رئیس جمهور سابق بولیوی:

مانعی برای کاندیداتوری من برای پارلمان وجود ندارد

رئیس جمهور سابق بولیوی تاکید کرد، هیچگونه مانع قانونی برای کاندیداتوری وی برای کرسی پارلمان این کشور در انتخابات سوم مه آتی وجود ندارد.

مانعی برای کاندیداتوری من برای پارلمان وجود ندارد

اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی در توئیتر با اشاره به دولت فعلی تحت رهبری جینین آنی‌یز، رئیس جمهور موقت این کشور نوشت: در ابتدا کودتاچی‌ها از کاندیداتوری من برای ریاست جمهوری بیم داشتند اما حالا نگران هستند که من نامزد کرسی نمایندگی یا سناتوری بشوم.

او ادامه داد: به لحاظ قانونی هیچ چیز جلوی اینکه من کاندیدا شوم را نمیگیرد اما کودتاچی‌ها می‌خواهند هر چیزی را برای من غیرقانونی اعلام و من را ساکت کنند اما آنها موفق نخواهند شد.

مورالس در ادامه آنی‌یز، لوئیز فرناندو کاماچو، رهبر مخالفان و کارلوس مسا، رئیس جمهور سابق را عامل سرنگونی خود از ریاست جمهوری خواند.

رای‌دهندگان در بولیوی قرار است در تاریخ سوم مه آتی در انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید و معاونش و همچنین قانونگذاران پارلمان شرکت کنند.

مورالس با توجه به اینکه تا کنون دو بار نامزد ریاست جمهوری شده، بر اساس قانون اساسی بولیوی مجاز به کاندیداتوری مجدد برای انتخابات ریاست جمهوری نخواهد بود. چند روز پیش اعلام شد که حزب سوسیالیست مورالس، لوئیس آرسه کاتاکورا، وزیر اقتصاد سابق بولیوی را به عنوان نامزدش برای انتخابات ریاست جمهوری ماه مه تعیین کرده است. نام او بعد از چند روز رایزنی فشرده مورالس با مقامهای حزبش که برای دیدار با وی به آرژانتین سفر کرده بودند اعلام شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها