دیپلماسی سلامت راهی برای رفع فشار روانی ایجاد شده برای انسداد ایران

سفیر ایران در ویتنام با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت، برند ایران در دنیا است، گفت:مسئولان علمی کشور می‌توانند در قالب دیپلماسی سلامت فشار روانی ایجاد شده برای انسداد ایران را بشکنند.

دیپلماسی سلامت راهی برای رفع فشار روانی ایجاد شده برای انسداد ایران

صالح ادیبی در مورد جایگاه طرح تحول نظام سلامت در دنیا اظهار داشت: بازخورد طرح تحول سلامت در دیگر کشورهای دنیا نیز مطرح است و از ما می‌پرسند که چگونه توانسته اید در این طرح به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید، بر همین اساس، اجرای این طرح، یکی از نکات مثبت کشور و قابل معرفی به سایر کشورهای دنیا است.

وی با اشاره به جایگاه پزشکان ایرانی در بین مردم سایر کشورهای دنیا، تصریح کرد: مسئولان علمی کشور و افرادی که با تاریخ آشنا بوده و یا با سابقه پزشکی ایران و از جمله ابن سینا، دانشگاه جندی شاپور اهواز و ربع رشیدی ایران آشنایی دارند، می توانند در قالب دیپلماسی سلامت و با سفر به کشورهای مختلف، فشار روانی ایجاد شده برای انسداد ایران را بشکنند.

سفیر ایران در ویتنام و آکرودیته کامبوج، خاطرنشان کرد: پزشکان ایرانی در دنیا مطرح هستند و وزیر بهداشت که شان و جایگاه ویژه در حوزه پزشکی دارد می تواند نقش مهمی در معرفی نظام سلامت ایران به دنیا داشته باشد، چون بسیاری از کشورها از وزیر بهداشت دعوت می کنند که برای بیان اقدامات و موفقیت های نظام سلامت، به آن کشورها سفر کند.

سفیر آکرودیته، سفیری است که علاوه بر نمایندگی سیاسی دولت متبوع خود در کشوری که مقیم است در کشور مجاور آن نیز به عنوان سفیر اکرودیته فعالیت می‏‌کند و از نظر حقوق کنسولی مانند سفیر مقیم محسوب می‌شود.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها