سه طرح بنیادی در حوزه پژوهش و فناوری به بهره‌برداری رسید

سه طرح بنیادی در حوزه پژوهش و فناوری به بهره‌برداری رسید

سه طرح بنیادی در حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، واحد صنعتی فناوری و تولید فرآورده های دارویی به منظور تولید قرص، شربت و پماد در فضایی بالغ بر 700 متر مربع با هزینه‌ای بیش از 50 میلیارد ریال، اتاق تمیز کانکس لب نیز از دیگر طرح‌هایی است که به منظور تولید تجهیزات پزشکی سیار با متراژ حدود 30 مترمربع و دارای کلاس D (ده هزار) با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد و 5000 میلیون ریال و مرکز رشد و فناوری در فضایی بیش از 800 متر مربع با ظرفیت 40 شرکت فناور و دانش بنیان در مرحله پیش رشد و رشد و 10 کارگاه آزمایشگاهی با هزینه‌ای بیش از 100 میلیارد ریال از جمله طرح‌هایی بود که با حضور مسؤولان کشوری و استانی در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری رسید.

دستگاه‌های LC-MS 2 و NMR نیز از جمله دستگاه‌هایی است که در آزمایشگاه جامع شرق کشور و در راستای خودکفایی در زمینه‌های مختلف علوم پزشکی با هزینه‌ای بیش از 26 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مهندس و رشیدیان استاندار خراسان رضوی در ادامه از نمایشگاه فن بازار سلامت شرق کشور که به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد دائر شده است، بازدید کردند.

بر اساس گزارش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین در کشور آغاز شده است، افزود: راه نجات اقتصاد کشور در شرایط فعلی تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است و بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

وی به ضرورت نمایش دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها در عرصه‌های بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت به دلیل تمرکز دانش و بازار کار در یک وزارتخانه، شرایط بسیار مناسبی فراهم است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در سخنانی تاکید کرد: باید تمرکز به روی دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشد و بر همین اساس دستورالعمل های مناسبی تدوین و مشوق های ارزشمندی در نظر گرفته شود.

تفقدی در ادامه اظهار کرد: تلاش شده با توجه به کمبود منابع مالی زیرساخت‌های ضروری در حوزه‌های مختلف دارو احداث شود و در این زمینه چندین پروژه تحقیقاتی در حال اجرا است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها