رهبر دموکراتهای سنا خواستار برکناری ترامپ شد/ طرح استیضاح ترامپ در کنگره توزیع شد/ نانسی پلوسی و برنی سندرز خواستار کناره‌گیری ترامپ شدند

رهبر دموکرات‌های سنا خواستار برکناری ترامپ شد و تاکید کرد که او حتی یک روز هم دیگر نباید رئیس جمهور باشد.

رهبر دموکراتهای سنا خواستار برکناری ترامپ شد/ طرح استیضاح ترامپ در کنگره توزیع شد/ نانسی پلوسی و برنی سندرز خواستار کناره‌گیری ترامپ شدند

«چاک شومر» رهبر اقلیت سنای آمریکا، امروز (پنجشنبه) موثرترین راه برای برکناری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور، را استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا دانسته است.

شومر در این باره در بیانیه‌ای گفت: «موثرترین راه برای برکناری ترامپ این است که مایک پنس [معاون ترامپ] فوری استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی را در درستور کار قرار دهد.»

او سپس افزود: «اگر پنس و دیگر اعضای کابینه ترامپ قیام نکنند، کنگره باید جلسه استیضاحی برای ترامپ تشکیل دهد.»

شومر در انتها با بیان آنکه آنچه روز گذشته در آمریکا اتفاق افتاد شورشی علیه این کشور بود که از سوی رئیس‌جمهور ترامپ تحریک شد، افزود: «ترامپ حتی نباید یک روز دیگر در این سمت باقی بماند.»

شهردار واشنگتن نیز در این باره گفت: ترامپ باید در قبال حمله به دموکراسی و تروریست های داخلی که کنگره را تهدید کردند ، پاسخگو باشد. با وجود اقدامات غیرمسئولانه ترامپ اما دموکراسی مستقر خواهد شد.

طرح استیضاح ترامپ در کنگره توزیع شد
درپی تحریک هواداران از سوی ترامپ برای ایجاد خشونت در پایتخت آمریکا، نمایندگان حزب دموکرات خواستار استیضاح و برکناری او شدند.

دموکرات‌ها طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را پس از اعتراضات هوادارانش در واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره این کشور و اعمال خشونت در این ایالت، در بین قانونگذاران آمریکایی توزیع کردند

دیوید سیسیلین، نماینده دموکرات گفت: به زودی متن این لایحه را منتشر می‌کنم. من و دیگر نمایندگان آماده ا‌یم تا او را از سمتش برکنار کنیم.

پس از اعتراضات روز چهارشنبه و یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، نمایندگان دموکرات متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور را برای استیضاح رئیس جمهور در دستور کار قرار دادند.

همزمان با سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش و واکنش به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا در حالی برگزار شد که به دلیل هجوم هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی سال جاری آمریکا، این نشست تعلیق شد.

اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد.

قانونگذاران کنگره نیز از بررسی نحوه مدیریت آشوب‌ها و حملات از سوی نیروهای امنیتی در این اعتراضات خبر دادند.

نانسی پلوسی خواستار کناره‌گیری ترامپ شد

پلوسی پنجشنبه شب گفت: رئیس جمهوری ایالات متحده شورش مسلحانه علیه آمریکا را تحریک کرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:اگر متمم ۲۵ قانون اساسی فعال نشود کنگره باید برای برکناری رئیس جمهور مستقیما اقدام کند.

وی با هشدار در مورد اینکه ترامپ ممکن است زیان بیشتری به آمریکا برساند، افزود: هر روز ممکن است که نمایش وحشتی برای آمریکا باشد.

برنی سندرز هم خواستار برکناری ترامپ شد
برنی سندرز خواستار اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا و برکناری ترامپ شد.

«برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا، امروز (پنج شنبه) در پیامی تاکید کرد برای واکنش به اغتشاشات اخیر این کشور استعفای مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئس جمهور کنونی آمریکا، کفایت نمی‌کند.

سندرز در پیامی توییتری نوشت: «تعداد از مقامات دولتی در اعتراض به اغتشاشات روز گذشته در کنگره استعفای خود را ارائه کرده‌اند. این کافی نیست.»

او در ادامه نوشت: «معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه باید به متمم ۲۵ قانون اساسیمتوسل شوند تا ترامپ را پیش از تحریک بیشتر برای خشونت و هرج و مرج برکنار کنند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    آفرین برشما دلاور

  • آسمان
    0

    نانسی به حرف بولتون گوش کن و وضع رو از این بدتر نکن شما که هر تقلبی خواستید کردید با دزدی آرای مردم امریکا که حتی روز 6 ژانویه خواستشونو فریاد زدن و نشنیدید هم که پیروز شدید این ده دوازده روز دست از جاه طلبیاتون بردارید و به نام ملت آمریکا دوباره دردسر درست نکنید تا بگذره. بیچاره مردم که هر چی بدبختیه مال اوناست

  • علی قطاری
    0

    آزادی یعنی این یک کف محکم به افتخار آمریکا خاک عالم بر سرتان که می خواهید دنیا رو اداره کنید کنگره خودتان را نتوانستید محفوظ نگه دارید ملتهای منطقه که پشتیبان شان آمریکاست درس عبرت بگیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها