ساز و کار مطالبه نداریم

محمدامین ایمانجانی/ مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان

ساز و کار مطالبه نداریم

در حال حاضر یکی از ایرادهای اصلی بر فضای مطالبه‌گری را می‌توان نبود وجود یک ساز و کار مشخص برای مطالبه‌گری و گفتگوی گروه‌ها دانست.

تا زمانی که شرایط معلومی وجود نداشته باشد هیچکدام از نهادها مانند: رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، احزاب و... نمی‌توانند نقش‌آفرینی خود را به درستی ایفا کنند. 

photo_2022-10-05_15-25-47

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    17

    خبر فوری دست از این اخبار بردار
    بیا جو را آروم کنیم

    نظرات شما -
    • متفاوت
      1

      جو ارام شدنی نخواهد شد و نمیشود اگرهم بشود مقطعی و موقتی است.چون میرسد وقت رفتن.یا میرسد وقت برانگیختگی حتی درقیامت..زیرا سه چیز عامل اصلی این برانگیختگی هاست که تفاهمی به شکل قانونی دران معنا نمیشود.1-ملک2-پول،یاحق وحقوق3-زن یاهمسر،یاعشق.

  • متفاوت
    2

    سازوکارمطالبه؟ همه نوع تفکرات ودیدگاهها درطول تاریخ امتحانات خود راپس داده وسوخته اند، تنها5تفکر انلاین در افکاربشر بیشتر باقی نمانده است که هرکدام ازانها میتواند بصورت لحظه ای از هرجایی فوران ظهور کند تاخود را یا به قدرت برساند یا لااقل مانع قدرت مطلقه ان چهارتای دیگر بشود.1-شیعه2-وهابی3-سرمایه داری غربی،نظیر دموکرات،جمهوریت،وامثالهم4-داعشی خشم دندگی5-پورنیسم گرایی..نتیجه اینکه تغییر قدرت هرکدام تقریبا حداقل یک نسل طول میکشد.تاببینیم نسلهای اینده تر باچه نوع اگاهیهایی بیدار وتصمیم گیرنده میشوند.

  • حاج سعید طوسی
    3

    بزرگوار،عده ای عین بختک افتادن روی ملت ایران بطوریکه اجازه تنفس هم نمی‌دهند. سخنان بهشتی و مطهری و ... را در اوایل انقلاب با سخنان هم اکنون علم الهدا و اراکی و پناهیان ...مقایسه کن تا به عمق تبعیض و دورویی پی بیربم.عده معدودی انقلاب را ربودند.باید این انقلاب به ریل سال ۵۹برگردد.درود به روح بلند رضا شاه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      منافقین همان وقت بزرگواران شهید را بر نتافتند و شهیدشون کردند پس بی خود اراجیف نبافید

  • ناشناس
    1

    نظر حاکمان این است که,اگر هم از مردم می خواهند مطالبه گر باشند,اما مردم خود بفهمند که چون دشمن در کمین است نباید چنین کنند که همسوئی با دشمن تلقی شود.این یعنی ریشخند ناجوانمردانه مردم و اچمز کردن انان و در بن بست قرار دادنشان!

  • ناشناس
    0

    بله ساز و کار داریم با رشوه و آشنا مطالبات پیگیری می شود. می تونید به بازرسی شکایت کنید، خیلی تمیز بایگانی می شود.

  • ناشناس
    0

    فرض کنید فضایی باز شد و یکی آمد و گفت دموکراسی بعدش میگن داری عکس خدا رو آتیش میزنی اعدام

  • امیرازگودسیددرویش میدان شوش
    0

    اصلا آقایان حقی برای مردم جهت مطالبه گری حقوق مدنی و شهروندی قائل نیستند البته در حرف و شعار همه میگویند ما موافقیم ولی در عمل اینطور نیست حتی این حق را برای خبرنگاران داخلی در عمل قبول ندارند و هر کجا که ببینند خبرنگاری از مرزی که برآیش قائل شده اند فراتر رود...از کار بیکارش میکنند وای به حال بقیه افراد جامعه...

  • سمیر
    1

    بله متاسفانه به دلیل جوی که از سوی مخالفین کشور ایجاد می شود همین مطالبه گری بجای مردم هم به مشکل میخورد و اجازه شنیده شدن به آن هم داده نمی شود . حتی افراد نمیدانند از کجا و چه جایگاهی دعوت به اغتشاش می شوند ؟

  • مهکامه
    1

    ما باید به این نتیجه برسیم که تنوع در حجاب میان مردم وجود دارد اما این به این معنا نمی باشد که افراد بجای پوشاندن خود به دنبال جلب توجه باشند یا همان تبرج زمان اعراب جاهلیت .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها