در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد:

مارک لباس و برند یخچال سیاستمداران ایرانی چیست؟

سیاستمداران ایرانی هم معتقدند که بسیاری از کالاهای ایرانی قابلیت برند شدن دارند اما از زبان آنها بیشتر نام برندهای مواد غذایی به عنوان برند مطرح در کشور شنیده می‌شود.

مارک لباس و برند یخچال سیاستمداران ایرانی چیست؟

سوگل دانائي - در راستای صحبت‌های مقام معظم رهبری شعار امسال ''حمایت از کالای ایرانی'' اعلام شد. کالایی که بیشتر ایرانیان تمایل به خریدن آن دارند اما گاهی بدلیل کیفیت نامرغوب و عدم تبلیغات کافی از خریدن آن منصرف می‌شوند. بسیاری از چهره‌های سیاسی اما صحبت‌های متعددی درباره برندها و کالاهای ایرانی داشته‌اند اما اینکه همین کالای ایرانی تاچه حد توانسته چهره‌های سیاسی ما را راضی نگه دارد و آنها را هم مانند مردم متقاعد کند که از آنها استفاده کنند، موضوع گزارش- مصاحبه امروز ماست. ناگفته نماند که بسیاری از چهره‌های سیاسی کشور هنگامی که صحبت از اموال شخصیشان شد ترجیح به سکوت دادند و از ادامه مصاحبه امتناع کردند. گفتنی است که چهره‌های سیاسی فارغ از گرایش سیاسی خود انتخاب شدند و از آنها صرفا خواسته شد تا نظر شخصی خود را اعلام کنند و برندهای مورد استفاده خودشان را هم نام ببرند.

از چهره‌های سیاسی که تمایل به صحبت درباره برندهای مورد استفاده نشدند بگذریم، تکرار نام چند برند از میان چهره‌هایی که صحبت‌هایشان در این گزارش استفاده شد قابل توجه است. برندهایی مانند کاله، هاکوپیان و ... که بیشتر چهره‌های سیاسی از آنها استفاده می‌کنند.

خرید کلی انجام نمی‌دهم

لاله افتخاری، نماینده دوره‌های هفتم، هشتم، نهم مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که به نظر او بهترین برند ایرانی که امروزه در بازار وجود دارد کدام است گفت: خریدهای کلی خانه را خودم انجام نمی‌دهم و بنابراین نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم.

وی در ادامه گفت: من فقط خریدهای جزیی خانه را انجام می‌دهم اما همیشه سعی می‌کنم، کالای ایرانی بخرم، به طور مثال مدتی پیش قصد خرید شکلات را داشتم اما چون ایرانی نبود آن را نخریدم.

این عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی گفت: لباس‌هایم را معمولا از نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های ایرانی می‌خرم.

لاله افتخاری در پاسخ به این سوال که مارک یخچال و لوازم خانه‌اش چیست هم گفت: من نمی دانم مارک آنها چیست، چون خودم آنها را نخریدم و فرزندانم برایم خرید می‌کنند.

اتومبیل شخصی لاله افتخاری سمند است.

ایرانی یا مونتاژ ایران

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که بهترین برند ایرانی کدام است گفت: خب این سوال پاسخ‌های متنوعی دارد، اما برندهایی هستند که مطرح شده‌اند، مانند لبنیات کاله، نوین زغفران، زر ماکارون و... این برندهای مواد غذایی هم کیفیت و هم مرغوبیت را در دستور کار خود قرار دادند.

وی درباره برند لباسی که خودش استفاده می‌کند گفت: من بیشتر از پارچه‌های داخلی استفاده می‌کنم و اگر بخواهم برند نام ببرم باید بگویم هاکوپیان.

فولادگر در ادامه گفت: وسایل خانه‌ام سعی کردم بیشتر ایرانی باشد و اگر نه مونتاژ ایران باشد، یخچالم گلدیران است.

وی گفت: اگر کالاهای ایرانی، کیفیت خود را بالا ببرند و خدمات پس از فروش ارایه کنند، قطعا همه به سمت استفاده از این کالاها روی می‌آورند.

اتومبیل شخصی حمیدرضا فولادگر ال ۹۰ است.

قرار نیست چرخ از نو ساخته شود

سیاستمدار بعدی که درباره کالای ایرانی و کیفیت برندینگ حاضر به مصاحیه شد، سهیلا جلودارزاده نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی بود، وی در پاسخ به این سوال که بهترین برند ایرانی کدام است گفت: برای پاسخ به این سوال فاکتورهای متعددی وجود دارد، گاهی یک برند بدلیل تبلیغات متعدد و در دسترس بودن مطرح است و گاه هم از منظر کیفیت. این در دسترس بودن و تبلیغ متعدد در بین مواد غذایی زیاد مطرح است، مانند ماست کاله. همینطور صنایع دستی ایرانی مانند فرش کاشان، فرش تبریز و ...

وی درباره برند لباس‌های خودش گفت: خیلی وقت است که بازار نرفته‌ام و بیشتر دختر و یا دوستانم برایم خرید می‌کنند، من از آنها می‌خواهم که ایرانی بخرند البته باید بگویم که برندهای لباس زنانه در ایران گران هستند و شهرتی که برندهای مردانه‌ای مانند هاکوپیان پیدا کرده‌است را پیدا نکردند.

وی در خصوص مارک لوازم خانه خودش نیز گفت: یخچال من ال جی، مونتاژ ایران همان گلدیران است.

جلودارزاده همچنین گفت: قرار نیست که چرخ از نو ساخته شود، بسیاری دیگر از کشورهای در مسیر توسعه هم هستند که از قطعاتی که کشورهای دیگر ساخته‌اند استفاده می‌کنند و خودشان آن را مونتاژ می‌کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین اعلام کرد که اتومبیل شخصی‌اش تویوتا کمری است.

بیست و هفتمین اثاث کشی

مجتبی ذوالتوری، نمابنده مجلس شورای اسلامی سیاستمدار بعدی، در پاسخ به این سوال که به نظر او بهترین برند ایرانی کدام است گفت: برای پاسخ به این سوال باید معیارهای متعددی را در نظر گرفت کارشناسی کرد و باید ملاک‌های امتیازدهی را مشخص کرد و سپس نظر داد.

ذوالنوری درباره برند لوازم خانگیش گفت:یخچال من پارس است، ماشین لباسشویی ما آزمایش است، مبل ایرانی داریم و آبمیوه گیری ما ناسیونال است.

این نماینده مجلس همچنین درباره زندگی خود گفت: امسال من ۲۷ امین اثاث کشی زندگیم را پشت سر گذاشتم. پیشتر خانه داشتم اما بدلیل دیسک کمر اعضای خانواده مجبور شدم آن را بفروشم و بعد هم بدلیل تبدیل شدن قم به استان و طرح حرم به حرم و البته بدلیل تبعات کاری دیگر نتوانستم خانه بخرم.

این نماینده مجلس اتومبیل شخصی خود را پژو ۴۰۵ اعلام کرد.

توضیح بیشتری نمی‌توانم بدهم

غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برندها را من خیلی شناختی ندارم اما کاله معروف است، بین شوینده ها پرژک معروف است.

وی اما در پاسخ به این سوال که لوازم خانه‌اش چه برندی دارد گفت: نمی دانم.

کاتب همچنین حین پاسخ به سوالی درباره مارک لباسی که خودش استفاده می‌کند گفت: من الان در یک مجلس ختمی هستم و نمی‌توانم توضیح بیشتری بدهم.

نماینده مردم گرمسار همچنین اعلام کرد که اتومبیل شخصیش، یک دستگاه خودرو ۴۰۵ است.

ایرانی با همراهی خارجی

محمدعلی ابطحی، از اعضای مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به سوال بهترین برند ایرانی با لحنی طنز گفت: پراید خوب است؟

وی ادامه داد: در حوزه غذایی، ظروف چینی و سرامیکی این روزها برندهای ایرانی خوبی ایجاد شده است و قابلیت مقایسه با برندهای مطرح دنیا را دارد.

ابطحی همچنین برند وسایل خانگی خود را مخلوطی از برندهای داخلی و خارجی اعلام کرد.

این سیاستمدار، نام خودروی خود را معرفی نکرد و گفت: من مدت‌هاست که سمتی در کشور ندارم و گزینه خوبی برای پاسخ به این سوال نیستم.

ترجیح بر برند ایرانی است

عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در پاسخ به این سوال که بهترین برند ایرانی کدام است گفت: من نمی‌توانم نام برند خاصی را ببرم. یک برندی با تبلیغات بین مردم جا می افتد. یک وفتی هم هست که بحث کیفیت محصول است. به هر ترتیب من نمی توانم نام برند و یا مارک خاصی را ببرم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم فرمودند که حمایت از کالای ایرانی و تعصب از کالای ایرانی نه یک برند خاص. من هم همیشه بین کالای ایرانی و خارجی ترجیحم روی ایرانی است اما نام برند خاصی را نمی برم.

وی گفت: بین کالاهایی که در خانه استفاده می‌کنم، من شخصا از برندهای لوازم خانگی ایرانی استفاده می‌کنم، فقط تلویزیونم، ایرانی نیست یعنی آن هم در ایران مونتاژ می‌شود.

این نماینده مجلس در ادامه درباره برندهای لباسی که استفاده می‌کند گفت: من از یک برند داخلی استفاده می‌کنم و شما چون اسمش را آوردید من هم می‌گویم، هاکوپیان، یک لباسی که من از هاکوپیان خریداری می‌کنم تا ده سال برای من دوام آورده اما از یک برند ایرانی دیگر خرید کرده بودم که بعد از دوباره شست و شو دیگر قابل استفاده نبود.

وی همچنین خودروی خود را خودروی مونتاژ شده در ایران معرفی کرد.

تاکید بر خرید کالای ایرانی

فاطمه آلیا آخرین سیاستمداری بود که درباره کالاهای ایرانی مصاحبه کرد وی در خصوص برندهای ایرانی گفت: ما باید تاکید زیادی روی اجناسی داشته باشیم که واردات آنها باعث از بین رفتن مشاغل متعدد شده است و افراد زیادی را بیکار کرده است، مانند پوشاک.

این نماینده اسبق مجلس توضیح داد: بعضی از کالاهای ما کیفیت و مرغوبیت زیادی دارند و حتی صادر می‌شوند به طور مثال، در روسیه یک کفش به نظر کفشی مناسب می‌آمد وقتی زیری کفش را نگاه کردم، متوجه شدیم که کفش ملی است.

وی همچنین ادامه داد: بسیاری از کالاهایی که من استفاده می‌کنم در خانه ایرانی هستند، یخچالم اسنواست.

آلیا درباره برند لباس‌هایی که خودش استفاده می‌کند توضیح داد: لباسهایم یا ایرانی می‌خرم و یا به خیاط می ‌دهیم که بدوزد. همیشه هم تاکیدم بر جنس ایرانی است.

این نماینده اسبق مجلس درباره خودرو خود اعلام کرد: من خودروی شخصی ندارم اما فرزندم پراید دارد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • سید.یعقوب.موسوی
    0

    تهران

  • علی
    0

    کالای ایرانی یعنی خرید آشغال .یه عده کالای بی کیفیت واشغال میدن به مردم .که جیب خودشان پر بشه مردم باید تاوان بدن .

  • fatholla
    0

    برا رئیس جمهــور تدبیر و اُُمید متأسفم

  • ستار مرادی
    0

    مسئولین خودشون وسایل زندگیشون همه از برند خارج هست حالا چطور روشون میشه مردم رو دعوت میکنن به کالای ایرانی واقعا جای تاسف داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها