستند این تسهیلات را دریافت کنند.

سلطانی فر ادامه داد: خوشبختانه با تدابیری که مجلس کرد امسال این رقم به ۷۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان برای دختران زیر ۲۳ و پسران زیر ۲۵ سال افزایش داشت، تلاش دولت بر این بوده که متناسب با تورم این وام را تعدیل کند.

وی با تاکید بر تلاش این سازمان در خصوص ارائه مشاوره به زوجهای جوان، یادآور شد: بسیاری از این طلاقها در چهار، پنج سال اول زندگی و در اثر برخی مدارا نکردن ها و کوتاه نیامدن ها و صبر نکردن ها اتقاق می‌افتد. تلاش داشتیم که این آگاهی را به زوج های جوان دهیم تا موجبات استحکام بنیان خانواده فراهم شود.

افزایش ۴ درصدی ازدواج در سال ۹۹/طلاقها هم به نسبت زیاد شد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افزایش حدودا چهار درصدی ازدواج طی سال ۹۹ گفت: علیرغم این افزایش ازدواج، در سال ۹۹ طلاقها هم بیشتر شد و این نگران کننده است. مباحثی در فضای مجازی مطرح است که در جهت تغییر ارزشها وشاخص ها و نحوه نگرشها و آرمانهای نسل فعلی است. نسل فعلی در معرض یک تهاجم عجیب غریب از سوی فرهنگهای دیگر و به تعبیر مقام معظم رهبری در معرض هجمه فرهنگی قرار دارد.

وی گفت: طبیعی است که دو نسل مثل هم فکر نمی‌کنند و قابل درک است اما باور ما این است که به هرشکل ممکن باید موانع را بر طرف کنیم. جوانان را به یک بلوغ فکری و اندیشه‌ای برسانیم تا به این باور و مسیر برسند و در این مسیر (ازدواج) پا بگذارند که ازدواج قطعا باعث رشد و تکامل آنها در ابعاد مادی و معنوی شود.

ازدواج باعث ایجاد مشکلات مادی نمی‌شود

سلطانی‌فر معتقد است که ازدواج نه تنها موجب مشکلات مادی نمی‌شود بلکه برکات فراوانی با خود به همراه دارد.

وی همچنین افزود: باید بیشتر فکر کنیم و بررسی کنیم و شرایط جامعه سالم و پویا را فراهم کنیم تا تک تک اعضا جامعه برای خود نقشی در حرکت و توسعه کشور در ابعاد مختلف قائل باشند و به این فکر کنند اگر کشور رشد کند آثار مثبتش متوجه تمام افراد خواهد بود.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، حدود ۲۷۰۰ سازمان مردم نهاد مرتبط با این وزارت خانه وجود دارد و حدود دو میلیون جوان و نوجوان از طریق این سازمانها با وزارت ورزش و جوانان در تماس‌اند و در امور فرهنگی و اجتماعی و عام المنفعه به این سازمان کمک می‌کنند.

وی افزود: پیش از این هشت سال گذشته کمتر از 100 سازمان مردم نهاد داشتیم و رشد ۴۰ برابری اکنون این سازمانها و رسیدن آن به دو میلیون تراز بسیار خوبی است که فعالین آنها در تمام مناسبت ها و مشکلات نظیر سیل و زلزله کمک کننده هستند.

در پایان این مراسم از طرح ارتقاء سلامت روان خانواده‌های ایثارگر و شاهد رونمایی شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 31
  • ابی
    0

    آقای وزیر لطفاً چرت نگو

  • زخمی
    0

    خیلی راست میگه...!

    نظرات شما -
    • بیداد
      0

      آره شاید توحقوق نجومی میگیری کلک اره؟

  • ناشناس
    0

    اول فکر کندبعد حرف بزن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تازه کلی فکر کرده اینو گفته

  • .
    0

    وزیر بدرد نخور.

  • 0

    یعنی باید تا ۸ سال اینا را تحمل کنیم؟

  • ستاره قلابی
    0

    بععععععع بابا مسعود که! تو اینجا چکار میکنی ! یه سوال اگه یه لنگی با کیسه ازدواج کنه چی میشه اصلا تو موافق ازدواج لنگی با کیسه هستی!

  • 110
    0

    ازدواج رو ول کن " جون مادرت اسم شامپویی که استفاده می کنی چیه ؟

  • انجمن جوانان ارتباطات
    0

    اگر وزیر جوانان بودی ، پیر سالاری در ادارات و شرکتها را منسوخ میکردی تا جوانان به شغل برسند

  • سید علی
    0

    جناب وزیر این حرف شما در خصوص دزدان و غارتگران و چپاولگران صدق میکنه،نه مردم عادی با این وضع اقتصادی مملکت.

  • ناشناس
    0

    مجبور شدم زر نزن،هزاران جوان به خاطرمهریه ومسکن نفقه زندگیشون به هم ریخته مشکل انتخاب امثال شماهاست که جامعه به این صورت در اومده

  • آذری
    0

    پس آقای وزیر فقرافتصادی خانواده فساد نمی اورد؟لطفا عقلا بی صحبت کنید

  • علی
    0

    اصلا وزارت جوانان و ورزش به چه درد میخورند ؟

  • علی
    0

    مطمعن باش اگه ادم سواد دار و با لیاقتی بودی اصلا هیچ سمتی نداشتی . اگه آدمای با لیاقت توی کار بودن وضع مملکت این نمیشد.

  • وحیدی
    0

    ازدواج باعث فقر نمی شود اما اقای وزیرفقر مانع ازدواج شده است . خود فریبی بزرگترین بلایی است که جامعه ما را گرفته است .

  • رضا سان
    0

    یا امثال این رجل!!!!!! در توهم هستند یا شناختی از وضع موجود ندارند برو کشکت بساب...... نابینا هستی نمیبینی........؟ نصیحت: چون از لحاظ مالی ضعیف هستی مراجه کن به بیمارستان فارابی و امین آباد

  • مارال
    0

    من بفرزندان دستور موکد داده ام که بلحاظ نگرانی نسبت به وضعیت کشور وعدم ثبات اقتصادی که بدتر از جنگ فیزیکی با یک کشور است سروسامانی پیدا نکند شما اجازه ندارید بفکر تشکیل زندگی باشید ما درزمان خودمان متاسفانه گول هرآخوند منبر نشین را خوردیم وبه جایی رسیدیم که از دین دست کشیدیم .شما اگر کوچکترین اعتقادی به دین دارید مبادا مثل ما فکر کنید که کافر حربی خواهید شد توصیه به همه خانواده ها که مبادا ازدواج کنید مبادا فررند آوری کنید که این مدیران درکشور فقط به اهداف بلند مدتی فکر میکنند که شما نقشی تو اون اهداف ندارید تا میتوانید از فرزند آوری پرهیز کنید وبه این شعار پایبند باشید که فرزند کمتر زندگی بهتر هرچند با این اقتصاد دربداغون فرزند کمتر هم یک بدبختی است باید گفت زندگی بهتر درازدواج نکردن است .

  • فاطمه
    0

    من و همسرم با هیچی زندگی رو شروع کردیم فکر میکردیم زندگی شوخیه اون قدر مشکلات مالی به ما فشار آورد که چند بار تا مرز طلاق رفتیم ولی باز به خاطر بچه ها کوتاه آمدیم امروز عشق بین من و همسرم از بین رفته نصیحتی دارم به کسانی که هنوز ازدواج نکردن اگه پول ندارین به هیچ عنوان ازدواج نکنید گول این حرفهای فریبنده رو نخورین من که طعم تلخ ازدواج بدون پول رو تجربه کردم می‌فهمم این حرفها مصنوعی هستند و به درد زندگی واقعی نمی‌خورند

  • بیداد
    0

    بروباباچرتو پرت نگو جوونا اینجوری گول نمیخورن دیگه مثل ما.تامجرد بودم کارمیکردم وپس انداز الان شبانه روزجون میکنم وهمیشه عقبم وبدهکار.مطمئن باش بااین وضعی که درست کردین جمعیت به صفرخواهد رسید نسل ایرانیونابود کردین.حالا دوباره خبرفوری ازمنومنتشرنکن بلدی که!!!!!!!

  • hamid moradi
    0

    کاملن این اقا داره دروغ میگه وام ازدواج راحت میدن من خودم ۳ماه هستش تونوبت هستم بعدش گفتم راحتش کردیم کلن دروغه شرایطش واسه هرکدوم دوتاضامن کسرازحقوق میخواد این اقا زیاد بلده چاخان کنه ضرنزنین

  • سید
    0

    تا امثال تو تو این مملکت وزیر هستند هیچ کاری به سرانجام نمیرسه تو اگه هنرمندی حوزه ای که در اون هستی رو درست کن وزیری که دنبال عکس یادگاری با علی پروین باشه تکلیف وزارتش مشخصه

  • ناشناس
    0

    خخخخخخخخخ پس موجب چی میشه جناب وزیر ؟

  • سعید حبیبی
    0

    واقعا اسم وزیر برا تو و امثال تو بیشتر جوکه تا واقعیت...خیلی آدم ریاکار و هزار چهره ای...

  • ایرانی
    0

    اروا شكمت و مغز خالیت دوزار نداشته باشی بقالی سركوچت تحویلت نمی گیره برق و تلفن و آب سازمان مربوطه سریع قطع می كنه واقعا تواین مملكت زندگی می كنی یا تو فرمالیه با ویلای استخردار . لطفا آن دروازه ببند

  • علی
    0

    این بابا تو این سالهای تصدی بعنوان یک طرفدار تیم فوتبال خاص نقش ایفا کرد و تازه یادش اومده کارش چی بوده

  • رومینا راد
    0

    این حرف مثل این میمونه که میگن بچه روزیش رو با خودش میاره..اگر میاورد این همه کودک زباله گرد چرا بی روزی موندن...چرا حرف های غیر منطقی میزنید..وام ازدواج رو برا کودکان کردید 100 میلیون که تو این شرایط به خاطر این پول خانواده های کم درامد بچه های غیر عقل رس رو مجبور به ازدواج کنن و شماها اصلا به عواقبش که طلاق و خیانته فکر نمیکنید... ایران داره تبدیل میشه به کشوری که یکی از سست ترین بنیادهای خانواده رو داره تو دنیا...علتش هم فقط اینه که شماها بدون هیچ دانشی دارید کشور رو اداره میکنید.

  • ناشناس
    0

    عقل هم خوب چیزیه!!!!!

  • اصلح
    0

    یک کلمه هم از مادر عروس بشنوید؟مگه مجبوری حرف بزنی؟بنشین و گوش کن دانایان چگونه سخن میگویند،

  • رفراندوم
    0

    بهتره،بجای ورزش و جوانان،وزارت ورزش و پیر مردان و روحانیون را تشکیل بدهم،!!!چون همه پست و مقامی دست آنهاست

  • ناشناس
    0

    برای شما مشکلی پیش نمیاد جناب وزیر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها