گزارش رسانه‌های خارجی:

تبدیل محل شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به زیارتگاه

هزاران عراقی امروز (یکشنبه) مراسم بزرگداشت اولین سالروز ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را در بغداد برگزار کردند.

تبدیل محل شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به زیارتگاه

در دو گزارش شبکه الجزیره انگلیسی و خبرگزاری فرانسه آمده است: هزاران عراقی به راهپیمایی در مسیر منتهی به فرودگاه بغداد که محل شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی عراق بود، پیوستند. تجمع‌کنندگان پوسترهایی را از سلیمانی و المهندس در دو طرف اتوبان نصب کردند. چادرهایی نیز برپا شده بود که به شرکت‌کنندگان آب و غذا می‌داد.

در این دو گزارش آمده است که مکان حادثه بیشتر شبیه زیارتگاه شده است که با ریسمان‌های قرمز احاطه شده و در وسط عکس سلیمانی و المهندس قرار داده شده است. عراقی‌ها شمع‌هایی را در آنجا روشن کرده‌اند و هنوز آثار ترکش‌های به جامانده از حمله بر روی آسفالت و دیوارهای آن منطقه دیده می‌شود.

تبدیل محل شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به زیارتگاه

خبرنگار الجزیره در بغداد گزارش داد که قرار است بغداد امروز شاهد تجمعات و تظاهرات بیشتری باشد و درخواست معترضان از دولت فشار بر آمریکایی‌ها برای خارج کردن نیروهایشان است.

به گفته دنی بوستیل، معاون مدیر مرکز پژوهش‌های بین‌المللی و منطقه در دانشگاه نورث وسترن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که تنها کمتر از یک ماه دیگر در کاخ سفید است، در معرض فشارهایی از سوی هم‌پیمانانش در خاورمیانه مثل عربستان و اسرائیل برای اتخاذ اقدامی علیه ایران قرار گرفته است.

وی گفت: ترامپ مثل یک حیوان زخمی است که در سناریوی پایان بازی گیر افتاده است و بعید نیست که رفتاری بسیار عجیب از خود نشان دهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رحیم آب منگول
    0

    شما عراقیها به خیرتان امیدی نیست شر مرسانید.لطفا دولت روحانی از باب گرفتن غرامت جنگ تحمیلی اقدام کند شاید گرفتاری مردم هم از گرفتن غرامت جنگی کمتر شود اصلا چرا بعد 32سال ما میلیاردها دلار غرامتمان را از بعثی‌های دیروز و برادران امروز نگرفته ایم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها