عضو مجلس خبرگان:

جریانی با برقراری رابطه با جریانات انحرافی یهود و نصاری، به دنبال کسب قدرت هستند

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی و عضو مجلس خبرگان گفت: جبهه نفاق به دنبال دستیابی به قدرت و به دست گرفتن رهبری جامعه است؛ درحالی که لیاقت و صلاحیت آن را ندارد.

جریانی با برقراری رابطه با جریانات انحرافی یهود و نصاری، به دنبال کسب قدرت هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمّد مهدی میرباقری در جمع عزاداران حسینی(ع) در حسینیه حضرت زهرا سلام الله علیها به تبیین برخی از ویژگی­های یاران حضرت مهدی سلام الله علیه بر اساس آیات ۵۴ الی ۵۶ سوره مبارکه مائده پرداخت و افزود: خداوند متعال بعد از ذکر شش صفت از خصوصیات یاران حضرت حجت علیه ­السلام طبق این آیات الهی، به سپاهیان جبهه حق، وعده قطعی پیروزی و غلبه بر جبهه دشمن می­ دهد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توضیح این صفات بر اساس سیاق آیات قبل بنا بر نظر مفسّرین بزرگ به خصوص علّامه طباطبایی ، به شرح موضوع آیات قبل پرداخت و بیان داشت: در آیات قبل، خداوند متعال خطاب به مؤمنین می­فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید؛ یهود و نصاری را اولیای خود نگیرید.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به ماهیت یهود و نصاری افزود: این دو جریان بزرگ در ابتدا ذیل انبیای الهی شکل گرفتند ولی در ادامه، تعداد فراوانی از آن­ها به وسیله جریان نفاقی که در درون این دو امت شکل گرفته بود از مدار و مسیر هدایت خارج شدند.

وی در ادامه به تشابه امت این دو رسول الهی صلوات الله علیهما با سایر اُمَمِ انبیای الهی در زمان­های قبل از یهود و مسیحیت اشاره کرد و بیان داشت: رسولان الهی در طول تاریخ، همیشه با دو جریان درگیر بودند؛ یک جریان درگیری با بیرون و یک جریان درگیری در درون؛ که این جریان مخالف در درون جبهه حق، به حَسَب ظاهر همراه انبیای الهی بودند ولی در واقع همراه نبودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به تلاش ­های جبهه نفاق در داخل جبهه­ حق برای تحریف مسیر هدایت انبیای الهی صلوات الله علیهم به هدف نهایی جبهه نفاق اشاره کرد و افزود: جبهه نفاق به دنبال دستیابی به قدرت و به دست گرفتن رهبری جامعه است؛ درحالی که لیاقت و صلاحیت آن را ندارد.

وی در ادامه به تبیین راهکارهای جبهه­ی نفاق برای رسیدن به قدرت در درون جبهه انبیای الهی صلوات الله علیهم اشاره کرد و گفت: طبیعتاّ راهکار جریان نفاق برای به دست گرفتن قدرت در جامعه دینی، تغییر در مسیر دین است، زیرا کسی می­تواند خلیفه رسول خدا باشد که به حق از طرف خداوند خلافت داشته باشد تا بتواند امت را به حقایق دین و رستگاری برساند. حال اگر کسی بخواهد به قدرت برسد که توانایی انجام این رسالت را ندارد، به ناچار باید مسیر دین را تغییر دهد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه پس از بیان انحراف جریان یهود و نصاری از مسیر هدایت انبیای الهی خود و استمرار این دو جریان قدرتمند تا زمان رسالت نبی گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم با اشاره به گرایش عده­ای در درون امت اسلامی نسبت به این دو جریان بزرگ انحرافی گفت: متأسفانه جریانی در درون امت اسلامی با برقراری یک نوع رابطه دلدادگی و محبت نسبت به این جریانات انحرافی، مجذوب امکانات دنیوی آن­ها شدند.

وی در ادامه با اشاره به ریشه‌­ی ایجاد تمایل و دلدادگی به کفّار، افزود: خالی شدن دست انسان از معارف بلند رسولان الهی و عدم درک صحیح انسان از حقیقت دین و چشم دوختن به امکانات دنیوی کفار از مهمترین عوامل تمایل به جریان کفر در عالم است.

رئیس فرهنگستان علوم انسانی در ادامه با اشاره به تأکید قرآن مبنی بر پرهیز از دوستی با جریان انحرافی یهود و نصاری، بیان داشت: یهود و نصاری با وجود اختلافاتی که با هم دارند؛ ولی در دشمنی با مؤمنینِ امتِ نبی گرامی اسلام، یکپارچه عمل می­کنند. لذا دلبستن و دلدادگی به این دو جریان، مطلقاً ممنوع است؛ البته تجارت و معامله‌­ی با آن­ها غیر از دلدادگی به این دو جریان است؛ لذا در مواقع مورد نیاز، اگر تجارت با آن­ها به نفع جامعه مؤمنین باشد؛ هیچ اشکالی ندارد.

وی در ادامه به بیان عاقبت کسانی که از امکانات جبهه کفر خوششان می آید و از قدرت آن­ها واهمه دارند و به برقراری رابطه دوستانه با آن­ها تمایل دارند، پرداخت و گفت: خروج از ولایت الهی و داخل شدن در ولایت طاغوت، ثمره­ نهاییِ اصرار بر دلدادگی به جبهه کفر در عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری به هشدار خداوند نسبت به مؤمنین اشاره کرد و افزود: در ادامه آیات سوره مبارکه مائده، خداوند متعال خطاب به مؤمنین پیرامون نبی گرامی اسلام صلوات الله علیه می­فرماید: اگر دلبسته­ی جریان کفر شدید، مراقب باشید که اگر پرده­های غیب کنار برود رسوا می­شوید و چنانچه اصرار بر تولی به ولایت طاغوت کردید؛ بدانید جبهه حق و مسیر اسلام با قدرت به پیش می­رود و هیچ نیازی به شما ندارد.

عضو خبرگان رهبری، در پایان با اشاره به صفات مؤمنین راستین در آیات شریف قرآن، افزود: مؤمنین حقیقی همان کسانی هستند که خدا را دوست می­دارند و خداوند نیز آن­ها را دوست می دارد. پاکی، جهاد در راه خدا و عدم ترس از ملامت دشمنان از نشانه­‌های دیگر مؤمنین راستین و منتظران واقعی در عصر ظهور است.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • کلاغ پر
    0

    آقای برادر اینقدر که دنبال توهم نفاق ودشمن و----هستید قبول 0 00 کمی به مغزتان فشار بیاریدواقعیت جامعه مثل فقر فساد اختلاس سومدیریت باند بازی معیشت بیکاری دین گریزی جوانان ----------راهم چاره کنید هرچی اگبند هم خوب نیست -------

  • تیغ اره
    0

    مرد حسابی انبیاء مبعوث شدند تا بشریت گمراه را به راه راست هدایت کنند . همه ی وظیفه ی آنان اموزش چگونه زیستن به شیوه ای که خداوند سبحان میپسندد ،بود . این همه پرت و پلا گویی چه معنایی داره چرا برای مقاصد دنیوی که همانا ماندن در راس قدرت است این همه دست و پا میزنی آیات ۵۴ و ۵۵ سوره ی مبارک مائده چه ربطی به مهدویت دارد بی سواد ؟! تو و اساتید بیسوادت اینقدر شعور ندارید که بفهمید مخاطب خداوند سبحان در این آیات مومنان زمان پیامبرند ؟! آنان که پس از رحلت ان بزرگوار مرتدین از دین خداوند را بر سر جایشان نشاندند یحبهم و یحبونه هستند بیسواد .

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      آقای باسواد! انقدر عقلت نمیرسه که بفهمی قرآن کتاب یک دوره خاص نیست بلکه دستورالعمل جاودانه است!

    • به حامد
      0

      مشکل اینجاست که امثال تو نه قران مطالعه میکنند نه شان نزول رو میفهمند و نه حتی تاریخ پس هز رحلت رو میدونند وعده ی خداوند در این ایات محقق شد برو جنگ های رده رو مطالعه کن میفهمی فهمیده

  • محمود
    0

    ولی من بیشتر نفاق ونادرستی وظلم وبی عدالتی را در شماها میبینم.

    نظرات شما -
    • ن
      0

      غرب گدایی سنت دیرینه ای است با ترفندهای گوناگون

  • حسن
    0

    ملت بخاطر عملکرد ضعیف شما اصلا دیگر به هیچ حکومت دینی فکر نمی کنند.

    نظرات شما -
    • م
      0

      عملکرد ضعیف مربوط به دولت های غرب گدا است که ۳۲ سال بر کشور حاکم بوده است

  • ماستمالی
    0

    این حرفها دوهزار برای ما ارزش نداره! شماها روزگار مردم رو سیاه کردیدبرسرتقسیم ثروت ایران باهم کناربیاید

    نظرات شما -
    • ن
      0

      روزگار شما را اصلاح طلبان غرب گدا رقم زده اند

    • ب ماستمالی
      0

      بله وقتی تمامیت خواهان دزد بیت المال شب پرست ملعون یا بهتر بگویم شرق گدا های کمونیست بی دین هر روز یه تفسیر و صد حدیث مندراوردی درست میکنند باید هم به این روز سیاه بیفتیم حالا منتظر میمونیم خداوند جبرییل را بفرستد تا ببینیم چه کسی را بر ما حاکم کند یا نامه ای از خداوند برسد و ما را دعوت به اطاعت از شخص مورد نظرش کنند

    • ناشناس
      0

      دوزار نه دو هزار

  • امید
    0

    سخن در لفافه میگویی! چه خبر است مگه؟

  • شهرام.ر
    0

    حاج آقا شما خودت رو ناراحت نکن هیچکس قدرت رو از آخوند نمی‌گیره مگه خدا خودش ظاهر بشه چون دیگه از دست امام زمان هم کاری بر نمیاد.

    نظرات شما -
    • م
      0

      کاسه لیسان انگلیسی در همه جا نفوذی دارند

  • صالحی
    0

    دقیقاجریانهای دینی امروز هم درذیل نبی اکرم ص شکل گرفتند.وشرم اورترین جنایات را مرتکب میشوند.اگر بپذیریم که این سیاستهای پیچیده شوم وفریب کارانه یهود ونصاری هست که امت مسلمان را در برابر هم قرار داده.وهمدیگر را بطرز وحشیانه قتل وعام میکنند.پس عالمان ورهبران امت مسلمان چرا با علوم اسلام امت را واکسینه نکردند.اما در مورد ملت ایران که مکرر از زبان عالمان وصاحب نظران دینی بصیرت و وظیفه شناسی وحق جوییشان تایید شده.فریب در اینجا صدق نمیکند.اگر انحراف و کم اقبالی به موضوع وجود داشته باشد.علل ان را باید شناخت ودرمان کرد.گرچه شناخت علتها مکرر بیان میشود .

  • حاج آقا چانگ چونگ
    0

    دو کلام از ننه ی عروس! #مجلس خفتگان. ایشالا شاهد یه رنسانس در ایران باشیم شاید ماهم چند صباحی تونستیم زندگی کنیم ن فقط زنده باشیم

    نظرات شما -
    • برادر
      0

      رنسانس های از این به بعد از نوع طالبانی است اخوی!

    • احمد شاه مسعود
      0

      به برادر:نمیدونم جدی گفتی یا از روی مزاح؛ ولی اینو من حقیر میدونم به والله قسم آمدن طالبان با این سرعت بسیار عجیب و خطرناکه.این سلفی ها ایندفعه هدفمندتر، وحشی تر، وبی نا....ترآمدن.وما( بطور کلی مقامات و مردم هنوز تو خواب قیلوله هستیم)

  • ناشناس
    0

    دوستان توجه بفرمایید که با توجه به آیات 1 و 2 از سوره هایی که بعدا خواهم گفت، هیچکس جز من لیاقت حکومت بر مردم ایران رو نداره، مگر اینکه کافر باشه و چون کافره خونش حالاله، دیگه حالا خود دانی،

  • رضا سان
    0

    یا سیدی! چرا در لفافه سخن میگی؟؟؟!!!! صریح و چکشی بگو اگر شک نداری

  • سیاوش سلطان
    0

    خداوند به صراحت در قرآن کریم فرموده : عمل خوب شما را به ده و عمل بد شما را به همان اندازه اجر میدهم ... هیج جای قرآن مجید نفرموده : حرف بدون عمل پاداش دارد ... پس از حرف کم کنید و به عمل بیفزایید ، شما مثل آمریکا نباشید که هواخواهان خویش را رها و فرار می کند ... این بدترین نفاق ممکن است ... مردم جنگ بزرگی که علیه ایران در جریان است با پوست و گوشت و استخوان درک و به دشمنی آنان ایمان دارند ، اما بی عدالتی و سوء مدیریت داخلی حکومت را بر نمی تابند و این به نفاق حکومت ربط دارد نه مردمی که اعتقادی پای آرمان های دینی خود ایستاده و بهترین فرزندانشان را تقدیم و سختی ها را به جان خریدند ، پس به جای سخنرانی به فکر چاره برای نفاق داخل حکومت و عملکرد خودتان بپردازید تا مردم که از ۹۹.۹ درصد به ۴۵ درصد رسیده ، بررسی کنید علت این ریزش چی بوده ، هر چند ما با زخم های حکومتی همچنان از ۴۵ درصد هستیم!!!

  • ناشناس
    0

    بله فقط خودتون صلاحیت حکومت دارید.حیف تخت وسلطنت ایران که بدست امثال شماافتاده.صدحیف امیدواریم به زوال زودهنگامتان

  • بردیا
    0

    همه را گفتی آخوندها را فراموش کردی که همه را درس میدهند

  • حمد
    0

    حیف از حرف که بلد نیستی از خدا نترس شدی تورا بخداسپردم خیر نیبنی

  • ناشناس
    0

    ایات نورانی قران به حق شرح حال دولتمردانی رابیان میکند که با دست خود بتون در سایتهای اتمی ریختند وگفتند امضای کری تضمین است ونتیجه اش را همه ایرانیان دیدند حالا چه شده که عبرت نمیگیرید وبر طبل نادانی وغفلت خود میکوبید ونظر مخالف میدهید

  • یه عده یه کارها
    0

    خلاصش کنم . یه عده یه جایی هستن و دارن یه کارهایی میکنن که بعدن یه اتفاقی میوفته

  • من مختار
    0

    ننگ و نفرین خداوند و انبیاء الهی بر شرق گدا های کمونیست بی سواد درود خدا بر تمام ادیان الهی لعنت خدا بر خوارج دوران طالبان و داعشی مسلکان و تمامیت خواهان دزد بیت المال بهش باد هزار بار

  • ایران
    0

    به برکت اسلام و مسلمین همواره در رنج و عذابیم

  • ناشناس
    0

    کار روحانیون در ایران شده دو قطبی و چند پارگی جامعه برای فرار از پاسخ به فساد و سوء مدیریت ساختاری.

  • داروغه ناتینگهام
    0

    آخوند یعنی عبد ملکه

  • خنک
    0

    جبهه نفاق کیه؟ کجان؟ مگه کسی هم هست که بتونه حکومت تو دست شما دربیاره! نگران نباش برو بخواب

  • نسل ۳
    0

    پس فهمیدیم وقته رفتنه

  • عشق
    0

    چرا مردم گوشاشون از پنبه پر کردن حتی نمی خوان به ایات الهی فکر کنن...خدا یا ما رو از جهالت مدرن نجات بده

  • مش جمعه
    0

    حاجی آقا، چرا از حقیقت فرار میکنی؟فساد،اختلاس،دزدی،دروغ،بیکاری،عین موریانه افتاده بجان حکومت.اگر علت اعتراض های چند سال گذشته برایت مشخص نشده، از وزیر اطلاعات و وزیر کشور بپرس.از قیام گرسنگان و پابرهنگان بترس نه از جبهه نفاق داخلی و خارجی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها