روزنامه گردی ۱۰ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

خانه های فرح و نزدیکان شاه مخلوع در اختیار مستضعفین گذاشته شد/ طرح جمع آوری اسلحه از دست مردم

طرح جمع آوری اسلحه از دست مردم تیتر بزرگ و مهم کیهان امروز در ۴۴ سال قبل دوشنبه ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ است.

خانه های فرح و نزدیکان شاه مخلوع در اختیار مستضعفین گذاشته شد/ طرح جمع آوری اسلحه از دست مردم

دادستان تهران در همین زمینه از ممنوع بودن تشکیل گروه مسلح و استفاده از اسلحه برای مقاصد سیاسی را اعلام کرده است. عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به گفت و گوی کیهان با اعضای اولین شورای دموکراتیک ایران که از تضمین آزادی تمام گروههای سیاسی در سنندج خبر داده اند. اعلام مسیر راهپیمایی ها و برنامه کارگران در روز کارگر و اعلام اینکه میلیونها نفر در جشن روز کارگر شرکت می کنند تیتر دیگر این جریده عصرگاهی است. آیت الله طالقانی هم گفته اند که انقلاب ایران به تمام زحمتکشان تعلق دارد و اسدالله بادامچیان مسئول تبلیغات حزب جمهوری اسلامی اعلام کرده که دو میلیون نفر در حزب جمهوری اسلامی ثبت نام کرده اند. ضمنا شنیده ها حاکی از تسهیلات جدید فروش ارز حکایت دارد که گویا سیستم ارزی ایران دو نرخی میشود. اما در اختیار قرار گرفتن خانه های فرح و نزدیکان شاه به مستضعفین از سوی کمیته منطقه ۹ تهران خبر مهم دیگر امروز کیهان است که متن آن به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230430_070631_835

خانه های همسر شاه سابق، سپهبد ایادی، جهانبانی و آپارتمانهای آستان قدس رضوی از سوی سرپرست کمیته منطقه ۹ انقلاب اسلامی در اختیار مستضعفین گذاشته شد.

فرح همسر شاه سابق دو خانه در پل امیر بهادر و خیابان حنیف نژاد داشت که یکی از آنها در اختیار سه خانواده پرجمعیت مستضعف قرار گرفت و خانه دیگر او که گفته میشود ۲۴ میلیون تومان خریداری شده بود به مرکز تبلیغات و امداد کمیته منطقه ۹ تبدیل شد. همچنین ۱۴ دستگاه آپارتمان که با بودجه آستان قدس رضوی در خیابان فرهنگ تهران ساخته شده بود از سوی آیت الله خسروشاهی سرپرست کمیته منطقه ۹ با اجاره مناسبی در اختیار خانواده های مستضعف گذاشته شد.

IMG_20230430_070631_810

تیمسار ایادی پزشک مخصوص شاه سابق نیز دارای دو خانه در این منطقه بود که یکی از آنها فعلا تا تعیین تکلیف مهر و موم شده و خانه های دیگر او در اختیار مستضعفین گذاشته شد به جز ۱۴ دستگاه آپارتمانهای آستان قدس که برای آنها اجاره تعیین گردیده است بقیه خانه ها به رایگان در اختیار مستضعفین قرار داده شده است.

منبع: سایت دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها