ادعای طالبان: زنان از حق تحصیل و مالکیت برخوردار هستند

معاون سیاسی طالبان درباره حقوق زنان گفت که زنان از حق تحصیل، کار، حق مالکیت و تجارت برخوردار هستند و طالبان حقوق همه آنها را بر اساس مسائل اسلامی و منافع ملی تضمین می‌کند.

ادعای طالبان: زنان از حق تحصیل و مالکیت برخوردار هستند

«ملا عبدالغنی برادر» با اشاره به مذاکرات اخیر در دوحه اعلام کرد که طالبان در عمل ثابت کرده است که به حل مسائل از مسیر گفت‌وگو متعهد است و ایجاد دفتر سیاسی، مذاکره با آمریکا و مذاکرات بین‌الافغانی دلیلی بر این مدعا است.

وی در بیانیه‌ای با تاکید بر این که هدف اصلی طالبان استقلال و آزادی افغانستان نیز گفت که طالبان خواستار انحصار قدرت نیست و همه اقشار جامعه و شهروندان کشور در برابر قانون یکی هستند.

ملابرادر ادامه داد که پایبندی به اصول بین المللی، حقوق بشر، حقوق اقلیت‌ها، حقوق زنان و آزادی بیان در پرتو اصول اسلامی از اولویت های طالبان است.

معاون سیاسی طالبان درباره حقوق زنان نیز گفت که زنان از حق تحصیل، کار، حق مالکیت و تجارت برخوردار هستند و طالبان حقوق همه آنها را بر اساس مسائل اسلامی و منافع ملی تضمین می‌کند.

وی از جامعه بین المللی خواست تا با توجه به واقعیت‌ها برای حل مشکلات مردم افغانستان تلاش کند و افزود که صلح و آرامش در این کشور برای سران کابل مهم نیست. آنها در مذاکرات بین الافغانی نیز تعلل می‌کنند.

ملابرادر گفت که در ایام عید قربان، با متوقف کردن عملیات‌ها و حتی آزاد شدن 300 زندانی دولتی، حسن نیت خود را در مذاکرات و پیشبرد روند صلح نشان دادیم اما کابل به جای همراهی با این اقدام، اعلام جنگ کرد و در صدد کشاندن روند صلح به بن بست بود.

معاون سیاسی طالبان تاکید کرد: «جامعه بین المللی در مقابل جنایتهای دولت کابل سکوت اختیار کرده است و ما می‌خواهیم که هرچه زودتر مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهد».

وی درباره توافقنامه قطر نیز اظهارداشت که «مفاد توافقنامه قطر هنوز به طور کامل اجرا نشده، از جمله اینکه خروج نیروهای خارجی در زمان مقرر صورت نگرفته، زندانیان هنوز آزاده نشده و نام اعضای طالبان هنوز از فهرست سیاه خارج نشده است و لازم است این موضوعات هرچه زودتر حل شود».

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • محمد.،
    0

    باخوندن این مطلب یادوعده های فریبنده ۵۷ می افتیم

  • تقی
    0

    خب همینه دیگه قدرت که در میون باشه بقول شهید بهشتی که عمل نکردندکه می گفت :: ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت : امان از این قدرت

  • علی
    0

    بعد ازاین که به قدرت رسیدند میگویند خدعه کردیم

  • ملای روضه خون
    0

    ملاهای دوزاری، شعارهای قشنگ قشنگی یادشون دادن!!!

  • دختران ۱۲ ساله!!!؟؟؟
    0

    چهره کریه و هیکل درشت و عبا وقبا و شکم های گنده و جیبهای گشاد اینها چقدر آشناست.

  • ناشناس
    0

    الهی خدا نسل تون از رو زمین ور داره الهی ب حق فاطمه زهرا هرکس شما رو صلاح داد از رو زمین ریشه کن شه الهی خدا به خاک سیاه بنشونه وحشیا و حامیای وحشیا الهی اون ابی ک از افغانستان میاد و مردم افغانستان ب خاطرش فروخته شد زهر بشه ب جونشون درد بشه نابود و ریشه کن کنه

  • ،
    0

    شرط اول سیاستمدار بودن، دروغگویی است.اولی را که طالبان دارد.

  • متفاوت
    0

    جانم فدایتان .ازشکم گنده وریش بلندتان کاملا مشهوده،لازم به توضیح نیست.

  • ناشناس
    0

    تسخیر لانه جاسوسی کی انجام میشه؟؟!!! راستی از تیپ فاطمیون و زینبیون جه خبر؟؟ فقط برا بشار میجنگن؟!!!

  • نون
    0

    چه سعادتی؟! یعنی مداد رنگی هم میشه خرید و فروش کرد

  • گربه نره
    0

    لکن به همین دلخوش نباشید، طالبان شما را به مقام انسانیت خواهند رسانید.(همونجور که ما رسیدیم)

  • اب
    0

    افغانستان کرونا نیست؟

  • ،،،،،،،،*****،،،،،
    0

    وحشتناکن ،،،ذلیلها شبیه داعش ها هستن

  • ناشناس
    0

    داعش هم دقیقا حرف طالبان رو به نوع دیگه میزد بذار سوار مسند قدرت شویداون روز رو هم خواهیم دید!افرین بر غیرت مردان افغان که چه قدر زیبا فرار کردن و دو دوستی تقدیم طالبان کردن کشورشون رو!وقتی ناموس تک تک رو از خونه بیرون کشید تازه متوجه خیانت مردان افغانی که فرار رو برقرار ترجیح دادند خواهند شد،الان هرچقدر فکر می کنم می بینم خوشا به غیرت ایران و ایرانی اصیل از هر قوم ونژاد که موقع خطر همیشه دوشادوش هم هستند و از کشوروخاکشون دفاع می کنن وباید به حال افغانستان بااین مردان ترسوش گریست

  • یا حق
    0

    حق تحصیل و حق مالکیت که یک حق خدا دادی است، طالبان از کیسه خلیفه می بخشند؟زنان در کشورهای متمدن به کجاها رسیدند و اینها هنوز در 1400 پیش گیر افتاده اند.حالا ایران و دوستانش راضی شدند از حکومت طالبان؟؟ هی مرتب به امریکا گیر می دادند که تو. از منطقه خارج شو ما خودمان امنیت را بر قرار می کنیم، پس ایران چرا الان قایم شده و سکوت کرده؟؟؟ حتما این را هم می خواهید بندازید گردن امریکا ، که نمیداند برود و یا بماند تا حکومت فقیهان ازش ایراد نگیرد؟؟؟؟. چند وقت دیگه جنگ بین فقیهان طالبا و ایران در خواهد گرفت و هر کدام خواهد گفت که من نماینده اسلام هستم و ....

  • علی طهرانی
    0

    سرنوشت بدی در انتظارشونه متاسفانه ملت و دولتی که از موقعیت خوب خودش استفاده نکرد و توی این چندین سال حضور امریکا بدنبال قدرت و ارتقای ارتش مردمی خود نبود و برنامه ای برای مقابله با طالبان و حفظ کشور بعد از امریکا نداشت و فکر اینده و این روزها رو نمیکرد چه سرنوشت آشنایی چه شعارهای اشنایی حق مالکیت و کسب و کار و شرکت در حکومت حقوق بشر و ازادی بیان و اینست سرنوشت ملتی که از تجربه دیگران درسی نمیگیرند و راه انها را میروند همین هفته پیش تو تلویزیون افغانستان داشتند ارزش پول ملی ایران را مسخره میکردند

  • گرگ
    0

    چه یاد گرفتن شعار بدن خخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها