محسن رضایی: یمنی‌ها بدشان نمی‌آید با آمریکا وارد جنگ شوند/ حماقت آمریکاست که بخواهد به حملات یمن واکنش نشان دهد

محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: یمنی‌ها بدشان نمی‌آید با آمریکا وارد جنگ شوند اما این حماقت آمریکاست که بخواهد به حملات یمن واکنش نشان دهد.

محسن رضایی: یمنی‌ها بدشان نمی‌آید با آمریکا وارد جنگ شوند/ حماقت آمریکاست که بخواهد به حملات یمن واکنش نشان دهد

محسن رضایی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه با اشاره به وضعیت جنگ غزه، اظهار کرد: دلیل طولانی‌شدن جنگ غزه، اصرار اسرائیل و آمریکا برای پیروزی و رسیدن به اهدافی خاص است و پیگیری افراطی همین هدف احتمال سرایت جنگ به مناطق دیگر را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: جنگ غزه فقط نظامی نیست، بلکه شکل و ماهیت اجتماعی نیز به خود گرفته و نه تنها در غزه که در کرانه باختری نیز مبارزه‌هایی شکل گرفته است و جامعه مدنی فلسطین نیز در حال اضافه شدن به جنگ است.

رضایی در پاسخ به پرسشی درباره نسل‌کشی اسرائیل در غزه، تصریح کرد: این جنگ از همه جهات و از جمله نسل‌کشی و نژادپرستی افراطی، جدید است و صهیونیست‌ها از هیچ جنایتی دریغ نکرده‌اند. در واقع اسرائیل جنایات مرتکب‌شده در تاریخ منحوس خود را اکنون یکجا در غزه انجام می‌دهد.

** دولت‌های عربی تحلیل درستی از آینده ندارند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضع دولت‌های عربی و اسلامی در این جنگ، گفت: دولت‌های اسلامی یک گام جلو آمدند اما دچار تردید و متوقف شدند زیرا تحلیل درستی از آینده ندارند. از طرفی نه علاقه به پیروزی حماس و نه علاقه به پیروزی اسرائیل دارند و کماکان در تردید قرار دارند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره زیرسئوال‌ رفتن شعارهای حقوق بشری غرب، تصریح کرد: این جنگ ماهیت سیاه آمریکا، اسرائیل و نظام مدعی غرب در خصوص حقوق بشر را نشان داد و پرده‌ها را کنار زد. در جنگ غزه فرماندهی مشترک بین ارتش آمریکا و اسرائیل ایجاد شده است. این اتفاق در جنگ‌های بزرگ رخ می‌دهد و این دو اتاق مشترکی تشکیل داده‌اند و هرکدام هدف خود را دنبال می‌کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: اهداف اسرائیل در غالب موضوع فلسطین است اما آمریکا علاوه بر کمک به پیروزی اسرائیل به دنبال بازیابی حیثیت و هیمنه ازدست‌رفته خود در غرب آسیا است. اگر آمریکا و اسرائیل به این جنگ پایان ندهند حتی امکان تبدیل‌شدن این جنگ به بحران فرامنطقه‌ای وجود دارد.

** جنگ غزه برای آمریکا حیثیتی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کانون جنگ، آمریکا و اسرائیل هستند و اروپایی‌ها حمایت سیاسی می‌کنند، این آخرین فرصت آمریکا برای احیای قدرت خود در  غرب آسیا و جنگی حیثیتی برای آنان است که در صورت کسب نکردن پیروزی، مشکلات بزرگی برای‌شان ایجاد خواهد شد.

** سخنان بایدن دروغ و ریاکاری است

وی در پاسخ به پرسشی درباره اعتراف تلویحی بایدن به افراطی‌گری اسرائیل در جنگ غزه، گفت: بایدن اقتدار و محوریت لازم در اداره نهادهای نظامی و امنیتی آمریکا ندارد و سخنانش هم برش لازم در صحنه نبرد ندارند و اگر فردا حرفش را عوض کند تعجبی ندارد. باوجود فرماندهی مشترک در جنگ غزه این سخنان دروغ و ریاکاری برای پوشش وجهه انسانی آمریکا است که در این جنگ به شدت آسیب دید.

** طرح دو دولتی به جایی نخواهد رسید

رضایی در پاسخ به پرسشی درباره هدف آمریکا و اسرائیل از طرح موضوع آینده غزه و امکان اجرای پروژه دو دولتی در فلسطین، تاکید کرد: بیش از ۲۰ سال برای تشکیل و پیشبرد طرح دو دولتی تلاش شد و تا مراحلی هم پیش رفت اما با وجود حوادث اخیر این موضوع تمام شده و مختومه تلقی می‌شود. اسرائیل و آمریکا از طرفی و جهان اسلام هم از سوی دیگر به دنبال پیروزی در این حادثه سرنوشت‌ساز هستند.

** کوچ اجباری فلسطینیان غیرممکن است

فرمانده سپاه پاسداران در دروان جنگ تحمیلی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه اسرائیل و آمریکا برای کوچ اجباری فلسطینیان، گفت: اسرائیل با کمک آمریکا به دنبال جلب همکاری کشورهایی همچون امارات برای کوچ‌دادن ۲ میلیون ساکن غزه و تبدیل جمعیت ۷ میلیونی فلسطینیان به ۵ میلیون بود اما موفق نشد. این اتفاق رخ نخواهد داد و کشورهای عربی هم تاکنون چنین طرحی  را نپذیرفته‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کرانه باختری، اظهار کرد: وضعیت بی‌سابقه‌ای بر کرانه باختری حاکم است و تاکنون ۲۵۰ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند و اسرائیل برای اولین‌بار به منطقه تحت سیطره خود حمله موشکی و هوایی انجام داده و کرانه باختری تبدیل به میدان جنگ شده است.

** ایران به دوستانش دستور نمی‌دهد

رضایی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای آمریکا و اسرائیل درباره دخالت ایران در عملیات طوفان الاقصی، گفت: این یک دروغ است، شیوه و ارتباط ما با ملت‌ها استعماری نیست، بلکه این شیوه آمریکا و غربی‌هاست و ما به دوستانمان دستور نمی‌دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آمریکا، ایران را به کمک‌رسانی به محور مقاومت متهم می‌کند»، تصریح کرد: در واقع آنان متهم هستند که ده‌ها سال منطقه غرب آسیا را به محلی برای ایجاد ناامنی و قتل و کشتار و اختلاف‌افکنی تبدیل کرده‌اند.

** عامل گسترش جنگ به یمن، آمریکا و اسرائیل هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد انصارالله یمن برای حمله به کشتی‌های اسرائیلی و اینکه آیا آنان این اقدامات را خودجوش انجام می‌دهند یا دستور می‌گیرند، تصریح کرد: در این زمینه آمریکایی‌ها مقصر هستند، چراکه آمریکا عامل ناآرامی و محاصره یمن است و در این کشور دخالت می‌کند. عامل گسترش جنگ به یمن، شیوه رفتار آمریکا و اسرائیل است. انصارالله یمن برای دفاع از برادران وخواهران خود در فلسطین وارد این جنگ شده‌اند.

** آمریکا توان جنگیدن در دو جبهه را ندارد

رضایی در پاسخ به این پرسش که «آیا آمریکا می‌تواند در منطقه امنیت برقرار کند»، گفت: بدترین و سخت‌ترین وضعیت برای یک ارتش، ایجاد دو جبهه نبرد است و آمریکا اکنون یک جبهه در فرماندهی مشترک در غزه دارد و توان ایجاد محور جدید را ندارد.

فرمانده سپاه پاسداران در دروان جنگ تحمیلی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال درگیری آمریکا با انصارالله یمن گفت: یمنی‌ها بدشان نمی‌آید با آمریکا وارد جنگ شوند اما این حماقت آمریکاست که بخواهد به حملات یمن واکنش نشان دهد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 64
  • ناشناس
    104

    اگر آمریکا حماقت کند و به یمن حمله کند قبرش با دستش کنده و دو روزه امریکا و اسراییل دست حوثیون محو میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      کربلای ۴

    • ناشناس
      0

      طنز است منفی ندهید

    • ناشناس
      0

      خیلی با حال بود ،خندیدم

    • ناشناس
      0

      کشور های عربی اگر از غزه دفاع کنن یعنی از ایران دفاع کردن که از عقل به دور است یمن هم تاوان سختی خواهد داد وقتی هیچ کشتی به مقصدش نتواند حرکت کند شاید هم اجماع جهانی بر علیهش شکل بگیرد مثل عراق چون یمن آشکارا به اسراییل تجاوز می کند و راهزنی دریایی می کند این قوم عقب مانده

    • ناشناس
      0

      محسن تو را به خدا چیزی نگو. هر دفعه رفتی یک کاری بکنی خراب کار ی کردی

    • ناشناس
      0

      میگم بوتاکس روکیلویی میفروشن؟؟؟؟

  • قلی
    1

    بازم صحبت کردی.

    نظرات شما -
    • .
      0

      بزارید حلوای غزه از گلومون بره پایین . بعد شیرینی یمن رو بهمون بدید .

  • ناشناس
    1

    حالا اونا وارد جنگ بشن،یا نشه چی به ما میرسه؟
    چه فرقی به حال ما داده،چه سودی برای ما داره چه نفعی به حال ما داره!! به قول اون مثل،این چیزا واسه
    فاطی تنبان نمیشه،برادر،دکتر،سردار،حاج آقا رًًضایی!🙄🤬😱🤔

  • ناشناس
    1

    شما بچسب بهمون ولفجر 4
    وتقویت پول ملی
    چکار داری

  • زند
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم

    تصمیم‌های سخت در پیش است.

  • ناشناس
    1

    یعنی با این همه اختلاس مخصوصاً در چای دبش باز هم پولی مانده که به جیب یمنی ها بریزیم؟

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    تو نمی تونی دهانت را ببندی !!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از عوارض بوتاکس است

  • ناشناس
    1

    امریکا هم بدش نمیاد سلاحهایش را امتحان کند

  • علی
    0

    هنوز جای سفت جیش نکردن

  • 🐜
    0

    سبزه وار رضایی شما سواد تحلیل جنگی و اقتصادی بسیار کوتاه بینانه‌ای دارید لطفاً هندوانه 🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉 هایی که زیربغل حماس گذاشتید جمع کنید تابرسی ب یمن!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فقط می توانم بگویم خلایق هر چه لایق

  • ناشناس
    1

    عین محاسباتی که حماستون کرد لابد .اونجام یه بیست سی هزار نفری از مردم بدبختا به کشتن بدین وتو سوراخ قایم بشین بعدم برا اتش بس التماس کنید .

  • رابی
    1

    من نمی دانم اینهمه چرندیات را از کجایش در می آورد.گفته ایشان مثل این می ماند که بگویی موش بدش نمی آید با شیر بجنگد.
    آقای اقتصاد جهان
    شما بهتر است در همون تخصص اقتصادیتان فعالیت کنید که بدون شما اقتصاد کشور نابود می شود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ایشون تخصص اصلیشون گله داری است

    • ناشناس
      0

      دیدین اقتصاد اقتصاد میکرد چه بلایی سر مون آورد

  • ناشناس
    1

    آره جان سردار دکتر، آمریکا رو هم شکست میدن !!!

  • فاتح
    0

    ظاهرا خیلی زود مناظرات انتخاباتی را فراموش کردید که زا بدو بیراه گفتن به دولت روحانی ، قول دادید اگر شما به قدرت برسید پول ایران را به سومین پول قدرتمند جهان تبدیل می کنید!؟ پس چه شد ان ۱۰۰۰ تومانی که نشان می دادی برادر ! برادر جان برای رضای خدا همین اشی که برای غزه پختید کافی است ، یمنی ها در جنگ با عربستان کم کشته ندادند ؟

  • ناشناس
    0

    اینقدر دنبال خون ریزی و کشتن هستین امریکا حمله کنه اون مردم بدبخت بمیرن شما هم یک سوژه خوب برای ترویج دین اسلام و سرگرم کردن مردم بشین و از اون ور پول تو جیب بزنین

  • ناشناس
    0

    سوزه سوزه سوزه سوزه واره رئیسی همش فکره نهاره

  • سعید
    0

    . حماس رو شیر کردی به فنادادی رفت . خوب چرا نمیری بیت المقدس رو ازاد کنی الان ؟. یعنی الان اونا باید چیکار کنن که خشم اژدها رو بیاری وسط؟

  • ناشناس
    0

    حاج محسن بیخیال شو
    از مردم یمن پرسیدی؟
    ما بعد از سی سال هنوز تاثیرات جنگ رو نتونستیم در زندگی مردم کم کنیم

  • ناشناس
    0

    آقا محسن اینبار هم این بیچاره ها را جلو انداختید ...

  • ناشناس
    1

    خدایا خداوندا خودت کمک کن هیچ جای جهان شاهد هیچ جنگی نباشیم الهی عامین🤲🤲🤲🤲

  • ناشناس
    29

    آقای رضایی عزیز یمن ۸ سال با سلاحهای آمریکایی مبارزه کرد و پیروز شد و حتی پاتریوتهای آمریکا پهباد های یمنی ها رو نمیتونستن تشخیص بدن

  • ناشناس
    40

    ماشاالله به نیروی های خالص خداوند و سربازان واقعی امام زمان عج که اکثرشان یمنی هستند ان تنصرو ینصرالله خوشا به سعادت کسانی که ایمان واقعی دارند و امیدشان به خداوند است وهمین باعث پیروزی حق بر باطل است

  • ناشناس
    40

    خوش به حال یمنی ها اگه دقت کنید خود مردم یمن با جمعیت میلیونی از ارتششان خواستن که به اسرائیل حمله کنند و یدالله فوق ایدیهم همیشه دست خدا با جماعت است و پیروزی های این مردم شجاع رو شاهد هستیم که پاتریوت آمریکا هم ناتوان از رهگیری پهباد ها و موشکها

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اگر خیلی از یمنی ها خوشت میاد برو اونجا لُنگ بپوش و نون خشک بخور . اگر نتونستی بری یمن همینجا هم میتونی نون خشک بخوری و لُنگ ببندی

  • ناشناس
    26

    درودبریمن انشااللہ

  • ناشناس
    1

    آقا شما ریال ایران را بعد از دلار و یورو قویترین پول منطقه!!! کردی، بسه دیگه. برو یه کم استراحت کن.
    ضمنا وقت کردی یه کلاس بستن کمربند هم برو.

  • ناشناس
    1

    ابتدای حمله حماس جشن گرفتید و سرود پیروزی سر دادید. فعلا حال و روزه غزه را نگاه کن. آواره شدن دو میلیون نفر و کشته شدن ۱۹ هزار نفر. همین سرنوشت در انتظار حوثی ها خواهد بود.

  • ناشناس
    0

    از معاون اقتصادی خسته شدی دلت یاد جنگ کرده جیگر

  • ناشناس
    0

    این اقتصاد دان باز پیداش شد

  • ناشناس
    0

    همه که مثل شما میدان واقعی دیده نیستند

  • ناشناس
    0

    اگر چون شما سرداران نبودید ایران چه می شد؟!

  • مهدی
    0

    جنگ منظم راه بیوفته و اونوقت قدرتمند معلوم میشه ،بچه های مظلوم رو سپر قراردادن و قایم شدن نتیجش میشه جنگ غزه و اسراییل .

  • مرتضی
    1

    جناب دکتر.پرفسور.ریاضی دان.شیمی دان .اقتصاد دان .همه چیز دان محسن رضایی هستند

  • علی
    0

    یمن با آمریکا در گیر شه ؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    جنگ زرگریه هم فال هم تماشا که شما هم گویا بدتان نمیاید!

  • ایرانی
    0

    گفتند نظر بدهید نه چرت و پرت

  • ناشناس
    0

    محسن خوبی؟

  • ابوالفضل
    0

    سخنی دیگر از هارت و پورت اول منطقه
    راستی از قدرت اول شدن ریال در جهان بعد از دلار و یورو چه خبر؟
    آقای اقتصاد دان با معدل نوزده و هفتادوپنج صدم

  • ناشناس
    0

    بجای این حرفها در خدمت مردم خودت باش اگر کاری از دستت برمیاد

  • ناشناس
    0

    بريد كنار جراح اقتصاد اومد...........

    اي واي فرار كنيد...................

  • ناشناس
    0

    بالاخره محسن رضایی و سایر عوامل حاکمیت نون و بقای شون توی همین جنگ ها و نابسامانی های داخل و خارج ایران است.امثال این ها قط زر مفت می زنند زن و بچه خودش که نمی خواد بره جلوی توپ و تانک، مرگ برای مردم خوبه برای خودشون نه.

  • محسن
    0

    همه تحليلهات آبدوخياريه.
    برو يه گوشه بشين ديگه . براي چي حرف ميزني

  • ناشناس
    0

    آقای دکتر اقتصاد شما میشه برین ارزش پول مارو بالا ببری ،شما خیلی زحمت تو جنگ کشیدی کلی عملیات برنده شدی دمت گرم

  • محمود
    0

    واقعا اگر آقای رضایی از قوم محترم لُر نبود تا حالا محو شده بود با این هنه افاضات فرا زمینی .برادر کی از شما نظر خواسته می پری وسط .شما بهمون حوزه جغرافیای اقتصادی ایران برس تا که باید کلی توپوگرافی کشور. و تغییر بدی چیکار داری به مناقشات منطقه ای برادر عزیز

  • ناشناس
    0

    لعنت بر دزدان دریایی وزمینی داخلی وخارجی

  • محمود
    0

    سخنانی چند از دکتتتتر سبزوار میرقائد رضایی
    دارای دکتتترای اقتصاد بین المللی مقاومتی از دانشگاه هاوارد
    دارای مدرک تحصیلی سیکل سوم راهنمایی از مدرسه راهنمایی نبوت مسجد سلیمان
    بزرگترین فرمانده جنگ های فوق پیشرفته الکتریکی
    دارای مدال های فراوان جنگی و غیر جنگی که خیلی ممتاز است
    دارای استیل فوق العاده و جذابیت بی نظیر ظاهری

  • ناشناس
    0

    جناب کاسب تحریم حرفی بزن خنده دار نباشه

  • ناشناس
    0

    بابا کماندو الان وقتشه پاشو برو یمن چندتا از حوثیهای کله خر را که کلی خرجشون کردید را وردار و برو ناو را تصرف کن کلی غرامت بگیر و اقتصاد یمن و ایران را نجات بده.

  • ناشناس
    0

    توی دولت بیسواد ایشان را آد م حساب هم نمی کنند یه حرف مفت زد دیگه
    جدی نگیرید

  • ناشناس
    0

    حاج محسن جنگ های الان جنگ های چهل سال قبل نیست. همین حرفهای شماها بود که مردم غزه رو نابود کرد ولی بازم با پررویی میگید غزه پیروز میشه. فکر کنم با خود آمریکا بستین که حوثی ها رو نابود کنید. بسوزه پدر سیاست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بیچاره عربها را گیر انداختند اگر از غزه دفاع کنند طرف ایران میشوند و اگر از اسی دفاع کنندضدعرب میشوندکلا نابودند از دست ناقلا های سیاست!

  • ناشناس
    0

    همه را غیر خودش احمق می داند.از عملکردش پیداست .

  • ناشناس
    0

    درود بر آتش بیار معرکه !سود ایران در همین اذکار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها