سهیلا جلودارزاده: قطعا پراکندگی لیست‌ها را خواهیم داشت/ احتمالا لیست‌ها در این دوره تخصصی‌تر شود

سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره پیش بینی خود از آرایش سیاسی گروه ها و احزاب گفت: در این دوره از انتخابات مجلس قطعا پراکندگی لیست ها را خواهیم داشت.

سهیلا جلودارزاده: قطعا پراکندگی لیست‌ها را خواهیم داشت/ احتمالا لیست‌ها در این دوره تخصصی‌تر شود

جلودارزاده اظهار داشت: به طور قطع پراکندگی لیست ها را خواهیم داشت ولی در مجموع حرکتی که برای رسیدن به یک میثاق مشترک بین گروه ها و احزاب شکل گرفته که یک اخلاق جدیدی را وارد عرصه سیاسی کشور کند، در آن صورت می توان امیدوار بود مجلس بهتری شکل بگیرد. البته مراحل مقدماتی بسیار مهم است که قلع و قمع کاندیداها انجام نشود و هر کسی که صلاحیت و اهلیت داشته باشد بتواند کاندیدا شود و امکان تبلیغ برابر برای همه باشد.

با اینکه مجلس تک قطبی شود مخالفم

وی افزود: چنانچه رسانه ها خوب اطلاع رسانی انجام بدهند و در مجموع این انتخابات با انتخابات قبل متفاوت بشود، می توانیم امیدوار باشیم که مجلس بهتری داشته باشیم. اصولاً با اینکه مجلس تک قطبی شود مخالفم، چون هر گاه فاصله اکثریت و اقلیت در مجلس زیاد بوده است آن مجلس مجلس به درد نخوری بوده، خلاقیت شکوفایی و نوآوری در آن دیده نمی شده است و مجبور بوده برای انجام کارهایش یک نوع وابستگی غلطی به دولت پیدا کند و یک نوع خصومتی نسبت به دولت پیدا کنند. لذا در هر دو حال نتیجه آن به نفع مردم نیست. ولی مجلسی که فاصله اقلیت و اکثریت آن کم باشد و برای بحث های کارشناسی تر وارد شود، برآیند آن رای مردم می شود.

در مجلس کارشناسان تخصصی کم داریم

جلودارزاده در خصوص اینکه منظور شما از اخلاق جدید برای آرایش سیاسی انتخابات مجلس چیست؟ گفت: آیتم هایی که برای این دوره از انتخابات باید در نظر گرفته شود باید ماحصل آن یک آسیب شناسی شود. با توجه به قرار دادن مدرک به عنوان یک عنصر تعیین کننده و تاییدیه شورای نگهبان به عنوان عنصر تعیین کننده دوم و بعد رای مردم، به نظر می رسد بایستی به این موارد توجه شود. و اینکه ما در مجلس کارشناسان تخصصی کم داریم. کمیسیون هایی که در حال حاضر در مجلس وجود دارند اکثراً کم کار هستند و خیلی از قوانین به علت عدم وجود ظرفیت کارشناسی به صحن مجلس می‌آید و دوباره به کمیسیون ها بر می‌گردد و دوباره به به صحنه می‌آیند و حالت رفت و برگشتی پیدا می کنند.

انتخابات یک ماراتون آخر است، یا باید خوب کار کنند و به نتیجه برسند یا اینکه دیگر تکراری وجود ندارد

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اینکه پیش بینی شما از اینکه هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان به سمت لیست های تخصصی بروند چیست؟ گفت: به هر حال در بین هر دو گروه افرادی وجود دارند که این مسئله را تجربه کرده اند و الان اگر از این دو جناح سیاسی افرادی بالا بیایند باید این مسئله را بدانند که در واقع این انتخابات یک ماراتون آخر است. یا باید خوب کار کنند و به نتیجه برسند یا اینکه دیگر تکراری وجود ندارد و جایی برای جبران نیست.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که شاید به این دلیل که قبلاً لیستها سیاسی بسته می شد و اشخاصی مطرح می شدند که سابقه سیاسی پررنگ‌تری داشتند و لذا به همان میزان مجلس نمی توانست چندان موفق عمل کند اظهار داشت: این در واقع هنر احزابی است که کار می کنند. اگر احزاب در انتخابات آزاد باشند می توانند مصلحت اندیشی کنند و در واقع یک انتخابات خوبی شکل بگیرد و مورد قبول مردم واقع شود در غیر این صورت ممکن است مردم رغبتی به شرکت در انتخابات نداشته باشند.

فرد کاندیدا باید کسی باشد که یک پیشینه اجرایی خوبی داشته باشد

وی در ادامه افزود: یک فرد کاندیدا باید کسی باشد که یک پیشینه اجرایی خوبی داشته باشد که بتواند نیازهای مردم را در مذاکره با مسئولین و نهادها رفع کند. این مساله شاید وظیفه نماینده نباشد اما به جهت اینکه باید بر امور نظارت کند و بتواند قدرت لابی گری خوبی داشته باشد و در مسائل اساسی و زیربنایی کشور تخصص داشته باشد، باید فردی باشد که در پست های مدیریتی حداقل چند سال کار کرده و با مسائل آشنایی دارد و ممکن است در یک زمینه تخصص داشته باشد که می تواند در مجموع شخصیت مورد نظر ما را معرفی کند.

منبع: شفقنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها