در گفتگو با خبرفوری

زن، جامعه، خانواده/ دکتر زهرا قلن‌بر: ایفای نقش مادرانگی هم‌پای مسئولیت اجتماعی گران‌سنگ است

مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان گفت: یک زن و یک مادر، به عنوان مظهر لطافت و عاطفه، تبدیل می‌شود به قهرمان کربلا، که میدان جنگ است و طبیعتا یک میدان مردانه است. در این مسیر کمک و همراهی خانواده، بخصوص همسر، قطعا شرط است.

زن، جامعه، خانواده/ دکتر زهرا قلن‌بر: ایفای نقش مادرانگی هم‌پای مسئولیت اجتماعی گران‌سنگ است

امروز، جمعه، نمایشگاه انجمن علمی داروسازی ایران، مهمانان ویژه‌ای داشت. دکتر زهرا قلن‌بر مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان به همراه دو فرزندش در نمایشگاه حاضر شد تا نشان دهد هم‌زمان می‌شود هم نقش مادرانگی را ایفا کرد و هم کار حرفه‌ای و نقش اجتماعی را.

دکتر زهرا قلن‌بر در این‌باره به خبرفوری گفت: حفظ تعادل بین دو مسوولیت حقیقتا کار دشواری است، اینکه طوری زندگی و کار را مدیریت کنیم که دو اصل مهم همزمان رعایت شوند؛ اصل اول اینکه اولویت با خانواده و وظایف همسری و مادری است. و اصل دوم اینکه وقتی مسوولیتی را می پذیریم باید با قوت در آن ظاهر شویم.

وی افزود: البته جمع این دو مهم در عین دشواری، دور از ذهن نیست. یکی زیباترین جلوه‌های آن در نقش عظیم حضرت زینب سلام الله علیها در حادثه کربلا و پس از آن قابل مشاهده است. یک زن و یک مادر، به عنوان مظهر لطافت و عاطفه، تبدیل می‌شود به قهرمان کربلا، که میدان جنگ است و طبیعتا یک میدان مردانه است. در این مسیر کمک و همراهی خانواده، بخصوص همسر، قطعا شرط است.   

مدیرعامل داروسازی ابوریحان افزود: شما این روزها عکس و خبرهای متعددی دیده‌اید از همراهی آقایان اساتید و بزرگان صنعت داروسازی با بنده که نشانه‌ای از حضور حمایت‌گرانه ایشان، فارغ از سوگیری‌های مرسوم سیاسی، است. اما این تنها یک وجه از حضور یک زن در جایگاه مدیریتی است، و به وجه دیگر که جایگاه مادری است، و اتفاقا بسیار مایه مباهات بنده است، کمتر پرداخته می شود.

دکتر زهرا قلن‌بر اضافه کزد: چون شروع مدیریت عاملی قبلی من مصادف شد با تولد فرزندانم سیدحسن و سیدحسین، به ناچار از دوماهگی آنها مجبور به بازگشت به کار شدم. به همین دلیل پسرهای من از سن یک سالگی در همه کنگره‌ها حداقل یک روز همراه من حضور داشته‌اند. امروز هم که جمعه است و به خانواده اختصاص دارد، از فرزندانم خواهش کردم که من را همراهی کنند که با هم باشیم.

photo_2022-09-02_18-05-47

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    دوتاش باهم نمیشه هرکی میگه الکی میگه توی خونه کلی کار هست بخواهی به بچه هم برسی دیگه تا سب اندازه سه تا شغل خسته میشی اینایی که سر کار هم میرن از خونه و زندگی و بچه هاشون میزنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها