فرار سردسته باند شرط‌بندی با جیب پر از پول به ترکیه

اعضای یک باند شرط‌بندی در حالی پای میز محاکمه رفتند که سرکرده باند همه پول‌ها را برداشته و از کشور فرار کرده است.

فرار سردسته باند شرط‌بندی با جیب پر از پول به ترکیه

اعضای این باند چهار سال قبل شناسایی و بازداشت شدند اما ادعا کردند سرکرده باند همراه همسرش پول‌ها را برداشته و به ترکیه فرار کرده است.

سه زن و دو مرد عضو این باند متهم هستند که با ایجاد حساب‌های جعلی برای سایت‌های شرط‌بندی و قمار، پولشویی می‌کردند و از این کار پول زیادی به دست آورده‌اند.

پنج زن و مرد بعد از یک عملیات پیچیده پلیسی شناسایی و بازداشت شدند اما سرکرده باند که یک سایت قمار را هدایت می‌کند، قبل از اینکه شناسایی شود، از کشور خارج شد.

جلسه رسیدگی به اتهام این پنج زن و مرد که در شعبه 8 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، با انکار متهمان همراه بود.

در شروع جلسه بعد از اینکه مدعی‌العموم کیفرخواست را خواند، متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد. او که مردی معتاد است گفت: من مدت‌هاست به مواد مخدر اعتیاد دارم و هروئین و سایر مواد را مصرف می‌کنم. وقتی در خانه بازداشت شدم هیچ وسیله‌ای در خانه نبود و فقط کمی ‌مواد بود. هرچند خانه من اعیانی نیست اما به خاطر اعتیادم هیچ وسیله زندگی‌ای ندارم و فقیرانه زندگی می‌کنم. مبلغ پولی هم که دریافت کردم هزینه مواد مخدر شد و هیچ سودی از آن نبردم و حالا هم هیچ پولی ندارم.

وکیل این متهم نیز گفت: موکلم همه اسناد جعلی را که در خانه‌اش کشف شده از سایت دیوار خریده و از آنها استفاده نکرده بود. موکلم سابقه ندارد و فقط به خاطر مصرف مواد مخدر دست به فعالیت زده است. متهمان هیچ آشنایی‌ای با هم نداشتند بنابراین اتهام تشکیل باند شرطبندی و پولشویی اتهام درستی نست.

سپس دختر جوان دیگری که متهم پرونده بود در جایگاه حاضر شد. او گفت: من کارمند یک شرکت ثبت درگاه هستم. اصلاً اعضای این باند را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چرا بازداشت شده‌ام. وظیفه من ثبت درگاه بود و من هیچ پولی هم به دست نیاوردم. حساب‌های بانکی‌ام بررسی شده و همه مدارک هم موجود است، اینکه چطور از طریق درگاه‌ها پولشویی شده است را نمی‌دانم و بانک مرکزی باید توضیح دهد چطور این اتفاق افتاده است.

سپس متهم دیگر پرونده که صاحب یک شرکت تبلیغاتی است در جایگاه ایستاد. او گفت: اتهام من تبلغ برای حضور در سایت شرط‌بندی است در حالی که من چنین کاری نکردم. من یک شرکت تبلیغاتی دارم، متهم اصلی باند که حالا هم فراری است تبلیغ شرکتش را به من داد و گفت برایش تبلیغ کنم من هم همین کار را کردم، اینکه شرکت شرط‌بندی کرده به من مربوط نیست.

سپس متهم دیگر در جایگاه حاضر شد. او گفت: من در این ماجرا هیچ دخالتی ندارم. چون متهم اصلی فراری است ما را دستگیر کرده‌اند. زندگی‌ام نابود شده، من هیچ درآمدی هم از این راه نداشتم. متهم اصلی پول‌ها را برداشته و حالا با همسرش در ترکیه زندگی می‌کند. آنها در ترکیه همچنان به کار خود ادامه می‌دهند ما در ایران گرفتار شده‌ایم.

بعد از پایان گفته‌های متهمان و ثبت آخرین دفاعیات آنها هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    حالا دستشون به خاوری با اون همه پووول تو کانادا نمیرسه این یکی که به کشور دوست و همسایه ترکیه رفته و برگردوندنش نباید چندان دشوار باشه

  • ناشناس
    0

    صدتا بدتر از خاوری داریم که هنوز هم مشغول خدمت صادقانه هستند... کاش خاوری تنها بود .. (خاوری یک میلیارد دلار بردند )

  • اسی
    0

    برش می گردونن،چون توترکیه هستش،کشور دوست و برادر ترکیه، دیر یا زود کت بسته برشون می گردونن ایران ،این تو بمیری،از اون تو بمیری ها نیست!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همه بگین ایشالا! روزی همه شون باشه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها