روزنامه گردی ۲۵ آذر ۱۳۵۸؛

محاکمه انقلابی ۵۰ گروگان آمریکایی/ برای خرید خانه دست نگه دارید، قیمت خانه کاهش یافت

کیهان در صفحه نخست امروز خود یکشنبه ۲۵ آذر سال ۱۳۵۸ به نقل از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام تیتر زده است‌ که‌ با خروج شاه از آمریکا محاکمه گروگانها قطعی شده و از محاکمه انقلابی رژیم شاه و ۵۰ گروگان آمریکایی خبر داده است.

محاکمه انقلابی ۵۰ گروگان آمریکایی/ برای خرید خانه دست نگه دارید، قیمت خانه کاهش یافت

ابوالحسن بنی صدر هم در این زمینه گفته است که دزدی‌های شاه خائن یک فساد بین المللی است و ما باید این جنایات را به دنیا بفهمانیم. این‌ روزنامه همچنین خبر داده که برای خروج از بن بست سیاسی، آمریکا شاه را فراری داده و محمدرضا به جزیره کوچکی در پاناما انتقال یافته است. گویا ایران هم برای ضبط اموال شاه و خواهرش در اسپانیا اقدام کرده است. خبر دیگر هم‌ اینکه دیوان لاهه با صدور رای علیه ایران تسلیم آمریکا شده و هاشمی رفسنجانی هم در گفتگوی اختصاصی با کیهان از اعلام تاریخ انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای ملی گفته است.

 از دیگر خبرها و تیترهای شماره امروز کیهان اینکه حسنین هیکل وارد ایران شد و تسهیلات تازه حذف بهره بانکی اعلام گردید که کلیه بدهکاران بانک‌ها از پرداخت بهره معاف شده و ضابطه ۱۴۰ متر زیربنا برای متقاضیان وام بانکی هم از بین رفت. و در آخر اینکه محاکمه عاملان کشتار ۱۷ شهریور ۵۷ آغاز شد و شورای انقلاب هم احتمال تشدید  خروج دانشجویان ایرانی را بررسی کرد.

IMG_20231216_070944_203

اما خبری با عنوان " برای خرید خانه دست نگه دارید، قیمت خانه کاهش یافت.  به نقل از مقامات وزارت مسکن و شهرسازی در صفحات داخلی روزنامه منتشر شده که متن خبر به شرح زیر می باشد؛

مقامات وزارت مسکن و شهرسازی امروز به خریداران خانه هشدار دادند که از خرید خانه خودداری کنند. زیرا تصمیماتی که در این هفته اعلام‌ می‌شود از جمله حذف بهره بانکی، رفع محدودیت سطح زیربنا و واگذاری اراضی به متقاضیان، قیمت خانه ها را به نحو چشمگیری کاهش می دهد. همین مقامات از خریداران خواستند از هجوم به بازار خودداری کنند زیرا بزودی قیمت خانه ها با کاهش بی‌سابقه ای روبرو خواهد شد.

مقامات وزارت مسکن و شهرسازی همچنین یادآور شدند بیش از صد هزار و هشتصد و بیست و دو واحد مسکونی در سراسر کشور در دست ساختمان است که از این مقدار ۶۵ هزار و ۲۱۸ واحد آن برای نیروهای سه گانه ساخته می‌شود که با کوچک شدن تشکیلات ارتشی تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از این واحدهای مسکونی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت که شرایط واگذاری آن از تصویب شورای انقلاب گذشته است.

IMG_20231216_070944_876

در چند ماه گذشته بعلت محدودیت سطح زیربنا، قیمت واحدهای مسکونی بخصوص برای واحدهایی که سطح زیربنای آنها ۱۴۰ متر مربع است رو به فزونی رفت و عده ای از سازندگان، قیمت‌ها را به نحو چشمگیری افزایش دادند.

دولت برای جلوگیری از تورم با ایجاد بانک مسکن که طرح نهایی آن بزودی در اختیار شورای انقلاب قرار می گیرد جلوی هر گونه سودجویی سازندگان را خواهد گرفت.

این مقامات اضافه کردند که با تلفیقی که در برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان‌های مختلف دست اندرکاران مسکن صورت گرفته، بزودی مسکن ارزان برای کلیه طبقات توجه خواهد شد.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها