کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:

کشور برای حداقل ۱۰ سال به یکدست شدن قوا نیاز داشت/ بعد از این دوره، نهادهای دموکراتیک یا جریانات سیاسی می‌توانند برگردند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کشور برای اینکه از جا بلند شود حداقل ده سالی باید دعواها را کنار بگذارد؛ به همین دلیل به نظر من مردم با هوشمندی این را انتخاب کردند.

کشور برای حداقل ۱۰ سال به یکدست شدن قوا نیاز داشت/ بعد از این دوره، نهادهای دموکراتیک یا جریانات سیاسی می‌توانند برگردند

سید امیرحسین قاضی‌‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی پیرامون یکدست شدن قوا و تاثیر آن بر روند اداره کشور و همچنین احتمال برخورد با اغماض میان قوا و کاهش نظارت‌ها، گفت: من نمی‌خواهم بگویم که چنین اتفاقی ممکن نیست اما شرایط کشور به گونه‌ای است که ما به دلیل اوضاعی که در حوزه اجرا و مشکلات مردم ایجاد شده نیاز به چنین اتفاقی داشتیم که یک قدرت متمرکز در حوزه اجرا داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: کشور برای اینکه از جا بلند شود حداقل ده سالی باید دعواها را کنار بگذارد؛ به همین دلیل به نظر من مردم با هوشمندی این را انتخاب کردند. به این دلیل که مردم معمولا مجلس و دولت را به نوعی انتخاب می‌کردند که این تمرکز اتفاق نیفتد؛ اما این بار که این اتفاق رخ داد به نظر من با هوشمندی بود به این علت که کشور یک سرعتی پیدا کند.

وی افزود: بعد از طی این دوره نهادهای دموکراتیک که حضور دارند و فعالیت می‌کنند یا جریانات سیاسی خود را احیا می‌کنند و باز می‌توانند به قدرت برگردند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درخصوص پیگیری برنامه های خود در حوزه کنکور و نظام وظیفه از جایگاه نمایندگی مجلس بیان داشت: پیگیری این موضوعات در جایگاه نمایندگی میسر است اما مانند دولت نیست. چون اینجا من یک نفر هستم باید تلاش کنم تا همه نمایندگان همراهی کنند. از سوی دیگر هر دوی این موارد بار مالی برای دولت دارد و دولت باید تامین کند.

وی ادامه داد: مثلا من می‌خواهم سربازی اجباری را به سربازی حرفه‌ای تبدیل کنم، این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان بارمالی دارد. من اگر رئیس جمهور می‌شدم می‌گفتم این عدد را تامین می‌کنم و برای شما(نیروهای مسلح) نیروی کادر می‌گیرم نه نیروی اجباری؛ چون دیدم نیروهای مسح با مشکل نیرو مواجه است و خب اگر دولت در این زمینه منابع مالی را تامین نکند کار انجام نمی‌شود. بنابراین همراهی دولت خیلی مهم است و مثلا برای این موضوع ابتدا باید با تیم آقای رئیسی رایزنی کنیم و اگر آن حل شد با نیروهای مسلح صحبت کنم؛ در مجموع کار مقداری سخت تر است در این شرایط نسبت به زمانی که خودتان در دولت تصمیم گیرنده باشید.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 42
  • رضا..
    0

    معنی حرف شما این است مملکت 10 سال دیکتاتوری باشد تا بتوانیم به توسعه کشور برسیم. لطفا دیگه از رضا شاه ایراد نگیرید. ایشان در طول 17 سال یک خرابه را به کشوری با دانشگاه و ارتش و دادگاه و راه آهن و مدارس و.... تحویل داد البته با زور چکمه و قدرت میلیتاری و با دیکتاتوری.

    نظرات شما -
    • خواننده خبر
      0

      چقدر هم دقیق!!! ده سال یعنی دو دوره رئیسی؛ و بعدش هم یکی از همین قماش. خوب بگو برای بیست سال یا سی سال. رضاشاه روحت شاد.

    • کاظمی
      0

      بیسواد رضا خان از اسفند ۱۲۹۹ تا شهریور ۱۳۲۰ حدود ۲۰ سال قدرت داشت با کودتای انگلستان آمد و با خواست و اراده انگلستان با کشتی حمل چارپایان به موریس و سپس به آفریقای جنوبی تبعید شد و سرچشمه رود هیرمند و مناطق اطراف را به افغانستان و کوه های آرارات را به ترکیه بخشید و ترکیه را با منطقه نخجوان جمهوری آذربایجان همسایه کرد و خیانت های دیگر

    • رضا سان
      0

      عسل خورد...... یک.... زد آخه آدم ابله همیشه در تضارب آرا اتفاق خوب می افتد..... خدایا اینها از کجا سر و کلشون پیداشد

    • رضا..
      0

      انسان سواد نداشته باشد بهتر از بی ادبی است. رضا شاه 1304 به تخت نشست و کارهای اساسی را از زمان سلطنت تا 1320 انجام داد. بیچاره انسانهایی که تاریخ خود را باور ندارند اگر دوران او نبود امثال این بی ادبان که کارهای عظیمی که بدون پول نفت در کشور انجام شد را انکار میکنند حالا باید با کشت نخود و دامداری امرار معاش میکردند

  • هالو
    0

    گاه ما ایرانی ها در منتهای فقر از زبان عاملان فقر تحمیلی حرفهایی میشنویم که دیگه جایی برای حرمت و ادب نمیگزارد.بیسواد !امثال شما ما را باین روز انداخته اند و باز خجالت نمیکشید.اگر از همان روز اول انقلاب بادآورده در کشور ثروتمند ایران افراد باسواد و با تجربه امور را در دست با کفایت خود میگرفتند همان سیاست حکومت گذشته را با اندک تغییراتی هدایت میکردند امروز مفت خوران طرفدار وضع موجود در لواسان نهایت در مناطق پایین کرایه نشین بودند.42 سال است که هر روز امثال جنابعالی بدون پشوانه تجربه مدیریتی قسمی از صنعت را ره به خاک نشانده اید.مگر دزدها از مخالفان حکومت هستند که امروز همه یک دست شده اند.ما اگر عقلی و وجدانی داشتیم بیگدار پشت هر میز نمینشستیم.

  • سحر
    0

    دیگه چیزی از کشور باقی نمی ماند ...چون بدون سر وصدا همه را می دزدند .وبه خارج می روند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این 8 سال کجا بودی؟همشو تو این 8سال بردن بیرون.حسن هم قرار توی این هفته تنها چیزی که نفروخته رو بفروشه فرار کنه بره بیرون.

  • هادی
    0

    درود بر سید پر تلاش،مومن، باشخصیت وانقلابی

  • حسین
    0

    بالاخره دیدند که سواری دولا دولا نمی شود!!!!. البته خجالت هم نمی کشند!!!!!

  • سرباز کوروش
    0

    یعنی با این مجلس هفت، هشت درصدی و این شکل از انتخابات، واسه بودنتون، ۱۰ سال برنامه ریزی کردین؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما متن رو نخوندی!؟میشه بدونم چطور همچین چیزی از متن برداشت کردی؟

  • بنده خدا
    0

    من یقر فاتحه مع صلوات!!

  • محمد
    0

    این آقا درست گفته ماست نشد شیره قبلا هم کرباسچی گفت در کشوری که در آمد سرانه اش زیر ده هزار دلار است دموکراسی بی معنی. است مردم هم از بگو مگوهای سیاسی و جنگ قدرت خسته شده اند کار می خواهند زندگی می خواهند

  • دن کیشوت
    0

    ده سال برای یکدستی،ده سال دیگر برای همدستی،ده سال بعدی برای کج دستی،ده سال هم برای....؛ نامردها از الان برای پر کردن جیب نبیره ها و ندیده هایشان هم برنامه ریزی کرده اند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینایی که گفتی رو قبول دارم...فقط اینکه چه گروهی از همدستی،کج دستی،ووو..استفاده کردن که مشخصه و همیشه نام اصلاح طلبان و لیبرالها در این مسایل میدرخشه! اما یک دستی چه مشکلی داره؟! اینقدر ذهن شما خرابه (البته این کاری بوده که اصلاحطلبها با کارهاشون با ذهن مردم انجام دادن و گند زدن به ذهن ملت) که هر کس چیزی بگه شما طرفِ منفیِ اون رو کاوش میکنی و کلا براش وجهه منفی ایجاد میکنی!....اینکه مردم آرامش داشته باشن کجاش بده؟!..اینکه چندسالی دعوای مسولین بین مردم نیاد چه اشکالی داره؟ اینکه یکدست بشه و بدور از اختلاف و با رفاقت و همکاری، و تجمیع توان، به مردم خدمت بشه چه عیبی داره؟ اینکه مجلس و دولت یه چندسالی از امثال همتی و روحانی و جهانگیری خالی باشه چه عیبی داره ؟ برا آدم سوال میشه که شما چرا ناراحت این مسایل میشید؟چرا ناراحتید که عاملان مرگ مردم در آبان 98 از دولت بیرون رفتن و مسولین یکدست شدن؟! شما دوست داری یکی مسول بشه که قیمت بنزین رو 5 هزارتومن پیشنهاد بده ولی بیاد جلو دوربین و بگه من مخالف افزایش قیمت بنزین هستم؟؟!...اگه شما ازین اشخاص خوشتون میاد که واقعا براتون متاسفم!

  • کارشناس
    0

    اولاً البته این ۱۰ سال برای چاپیدن ملت و بیچاره کردن آن کافی است و دوم اینکه پس چرا مردم را مسخره کرده و انتخابات برگزار کردید؟

  • منوچهر
    0

    چقدر خوش اشتهاست

  • علی
    0

    ناصرالدین شاه قاجار هم همین حرف را میزد.می گفت اگر حکومت من نباشد ناموس شما را قزاق ها عساکر عثمانی و .. خواهند برد،همان حرفی که الان حکومت میزند و برای دفاع از بشار اسد و سایر دوستانش الکی مردم را از داعش می ترساند تا خودش در قدرت باقی بماند و مردم هم خفه شوند..

    نظرات شما -
    • ه
      0

      تحلیل در پیتی ، از تحلیل گران در پیتی.

    • ناشناس
      0

      زمان ناصردین شاه تلویزیون نبود.اینترنت نبود.اینکه قزاق ها و عساکرعثمانی چکار میکردن موضوع الان نیست....ولی الان، هم تی وی هست هم اینترنت ووو...ببین داعش چکار کرده و داره چکار میکنه و در مورد ایرانی جماعت(شیعه/سنی/معلم/راننده/نظامی/بازنشسته/زن/مرد و ووو) چی میگه!!...عقل هم چیز خوبیه!...نمونش این همه انفجار در سیستان،نمونش حمله به مجلس در چندسال پیش!...الو...الو...گوشی دستته؟!!

    • م
      0

      زنده باد ،،،،،، دقیقا

  • زنبورعسل
    0

    رابین هودایرانیم ارزوست

  • مهدیان
    0

    مشکل شما از خود متشکر ها این است که اگر با ۱۰ درصد رای به مجلس و یا ریاست جمهوری برسید اسم این انتخاب را می گذارید حماسه ، یا حماسه بی نظیر !؟ مسلمان از مجموع ۶۰ میلیون واجد شرایط رای دادن فقط ۲۸ میلیون در انتخابات شرکت کردند که ۴ میلیون رای باطله بود که فقط می خواستند به دلایل شغلی شناسنامه شان مهر بخورد !؟ حالا شما بفرما مردم خوب تشخیص دادند !؟ اکثریت ملت در این انتخابات شرکت نکردند ؟ کاش می فهمیدید یعنی چه ؟

  • ایرانی
    0

    شما که خودت زیر یک میلیو ن رای آوردی وفرد منتخب هم که منتصب از بالاها بود.لطفا چیزی نگو گندش رو بیش از این درنیار.ممنون.

  • ebrahim
    0

    گویاحافظه تاریخی حپابعالی خیلی خیلی ضعیف است در دوره صلاحات مجلس و دولت یکی بودند و در دپره دوم ریاست جمهوری روحانی هم تقریبا مجلس با دولت یکی بود ولی دولت سایه مخالف دولت قانونی بود

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      اصلا خودشون به زور چیدن و حالا میگن یکدست شده! دیگه با چیدمان خودشون هم یکدست نمیشد که باید به مغزهاشون شک میکردیم!!!

  • پژمان
    0

    احتمالاجناب قاضی زاده بازازپیشگو برسیده!!! ازقدیم گفتن بایه ریسمون خراب دوباره به چاه نرو!!!

  • مهرداد سربندی
    0

    خب یک دست اصلاح طلب می شد که باب دل مردم هم باشه و مقبولیت عمومی هم داشته باشه. دیگه اصولگرایان هم نیاز نبود این همه دین فروشی کنند و کلاه سر مردم بذارند و دسیسه کنند و معیشت مردم را گرو بگیرند و شورای نگهبان هم اخر عمری خسر الدنیا و آخرت نمی شدند. اما خودتان هم خوب میدونید که همه اتفاقات مهم قرار است در همین ده سال رخ دهد. لذا اصولگرا باید یکدست شود تا بی هیچ مزاحمتی برای خیانت تا 1450 برج و بارو بسازد.

  • محد
    0

    متاسفم ده سال بازگشت به عقب داریم با کنار گذاشتن تدریجی مردم از صحنه سیاسی و اجتماعی که نتیجه انتصابات مهندسی شده است

  • رضا سان
    0

    وقتیکه قحط الرجال میشود همین میشه که این آقائی که معلوم نیست از کجا پیداش شده برای ما ویزیت میکنه برو بچه تو از فقر چی میدونی از شرمنده زن وبجه شدن و......... بیشه خالی از شیران شده پاچه خوار

  • فرهاد
    0

    چرا یکدست از نوع تندروش ازنوع دیگه نبود پس انتخاباتون چی بود این معنی مهندسی انتخابات نمیده پس چرا مهندسیو انکار میکنید

  • بختیاری
    0

    کجاش یکدست قواست من یادمه نیشابورآموزش نظامی بودیم یه روحانی مدرس یودوقت کلاسش تمام شده بودیه مدرس روحانی دیگه داشت می آمد همه سربازان گفتن وقت شماتمام شده حاج آقاامده اون مدرس گفت بشنیدامام که نیامده!!برادر عزیزم تواین مملکت هیچکس دیگری قبول نداره زندگیمون شده سرشارازرقابت کینه ودروغ

  • کیان
    0

    برای دزدی عقده ای هایی که چند سال از قدرت دور بودن خوب است تا اینا بخوان خودشون و فرزندان واطرافیاشون سیر بشن چیزی از ایران نمانده اگر قالیباف جز همون یک دست هاست وای به حال ایران

  • یکی از مردم
    0

    فقط سه قوه رو کشور حساب کردید و مردم رو از ایران سانسور میکنید؟؟؟ بیشتر مردم با سه قوه یکدست شما یکدست نیستند که هیچ قبولتون هم ندارند حالا برید برای خودتون به خودتون حکومت کنید وقت نیاز هم مردم شمارو تنها خواهند گذاشت!!!

  • الن
    0

    ایرا به بنبست سیاسی و اقتصادی رسیده و تنها یک استحاله می تواند ما را نجات دهد

  • سید
    0

    کشور وقتی درست میشه که ما هم عین کشور های دیگه دشمنی ها را کنار بگذاریم و برای همه انسان های آفریده خداوند ارزش قائل بشیم دوستی و تعامل با کل دنیا اولین قدم پیشرفت و حفظ نظام همین است وگرنه به خاطر عملکرد بد دولتمان مردم عین آتش زیر خاکستر هستند اینبارم به امید دولت جدید سکوت کردند

  • سید
    0

    کشور وقتی درست میشه که ما هم عین کشور های دیگه دشمنی ها را کنار بگذاریم و برای همه انسان های آفریده خداوند ارزش قائل بشیم دوستی و تعامل با کل دنیا اولین قدم پیشرفت و حفظ نظام همین است وگرنه به خاطر عملکرد بد دولتمان مردم عین آتش زیر خاکستر هستند اینبارم به امید دولت جدید سکوت کردند

  • سید
    0

    کشور وقتی درست میشه که ما هم عین کشور های دیگه دشمنی ها را کنار بگذاریم و برای همه انسان های آفریده خداوند ارزش قائل بشیم دوستی و تعامل با کل دنیا اولین قدم پیشرفت و حفظ نظام همین است وگرنه به خاطر عملکرد بد دولتمان مردم عین آتش زیر خاکستر هستند اینبارم به امید دولت جدید سکوت کردند

  • عبدالله
    0

    بله درسته،کشوری که بخواهد از جا بلند شود باید همیشه دور از اختلافات و باند بازی باشد ومردم ان باید یکدست باشند از نظر امکانات و رفاه دسترسی به همه مسائل البته اگر شما مسئولین که کشور را قبضه کرده اید اجازه بدهید،که این هم محاله.

  • غیر قابل نشر
    0

    من بدبخت فکر میکردم تو توشون ادم حسابی هستی

  • احمد
    0

    آقای قاضی زاده هاشمی متأسف هستم برای تو که با این دیدگاه می خواستی رئیس جمهور بشوی پس چرا در تبلیغات انتخاباتی نگفتی؟ پس چرا هشت سال است چوب لای چرخ دولت و مملکت گذاشتید که با تخریب و تهمت حتی با سوء استفاده از خون شهدا و نام شهدا مداحان و شعر خوانها و تریبون‌های نماز جمعه و همایشهای ظهور و ... به دولت و رئیس‌جمهور، ساز مخالف دولت زدید و شعارهای مدیر نا لایق و غیره القاء کردید تا با یک مشارکت حداقلی به پیروزی برسید وحالا از یک دستی حرف می زنید سوال اینجاست چرا در این هشت سال یک دست نمی شدید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها