سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به خبر فوری :

حضور بازنشسته‌ها در نهادهای اجرایی در بررسی صلاحیت آنها تاثیرگذار است/موضوع افزایش اختیارات رییس جمهور در دستور کار ما قرار ندارد/ اظهارات محمدرضا خاتمی برایم اهمیت ندارد

سخنگوی شورای نگهبان گفت : اینکه هنوز برخی افراد بازنشسته در نهادهای اجرایی و دولتی حضور دارند جای سوال است و بدون شک این روند در تایید صلاحیت آنها برای انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

حضور بازنشسته‌ها در نهادهای اجرایی در بررسی صلاحیت آنها تاثیرگذار است/موضوع افزایش اختیارات رییس جمهور در دستور کار ما قرار ندارد/ اظهارات محمدرضا خاتمی برایم اهمیت ندارد

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره حضور پگاه آهنگرانی در شورای نگهبان اظهار کرد: قرار است وی مستندی را درباره انتخابات ۸۸ تهیه کند از این رو با هماهنگی مصاحبه‌ای را انجام دادند و قرار است مستندات به موقع به شورا اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه ملاک اصلی کار شورای نگهبان قانون است افزود: قانون انتخابات یک قانون کارآمد نیست تلاش‌هایی برای اصلاح صورت گرفت ولی متاسفانه نتایج مدنظر برای اجرایی شدن این موضوع در انتخابات پیش‌رو صورت نگرفت.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سخنگوی کمیسیون شوراها درباره تشکیل کارگروه بین مجلس و شورا درباره قانون انتخابات خاطرنشان کرد: ما منتظر تصمیم مجلس در این راستا هستیم.

کدخدایی با بیان اینکه با چهره‌های سیاسی دیدار می‌شود، تاکید کرد: ضرورتی برای رسانه‌ای کردن همه این دیدارها وجود ندارد.

وی درباره الکترونیکی شدن انتخابات گفت: ما اعلام آمادگی کردیم و منتطر ارائه نظر دوستان هستیم.

وی درباره شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی گفت: ما از وی به دلیل مطلب دروغی که مطرح کرده به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده‌ایم و اگر وی نتواند این روند را ثابت کند بدون شک در روند تایید صلاحیت وی تاثیر دارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به خبر فوری درباره افزایش اختیارات رئیس‌جمهور گفت: این موضوع به شورای نگهبان ارتباطی ندارد، اما اگر درخواستی قانونی در این راستا صورت گیرد از سوی ما مورد بررسی قرار می‌گیرد اما فعلا این موضوع در دستور کار ما قرار ندارد.

کدخدایی درباره حضور نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرایی برخلاف مصوبه قانونی و استعفای برخی از این نیروها برای حضور در انتخابات مجلس اظهار کرد: اینکه هنوز برخی افراد بازنشسته در نهادهای اجرایی و دولتی حضور دارند جای سوال است از این رو اگر این افراد برخلاف قانون در انتخابات حضور داشته باشند بدون شک این روند در تایید صلاحیت آنها تاثیرگذار خواهد بود.

وی دربارهfatf تاکید کرد: این موضوع از دایره کاری شورای نگهبان خارج شده است و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این راستا اظهارنظر کند.

کدخدایی با بیان اینکه خیلی مایل نیستم درباره اظهارات محمدرضا خاتمی صحبت کنم، تاکید کرد: اظهارات ایشان خیلی هم برای من اهمیت ندارد و در این باره قبلا هم صحبت کردم ولی ایشان اگر مدرکی دارند ارائه دهند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مش سعید
    0

    کاش ایشان به عنوان سخنگوی شورا جرات به خرج داده و یکبار برای همیشه با یکی از سران واقعه تلخ ۸۸ که میگویند تقلب شده مناظره مستقیمی انجام میداد و بعد از ده سال لااقل این موضوع در اذهان مردم شفاف میشد اینکه ده سال یک جناح و یک طیف خاص با گرفتن مصاحبه و گزارش و تهیه برنامه مستند و تولید فیلم و پخش ان در رسانه به اصطلاح ملی!!! یکطرفه به قاضی رفته و حق اظهار نظر به طرف مقابل به همان اندازه داده نشه برای عامه مردم جای سئوال باقی میگذاره

    نظرات شما -
    • پزشک سهمیه ای
      0

      الان مشغله ذهنی تو اینه واقعا؟ تا کی دایورت؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها