ادای احترام روحانی به گاندی؛ رهبر فقید سیاسی و معنوی هندوستان

روحانی در جریان سفر به هندوستان با حضور در بنای یادمان مهاتما گاندی بانثار تاج گل به پدر استقلال و رهبر فقید سیاسی و معنوی هندوستان ادای احترام کرد.

ادای احترام روحانی به گاندی؛ رهبر فقید سیاسی و معنوی هندوستان

ّبه گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران امروز و در آغاز مرحله دوم سفر خود به هندوستان، به طور رسمی در کاخ ریاست جمهوری این کشور، از سوی رئیس جمهور و نخست وزیر هندوستان مورد استقبال قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور کشورمان پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و هندوستان، رؤسای جمهور دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند.

در جریان این مراسم به افتخار حضور رئیس‌جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه 21 گلوله توپ شلیک شد و رؤسای جمهوری ایران و هندوستان، هیئت‌های عالی‌رتبه مقامات همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

روحانی در پاسخ به این پرسشی درباره روابط ایران هندوستان گفت: اگر بتوانیم در این سفر به نقطه‌ای از روابط عالی برسیم که اجداد ما در ایران و هندوستان داشتند، کار بزرگی کرده‌ایم.

مذاکرات رسمی و ملاقات رئیس‌جمهور و نخست وزیر هند و هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور قرار است در کاخ حیدرآباد نخست وزیر این کشور برگزار شود.

حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در جریان این سفر با حضور در بنای یادمان مهاتما گاندی بانثار تاج گل به پدر استقلال و رهبر فقید سیاسی و معنوی هندوستان ادای احترام،دفتر یادبود یادمان ماهاتماگاندی را امضا کرد.

روحانی در دفتر یادبود یادمان گاندی نوشت:

"بسم الله الرحمن الرحیم
هر انسانی که به آینده سعادتبخش بشریت فکر می‌کند، به طور قطع و یقین از مرگ انسانهایی خاص در طول تاریخ همچون مهاتما گاندی متأثر می‌شود لکن آنچه انسانهای آزاد را همواره امیدوار می‌کند، حیاتبخش بودن افکار و اندیشه‌های انسانی، آزادی خواهانه و عدالت‌طلبانه این گونه انسانهاست.

مهاتما گاندی در مقطعی از تاریخ کشور بزرگ هند رهبری ملتش را برای بیرون راندن نیروهای استعمارگر از کشورش عهده دار شد. یکی از ویژگی‌های رهبریت وی نشر و ترویج اتحاد، محبت و دوستی، عدم خشونت، عدالتخواهی و قانونمندی در میان مردم با هر عقیده و مسلک بود که باعث شکفته شدن میوه استقلال کشورش گردید. بدیهی است تعالی سعادت بشریت در آینده نیز در گرو قانونمندی و استقرار عدالت است نه براساس آنچه قدرت‌های خودکامه مایلند به جهانیان دیکته بنمایند.

حسن روحانی

رئیس جمهور اسلامی ایران"

دیدار رسمی سه روزه رئیس جمهور از هند از روز پنجشنبه و با ورود به حیدر آباد در جنوب این کشور آغاز شد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها