روایتی از نامه اعتراضی فرماندهان سپاه به خاتمی با امضای حاج قاسم

نامه‌ شدیداللحن فرماندهان سپاه خطاب به محمد خاتمی پس از واقعه‌ی کوی دانشگاه به قلم سردار قاسم سلیمانی بوده است، هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات روز۲۹شهریور ۱۳۷۸ این موضوع را از قول سردار سلیمانی نقل کرده و گفته قرار نبوده این نامه علنی منتشر شود.

روایتی از نامه اعتراضی فرماندهان سپاه به خاتمی با امضای حاج قاسم

پس از شهادت سردار سلیمانی روایت های مختلف و گاه مغرضانه‌ای از مشی و منش او توسط افراد و جریان های مختلف نقل گردیده و در این بین افراد و جریان هایی به عنوان فراجناحی بودن سعی دارند تا عملکرد انقلابی او را نادیده بگیرند. نکته ای که گویا رهبری خیلی زود در برابرآن ایستاده و هشدار دادند تا مبادا حاج قاسم تحریف شود:«[شهیدسلیمانی]اهل حزب و جناح و مانند اینها نبود، لکن بشدّت انقلابی بود. انقلاب و انقلابیگری خطّ قرمزِ قطعیِ او بود؛ این را بعضی‌ها سعی نکنند کم‌رنگ کنند»

مروی بر مواضع شهید سلیمانی نشان می‌دهد که خط قرمز او انقلاب و ولایت فقیه بوده است. حاج قاسم در دفاع از این اصول با هیچ جناحی تعارف نداشت، چه آنجا که خاتمی با عملکرد مذبذبانه خود در مسئله‌ی کوی دانشگاه برای نظام چالش درست کرد .

حاج قاسم در فتنه 78: آقای خاتمی، صبرمان لبریز شده

در 18 تیر ماه 78 شاخه دانشجویی اصلاحطلبان در دانشگاه تهران به بهانه توقیف روزنامه سلام دست به اعتراض و و آشوب زده و فضای جامعه را ملتهب می کند. در روزهای های پر التهاب سال 78 جمعی از فرماندهان ارشد سپاه، نامه گلایه آمیزی خطاب به آقای خاتمی نوشتند و در آن از انفعال مغرضانه‌ و برخورد یک‌طرفه‌ی رییس جمهور وقت با حوادث کوی دانشگاه ابراز نگرانی کردند. نام‌ سردار سلیمانی در کنار شهید احمد کاظمی، شهید نورعلی شوشتری و اسماعیل قاآنی در میان امضا کنندگان این نامه به چشم می خورد. هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات روز۲۹شهریور ۱۳۷۸ این موضوع را از قول سردار سلیمانی نقل کرده و گفته قرار نبوده این نامه علنی منتشر شود.

photo_2020-01-21_16-35-33_0 (1)

روایتی از نامه اعتراضی فرماندهان سپاه به خاتمی با امضای حاج قاسم

در بخشی از این نامه خطاب به رئیس جمهور وقت آمده است:

«جناب آقای خاتمی، رسانه‌ها و رادیوهای دنیا را بنگرید، آیا صدای دف و دهل آن‌ها به گوش نمی‌رسد؟جناب آقای رئیس‌جمهور، اگر امروز تصمیم انقلابی نگیرید و رسالت اسلامی و ملی خودتان را عمل نکنید، فردا آن‌قدر دیر و غیرقابل جبران است که قابل تصور نیست.در پایان با کمال احترام و علاقه به حضرت‌عالی اعلام می‌داریم کاسه صبرمان به پایان رسیده و تحمل بیش از آن را در صورت عدم رسیدگی، بر خود جایز نمی‌دانیم»با اینکه محمدخاتمی پس از شهادت سردار سلیمانی پیام تسلیت صادر کرد اما عدم حضور وی در این مراسم با وجود شرکت افراد و گروه‌ها با سلایق گوناگون می تواند این پیام را داشته باشد که خاتمی از حضور به موقع و انقلابی حاج قاسم در فتنه 78 که منجر به رسوایی او ودولتش شده بود هنوز عصبانی است. عدم حضور وی در حالی است که دستگاه های ذی ربط برای حضور وی در مراسم اعلام آمادگی کرده بودند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 37
  • ناشناس
    15

    خاتمی گورباچوف

  • ناشناس
    0

    بس دیگه این بازیها

  • عدل
    0

    کارهای این افراد درست مانند پدر خانواده ای است که هم زحمت میکشد از خانواده دفاع میکند و هم اعضای خانواده را کتک میزند. این توقع که این افراد دارند که چون ما میجنگیم پس حق داریم مردم را لت و پار کنیم به نظرم نقض غرض است.
    و السلام علی من اتبع هدی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نظامیان بدون چراغ سبز و اجازه بزرگ تر خود نامه سرگشاده تهدید آمیز به رئیس جمهور کشور نمی نویسند!

    • ناشناس
      1

      برای همین نقشه کشیدن احمدی نژاد رو بیارن و با این کار قدرتو کامل گرفتن به دست خودشون که کار مردم به اینجا رسید مردم تا قبل از احمدی نژاد خیلی قدرت داشتند

  • محسن
    7

    خاتمی تنها چهره محبوب است.بااین لفاظیها نمیتوانید تخریبش کنید.احتمالا سنتون قد نمیده و دوران آقای خاتمی یادتون نمیاد.یقیناًیه مشت بچه بسیجی پشمالو این متن را نوشتند.

    نظرات شما -
    • محسن
      2

      این که تنها چهره محبوب است مخالفم..این که با این قبیل نوشته جات نمی توانند تخریبش کنند، موافقم..و با این که به مخالف توهین کنیم هم مخالفم..

    • ناشناس
      2

      ایشون یک... هست و نه محبوب!

  • فاتح
    0

    خاتمی بیچاره را که چون میرحسین ۳۰ سال است خانه نشین و ممنوع المصاحبه و ممنوع التصویر و ممنوع الحضور و ... در هر جلسه ومیتینگ عمومی کرده اید اما به وقتی که به جبهه گیری نیاز دارید از او رندانه وناجوانمردانه می خواهید موضع بگیرد ویا در فلان راهپیمائی شرکت نماید تا با کفش پرت کنی وبی حرمتی افراطیون اتش به اختیار وبی اعتنا به قانون مواجه شود !؟ شما با این سیاست ها دست همه ابلیسان عالم را از پشت بسته اید .

  • یاور
    2

    به دانشگاه بدون مجوز دولت حمله کردند و تعداد زیادی دانشجو را مضروب بعد طلبکار هم می شوند . البته در حکومت دیکتاتوری نظامی امری غیر عادی نبوده مردم ایران خاطرات تلخی از حملات نظامی های پهلوی ها یه دانشگاه هها دارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اولا همان دوستان تو از جمله برخی دولتی ها بودن که اشوب در دانشگاه و کوی درست کردن ا دوم هم اینکه وظیفه سپاه بر اساس قانون حفظ انقلاب هست و باید دخالت کنند

  • ناشناس
    4

    درود بر خاتمی!

  • محسن
    1

    روزنامه سلام رو توقیف کردند..مطبوعات رو فله ای توقیف کردند..دانشجوها ( مثل تمام کشورهای دموکراتیک دنیا) اعتراضات و راهپیمایی کردند( تا همچنین سنت اعتراض و راهپیمایی انتقادی هم در کشور به وجود بیاید که یک گام به یک جامعه آزاد نزدیک تر بشویم یا (درواقع به فضای آزاد 58 برگردیم)..برای اینکه در کشورهای دیکتاتوری، راهپیمایی انتقادی ندارد)..بعد از دانشجو ها آتو گرفتند و داخل کوی رفتند و (همه آنها) را کتک زدند و حتی در شب، یک نفر را کشتند..حالا با استفاده از شهید سلیمانی ، قضیه را برعکس نشان میدهند..کینه نویسنده این متن به خاتمی روشن و واضح است..به خصوص اینکه در پایان نوشته( خاتمی از حضور به موقع و انقلابی حاج قاسم در فتنه 78 که منجر به رسوایی او ودولتش شده بود هنوز عصبانی است) نه عزیز..اونی که هنوز عصبانی هست ..شما هستی از دولت خاتمی..ایرادی هم نداره ..حق ونظر شماست..ولی سواستفاده از یک چیزی که رنگ تقدس پیدا کرده برای تخریب چیزی که دوست نداریم اون هم به اسم روزنامه نگار....وقتی نوشته جات شما ها رو میخونم ،دلم برای روزنامه های دوم خرداد تنگ میشه..

  • مش جمعه
    3

    بنوعی میخواستن دولت خاتمی را سرنگون کنند که موفق نبودند.از ترور سعید حجاریان گرفته تا افتتاح فرودگاه امام و جریان سعید امامی و ترور روشنفکران و لوله کردن قالیباف، باعث شد که سپاه کم کم وارد سیاست شده و قدرت سیاسی کشور را بدست بگیرد.،اگر خاتمی و یارانش مقاومت می کردند وضعیت کنونی ایران اینگونه نبود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      خخخه خاتمی می خواست با کودتا در سال 88 کشور را ببرد زیر دست کدخدا که ملت نگذاشتند و سندها هم رو شده و حتی جرات نکرد ادامه بدهد در قبال شکایتی که کرد از ارائه سندی که رو شده بود علیه اش چون می رفت در زندان حتی نمیدانی چه خیانت هایی کرد این خاتمی در زمانی که رئیس جمهور بود و وضع فعلی ما به خاطر همان ها هست

  • ناشناس
    1

    حالا مشخص شده که چه کسانی در صف ملت بودند و چه کسانی در مقابل ملت،ماهیت همه چه در زمان حیات آنها و چه در زمان ممات آنها روشن می شود،چرا مردم هنوز از مصدق، سران انقلاب مقدس و مردمی مشروطه و امیر کبیر به نیکی یاد می کنند؟؟؟؟چرا آخوندها با انقلاب مشروطه مخالف بوده و در برابر آن ایستادند؟؟؟؟چون اینها اعتقاد دارند که مورچه ها هم نیاز به شاه دارند،حالا این شاه نعلین پوش باشه و یا چکمه پوش فرقی ندارد،فقط به آنها پول برساند و اجازه بدهند بر مردم سوار شوند و انها را در حهل و فقر و بدبختی فکری و اقتصادی نگه دارند

  • محمد گلکار خوزانی
    8

    باسلام و ضمن قبولی عزاداری های همه دوستداران به اهل بیت شریف پیامبر عظیم شان اسلام.
    به نظر عدم حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین در مراسم تشییع جنازه سپهبد شهید قاسم سلیمانی محدویت های حفاظتی و امنیتی برای عدم سو استفاده فرصت طلبان بوده و جناحهای سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا به خط قرمزهای نظام پایبند بوده و خواهند بود چون چه اصولگرا و چه اصلاح طلب همه در یک کشتی هستند و موضوع کوی دانشگاه در سال 78 بیشتر از بیرون از کشور مورد حمایت افراد خاصی برای سو استفاده و عده ی متاسفانه هم در داخل جوگیر شده بودند که دشمن در سال 78 و سال‌های بعد هم با شکست روبرو شد. این ملت بزرگ برای حفظ نظام از قبل و بعد از انقلاب و تا کنون هزینه کردند و مطمنا دست از حمایت خود از نظام و رهبری نخواهند کشید.

  • 🐜
    3

    هرچند خاتمی هم یک آخونده اما کلاس مدیریت او عامه پسندانه ترازاخوندهای بیسواد

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      4

      خدارو شکر میکنم که مردم یعنی بیشتر مردم و دراصل همون مردم عادی و غیر سلندیسی هشیار شدند و همه چیز و خیلی خوب میفهمند و تجریه تحلیل میکنن این خیلی نشونه خوبیه که میشه به آینده نزدیک امیدوار شد

  • ناشناس
    0

    نامه اعتراضی نبوده نامه تهدید امیز بوده

  • داستایوسکی
    1

    حاصل تفکر بیسوادی و سوداگری میشود این تیتر
    کاسه ی صبرمان تمام شده.
    منظورشان بوده که کاسه ی صبرمان لبریز شده.
    امان ای امان....

  • ناشناس
    2

    بعنی سپاه در مقابل آزادی مدنی وانسانی التیماتوم میده مگر انقلاب برای آزادی نبوده بسیار نگران کننده است که آزادی را چند نفر با تفکر خاص به رییس جمهور با آن رٱی بالا دیکته کنند صبر مان لبربز شده،،،،،،،، قالیباف که میخواست دانشجوها رو لوله کنه واقعٱزیر پوست شهر چه میگذره

  • ناشناس
    2

    دولتهای برخواسته از رأی اکثریت مردم در جمهوری اسلامی با فشار گروههای فشار یکی پس از یکی سرنگون می شوند و رئیس دولت آن یا با لباس و چهره مبدل مجبور به فرار از کشور می شود یا در خانه محصور می شوند!!!

  • محسن
    1

    (خبر فوری ..یه قسمت هایی رو حذف کردم..الان قابل انتشار شد؟ ) روزنامه سلام رو توقیف کردند..مطبوعات رو فله ای توقیف کردند..دانشجوها ( مثل تمام کشورهای دموکراتیک دنیا) اعتراضات و راهپیمایی کردند( تا همچنین سنت اعتراض و راهپیمایی انتقادی هم در کشور به وجود بیاید که یک گام به یک جامعه آزاد نزدیک تر بشویم یا (درواقع به فضای آزاد 58 برگردیم)..بعد از دانشجو ها آتو گرفتند و داخل کوی رفتند و (همه آنها) را کتک زدند..حالا با استفاده از شهید سلیمانی ، قضیه را برعکس نشان میدهند..کینه نویسنده این متن به خاتمی روشن و واضح است..به خصوص اینکه در پایان نوشته( خاتمی از حضور به موقع و انقلابی حاج قاسم در فتنه 78 که منجر به رسوایی او ودولتش شده بود هنوز عصبانی است) نه عزیز..اونی که هنوز عصبانی هست ..شما هستی از دولت خاتمی..ایرادی هم نداره ..حق ونظر شماست..ولی سواستفاده از یک چیزی که رنگ تقدس پیدا کرده برای تخریب چیزی که دوست نداریم اون هم به اسم روزنامه نگار....وقتی نوشته جات شما ها رو میخونم ،دلم برای روزنامه های دوم خرداد تنگ میشه..

    نظرات شما -
    • مش جمعه
      0

      متن منو چاپ نکرد.درود به شرفت ،که حقیقت آن روز جامعه را نوشتی.

  • ناشناس
    0

    حالا همه چی معلوم شده چه کسانی و چرا به کوی دانشگاه حمله کردن تهرانی مقدم و دیگران صوتشون هست کم کم داره خورشید از زیر ابر بیرون میاد حالا اگر سلیمانی بود در جواب چی میگفت؟

  • حمید
    0

    به خوابگاه دانشگاه حمله کردن و دانشجویان را لت و پا ر و کشتند و بعد طبق معمول طلبکار هم شدند . کلا در ولایت اسلامی هرچه پر رو تر باشی موفق تری .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      وقتی چیزی سرت نمی شود زیاد سر و صدا نکن اکثر آنها دانشجو نبودن و افراد غیر دانشجو بودن که رفته بودن در محیط دانشگاه و آشوب درست کردن

  • ناشناس
    0

    امپراطوریشون به خطر افتاده بود .

  • ناشناس
    0

    انقلابی های اهل حق ودنیا طلب بفور در جامعه دیده میشوند وکم هم نیستند. متاسفانه تازه صف اولی هم هستند .من کم کم قبل ازاینکه ازدشمن بترسم ازاینها وحشت دارم

  • مهرداد سربندی
    0

    حوادث سال 78 را که جناب قالیباف رقم زد و خودش هم از این اقدام با افتخار یاد کرد. خب نامه به خاتمی برای توبیخ قالیباف نوشته شدیا برای آدرس غلط دادن به مردم؟

  • ناشناس
    0

    آنطورکه ما شنیده ایم گفتند اگر با عوام الناس هستید باید سریعاازآنان دوری کنید تکلیف ما هم از خواص اهل باطل هم معلومه وکاری به آن نداریم ولی خواص اهل حق که خوب هم هستند به دو قسمت تقسیم میشوند قسم اول خواص اهل حقی که دنیاطلبند وثروت وپول و خانه و اهل وعیال را بر آخرت ترجیح میدهند درزمان نیاز دنیا را به آخرت ترجیح میدهند وقسم دوم کسانیکه هیچگاه دنیا طلبی وپول وشهرت ومقام آنان را فریب نمیدهد و کسب رضای خدا را برهر مقام وشهرتی درالویت قرار میدهند .حال با این تقسیم بندی چهارگانه ۱-عوام الناس۲-خواص اهل باطل۳-خواص اهل حق که راه را درست تشخیص داده اند اما مقام پرست وشهرت طلبند۴-خواص اهل حق که آخرت وکسب رضای خدا برهرمقام وشهرت ترجیح میدهند .باشما هستم فرقی نمیکند امام جمعه باشید ویا پاسدار ویا دانشمند ویا کارفرما ویا کارگر یا دوستدار ولایت باشید ویا نباشید .خداوکیلی صف اولی ها وآنها که به اعتبار دیگران به سخنان خودشان اعتبار میدهند اما دنیا طلب ومقام وشهرت وثروت اندوزی چشمان آنان را کور کرده است وبوقت نیاز به دنیا وپول می چسبند ودر تمام قشرها خصوصا کارگزاران دیده میشود چطور من باید باور کنم اینها آیا برای خدمتگزاری بملت آمده اند ویا بهانه ایی برای سلطه برمردم ازآن ها استفاده میکنند من دلگیرم اعتماد ندارم دروغ بسیار شنیده ام فریبکاری امواجش گوشهایم را آزار میدهد پس به کی باید پناه برد .

  • محمد
    0

    سلام درود خداوند به سید بزرگوارمحمدخاتمی عزیزان اینها که قلم دست گرفتن هرچیزی دلشان میخواند می نویسن و افرادی مثل قالیبافها حمایتشون می کنن اینها با مردم نیستن دنبال جیب خودشونن فقط پوسترهای ان موقع به یاد بیارن کافی که نوشته بود سلام برسه سید فاطمی خمینی خامنه ای خاتمی جوابگوست و این پسرها به خاتمی نمی چسبد درودبرخاتمی

  • ناشناس
    0

    هرکسی حرف راست بگه تهدیش میکنن اگه اتفاقی برای خاتمی بیافتد ملت بیدار میشه وحکومت را نابود خواهند کرد.

  • 🐜
    1


    زمان شاه خدابیامورز چه روزگاری داشتیم ما ملت ایران .بعدازرفتن آن خدابیامورز ۴۴ساله داریم با ذلت وبدبختی روزگارمیگذرانیم کافه ها کابارها تاصبح بازهم چی ارزان وازاد برای عموم ملت اگرکسی مست میکردوب شاه فحش میدادمیگفتن مسته آب ب سرویش می‌زدند تاحالش بهتر شه اما۴۴ساله آدم مست راشلاق میزنندوزندانی میکنند وب اختلاسگران رانتخواران ودروغگویان پست ومقام میدهند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ببینیم آلبانی هستی یا زیاد شبکه من و تو می بینی؟

  • سید
    0

    کسی که دربین مردم محبوب است وکسی که در بین مردم تروریست و منفور است نامه تهدید آمیز ومفهوم ندارد. حالا هرکه باشد. خاتمی محبوب ملت است در سوریه مردم کشی نکرده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها