اشپیگل:

ظاهرا القاعده به صفوف طالبان در افغانستان نفوذ کرده است

اشپیگل نوشت: طالبان از اواخر ماه اوت 2021 بار دیگر در افغانستان قدرت را در دست گرفتند. گزارش سازمان ملل نشان می دهد که پس از آن، گروه تروریستی القاعده به طور سیستماتیک ساختارهای دولتی را تضعیف کرده است.

ظاهرا القاعده به صفوف طالبان در افغانستان نفوذ کرده است

 بر اساس گزارشی که به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شد: "با موافقت ضمنی مقامات ارشد طالبان، اعضای القاعده به نهادهای مجری قانون و اداره دولتی نفوذ می کنند و امنیت هسته های القاعده پراکنده در سراسر کشور را تضمین می نمایند."

القاعده عمدتا به طور مخفیانه در افغانستان عمل می کند تا این روایت را حفظ کند که طالبان به توافقات مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان برای اهداف تروریستی احترام می گذارند. اما رابطه بین طالبان و القاعده همچنان "نزدیک و مبتنی بر همزیستی" است. این گروه از «افغانستان به‌عنوان یک مرکز ایدئولوژیک و لجستیکی برای بسیج و استخدام جنگجویان جدید و در عین حال بازسازی مخفیانه قابلیت‌های عملیاتی خارجی خود استفاده می‌کند».

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، گزارش سازمان ملل را نادرست خواند و گفت القاعده در افغانستان حضور ندارد و طالبان به کسی اجازه نمی دهد از خاک افغانستان علیه امنیت کشور دیگری استفاده کند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مختار
    1

    القاغده نفوذ کرده؟طالبان ساخته و پرداخته گروه های بنیاد گرا و تروریستی مثل القاعده است.آقای اشپیگل شیپور از سرگشادش نزن.همه می دونن که طالبان ساخت القاعده و القاعده ابداع آمریکا بوده.توافقات سال ۲۰۲۱ آمریکا و طالبان در قطر دقیقا مبین این قضیه است

  • ناشناس
    1

    نفوذ در طالبان ساده است کافی است طبق موازین آنها لباس بپوشید و صحبت کنید آنگاه نفوذ می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها