تیمار و رهاسازی ۷۰ پرنده مصدوم در طبیعت تربت جام

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: از ابتدای سال جاری ۷۰ قطعه پرنده مصدوم پس از تیمار و بازیابی توان در طبیعت تربت جام رهاسازی شدند.

تیمار و رهاسازی ۷۰ پرنده مصدوم در طبیعت تربت جام

جواد دامن پاک گفت: از ابتدای سال جاری دوستداران و علاقمندان به حیات وحش در تربت جام 70 پرنده مصدوم را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل و پس از تیمار و بازیابی توان پرواز پرندگان یاد شده در تیمارگاه چشمه گل توسط محیط بانان در طبیعت رهاسازی شدند .

وی افزود: شهرستان تربت جام در کریدور حرکتی پرندگان مهاجر است و برخی از پرندگان با از دست دادن توان خود یا به دلایل دیگر مصدوم شده که پس از مدتی تیمار که بین ۳ تا ۲۰ روز درمان آنها به طول انجامیده و توان بازگشت به طبیعت را به دست آوردند ، در زیستگاههای خود رهاسازی شده اند .

دامن پاک در ادامه گفت: دلیجه ، عقاب طلایی ، سارگپه ، بوتیمار ، کاکایی ، جغد ، سبزقبا بخشی از گونه های تحویلی به این اداره است که هر یک از آنها سهمی در تعادل اکولوژیکی محیط زیست منطقه دارند .

رئیس اداره محیط زیست در پایان از شهروندان درخواست کرد ضمن رعایت قوانین و مقررات محیط زیستی از نگهداری ، حمل ، خرید و فروش پرندگان وحشی خودداری کنند و در صورت مشاهده جانوران آسیب دیده مراتب را از طریق شماره تلفن 52524544 اطلاع رسانی کرده و در صوت امکان آن را به اداره حفاظت محیط زیست تربت جام تحویل دهند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها