نیمی از کهنسالان جهان دچار اختلالات روانی خواهند شد

محققان دانشگاه کوئینزلند استرالیا ادعا کردند، در آینده نزدیک نیمی از جمعیت کهنسالان جهان به اختلالات روانی دچار خواهند شد.

نیمی از کهنسالان جهان دچار اختلالات روانی خواهند شد

رسانه‌های عربی با استناد به نتایج تحقیقی که در مجله علمی The Lancet Psychiatry منتشر شد گفتند، پیش‌بینی می‌شود نیمی از جمعیت بالای ۷۵ سال جهان در دچار اختلالات روانی شوند.

محققان این دانشگاه بعد از تحلیل داده‌های بیش از ۱۵۰ هزار نفر طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۲ در ۲۹ کشور جهان، ۱۲ کشور دارای درآمد پایین و متوسط و ۱۷ کشور دارای درآمد بالا، به این نتیجه‌گیری دست پیدا کردند.

آنها تاکید کردند، برایشان مسجل شده است که شایع‌‌ترین اختلالات روانی نگرانی و افسردگی است، در حالی که جنس فرد نیز تاثیر بسزایی در نوع اختلالات او دارد.

بر اساس نتایج این تحقیق، افسردگی بیشترین اختلالی است که زنان مبتلا می‌شوند که در پی آن به کاهش شدید سطح زندگی یا به خستگی بعد از شوک منجر می‌شود.

در مقابل میان مردان افسردگی با استعمال مشروبات الکلی همراه می‌شود.

محققان دریافتند اولین نشانه‌های بیماری روحی از ۱۵ سالگی پدیدار می‌شود و میانگین سنی که این بیماری نمایان می‌شود، در میان مردان ۱۹ و در میان زنان ۲۰ سالگی است.

محققان در این تحقیق به این نتیجه رسیده‌اند که نیمی از جمعیت ۷۵ساله‌های کره زمین به اختلالات روانی دچار خواهند شد و از یک یا چند نوع اختلال رنج خواهند برد.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بازنشسته
    0

    از آن نیمی هم نیمی در ایران هستند

  • ناشناس
    0

    اصلا یک در صد مردم فعلی جهان روان سالم دارند ؟اعمال بشریتا نمی بینید .اینااز عقل سلیممونه ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها