انتقاد ترامپ از دموکرات‌ها بابت تلاش برای لغو قانون ممنوعیت سفر از ۷ کشور

رئیس جمهور آمریکا، دموکرات‌های مجلس نمایندگان را بابت فشار این هفته آن‌ها در راستای برگرداندن امضای ممنوعیت سفر او، مورد انتقاد قرار داد و این اقدام آن‌ها را شاهدی بر چرخش حزب به چپ تلقی کرد.

انتقاد ترامپ از دموکرات‌ها بابت تلاش برای لغو قانون ممنوعیت سفر از ۷ کشور

ترامپ روز شنبه توییت کرد: دموکرات‌های مجلس نمایندگان سعی دارند برد بزرگ من، لایحه ممنوعیت سفر که مردم بسیار بد و خطرناک را با موفقیت از کشور عالی ما بیرون نگه می‌دارد، برگردانند.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد، لایحه مجلس نمایندگان این هفته در حالی به تصویب رسیده که او آرزو می‌کند "در سنا از بین برود".

ترامپ در این باره به کنایه گفت: دموکرات‌ها به چپ‌های بی‌تفاوت تبدیل شده‌اند.

این ملامت‌های ترامپ پس از آن ایراد می‌شود که مجلس نمایندگان در روزهای گذشته قانونی تصویب کرد تا ممنوعیت سفر بحث‌برانگیز رئیس جمهور را لغو کند.

این لایحه دموکراتیک، شامل زبانی است که کاهش قدرت رئیس جمهور در اعمال محدودیت سفر برای شهروندان دیگر کشورها را هدف قرار داده و تبعیض مذهبی در تصمیمات مهاجرتی را ممنوع می‌کند.

این لایحه مقرر می‌کند که وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی آمریکا پیش از اعمال یک محدودیت، با کنگره مشورت کنند. اگر چنین چیزی اتفاق نیفتد، دستور دولت نامعتبر تلقی می‌شود.

ترامپ نخستین بار ممنوعیت سفر را در سال ۲۰۱۷ تصویب کرد و ورود مسافران از کشورهای سوریه، عراق، ایران، سودان، لیبی، یمن و سومالی، هفت کشور با اکثریت جمعیت مسلمان به آمریکا را به حالت تعلیق درآورد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها