توضیح رحیم پور ازغدی درباره حرفهایی که باعث واکنش تند علما شد +فیلم کامل

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مشهد پیرامون صحبت های فیضیه که واکنش تند روحانیون را در پی داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

توضیح رحیم پور ازغدی درباره حرفهایی که باعث واکنش تند علما شد +فیلم کامل

با توجه به انتشار نقل قول مخدوش و ناقص از سخنان رحیم پور ازغدی در دانشگاه مشهد در برخی از رسانه ها، فیلم کامل سخنان وی برای اولین بار از وسی خبر فوری منتشر می شود.

رحیم‌پور ازغدی از تحصیلکردگان حوزه علمیه و استاد دانشگاه در مراسمی که روز پنجشنبه (25 مرداد) برگزار شد، گفته بود که «فقه بی‌ربط با زندگی، زندگی بی‌ربط با فقه، درس خارج‌هایی که به‌جای تئوریزه حکومت و تمدن دینی، عملاً فقه سکولار می‌سازند، فقه فردی، عبادی طهارت و نجاست، اما درباره اقتصاد، سیاست، بانک و روابط بین‌الملل حرفی ندارند، سکولاریسم یعنی همین است.» این سخنان با واکنش‌های تندی از سوی مراجع و علمای حوزه‌های علمیه از جمله آیت الله مکادم شیرازی و آیت الله نوری همدانی مواجه شده است.

به دنبال این واکنش ها، در جلسه اخیر رحیم پور ازغدی در مشهد، وقتی دانشجویی از وی می پرسد که ماجرای آن اظهارنظر چیست، وی در مقام پاسخ توضیحاتی ارائه می شود. فیلم کامل سخنرانی او، روشن کننده برخی نقاط ابهام در این باره است.

15

حجم ویدیو: 14.18M | مدت زمان ویدیو: 00:12:13 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حسن حسینی
    0

    آقای رحیم پور خیلی دقیق مسایل را عنوان میکند ما عادت کردیم تا نواقصمان افشا شود آن را توهین تلقی کنیم امام خمینی عزیز در سوگ مطهری گریست وگفت پاره تنم را از دست دادم اگر ایده های مطهری وبهشتی که شناخت واقعی از اسلام داشتند پیاده می شد ما این وضعیت را نداشتیم ما مفتخریم که کسانی مثل رحیم پور راه آن شهدا را ادامه میدهند این شجاعت میخواهد

  • ایمان ایمانی
    0

    یکی از باشعورای حال حاضر مملکت و میشه گفت شریعتی اکنون

  • روح الله
    0

    سلام به نظرم خیلی حرفهای خوبی زدند

  • رمضان قدیمی
    0

    واقعا حرفهای خوبی می زند خدا خیرش دهد آقای مکارم شما نفستان از جای گرم درمی آید رئیس جمهوری که شما طرفداری می کنی پدر مردم را درآورده این کار دولت مردان اسلام را به خطر انداخته یا انتقاد ازغدی ؟ بروید بداد مردم برسید بداد اسلام برسید که این وضعیت مملکت تشیع اسلام را در لبه پرتگاه قرار داده اگر مراجع درد دین اسلام را دارند که دارند پس بداد مردم بدبخت برسید که عده ای از سیری می ترکند وعده ای از گرسنگی می میرند این عدالت ماست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها