طرز تهیه ماکارونی فرمی پروانه ای با سویا ساده و لذیذ

ماکارونی فرمی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه ماکارونی فرمی می باشد که به شکل پروانه ای یا پیچی و صدفی در بازار وجود دارد و شما می توانید به دلخواه یکی از این ماکارونی ها را تهیه کنید و برای نهار یا شام یک غذای درجه یک ایرانی تهیه کنید. ماکارونی فرمی را می توانید با ترکیب سویا و سبزیجات تهیه کنید و به همراه سالاد و ترشی سرو کنید.

طرز تهیه ماکارونی فرمی پروانه ای با سویا ساده و لذیذ

ماکارونی یکی غذای محبوب ما ایرانی ها می باشد که به صورت دمی بیشتر تهیه می شود و از ته دیگ های مختلف برای آن استفاده می شود. 

مواد لازم برای تهیه ماکارونی فرمی پروانه ای ساده

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • ماکارونی پروانه ای ۱ بسته
  • سویا ۲ پیمانه
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • قارچ ۵ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی فرمی دمی با سویا و قارچ خیلی خوشمزه و راحت برای ۴ نفر

مرحله اول: آماده سازی سویا

ابتدا باید سویا را با کمی آب گرم خیس کنید تا نرم شود. شما می توانید سویا را به صورت سالم داخل ماکارونی استفاده کنید و یا آبکش کنید و بعد از کشیده شدن آب اضافی داخل غذاساز یا آسیاب ریخته و له کنید که این مرحله کاملا دلخواه است.

 

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سویا

در ادامه باید داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد سویا چرخ شده یا سالم را اضافه کنید و به همراه ادویه ها خوب تفت دهید تا سویا طعم دار و بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید فلفل دلمه خرد شده و قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود و در انتها باید رب را اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس کمی آب داخل مواد بریزید و بگذارید تا سس غلیظ و سویا کمی نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه ماکارونی فرمی ساده با سویا

داخل یک قابلمه کمی آب بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید و کمی روغن و نمک اضافه کنید و بعد ماکارونی پروانه ای را افزوده و مطابق با نوشته روی بسته بندی زمان دهید تا ماکارونی نرم شود. سپس آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و ماکارونی و مواد سویا را به صورت لایه ای بریزید و ماکارونی فرمی را برای ۳۵ دقیقه دم گذاشته تا پخته شود.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها