دو مقام وزارت دفاع آمریکا:

2 کشتی جنگی دیگر آمریکا در آب‌های نزدیک اسرائیل مستقر می‌شوند/ سفر فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی

دو مقام وزارت دفاع آمریکا گفتند که حداقل دو کشتی دیگر نیروی دریایی ایالات متحده برای کمک به هرگونه واکنش احتمالی واشنگتن به درگیری‌های میان حماس و رژیم صهیونیستی به آب‌های این منطقه می‌آیند.

2 کشتی جنگی دیگر آمریکا در آب‌های نزدیک اسرائیل مستقر می‌شوند/ سفر فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی

گروه ضربت آبی‌خاکی یواس‌اس باتان شامل حداکثر ۲۴۰۰ تفنگدار دریایی از یگان اعزامی دریایی ۲۶، در شرق دریای مدیترانه حضور خواهند داشت تا در صورتی که به آنها دستور داده شود آمریکایی‌های گرفتار در جنگ را تخلیه کنند، وارد عمل شوند.

مقامات مطلع عصر دوشنبه به پالتیکو گفتند، در حالی که هیچ دستور رسمی برای استقرار در سواحل داده نشده است، این کشتی‌های جنگی از خلیج فارس به این سمت حرکت می‌کنند و انتظار می‌رود با توجه به وخامت اوضاع در اراضی اشغالی که صدها شهروند آمریکایی در آن به سر می‌برند، این دستور به‌زودی صادر شود.

به گفته این مقام‌ها که خواستند نامشان فاش نشود، وظیفه این نیروهای آمریکایی تخلیه شهروندان ایالات متحده از اراضی اشغالی فلسطین، لبنان و غزه است و در صورت نیاز این‌ نیروها می‌توانند کمک پزشکی هم ارائه کنند.

کشتی تهاجمی آبی‌خاکی یواس‌اس باتان و کشتی آبی‌خاکی یواس‌اس کارتر هال می‌توانند قایق‌هایی را به آب بیندازند تا مردم را از ساحل به کشتی‌ها برگردانند. شبکه خبری سی‌ان‌ان اولین بار در مورد تحرکات تفنگداران دریایی آمریکا و دو کشتی جنگی آمریکا گزارش کرد.

تفنگداران دریایی آمریکا همچنین سوار بر ناو «یواس‌اس مسا ورده» هستند که سومین کشتی آبی‌خاکی نیروی دریایی آمریکاست که روز دوشنبه بندر اصلی خود در اسپانیا را ترک کرد. یکی از مقامات نیروی دریایی آمریکا تایید کرد که این کشتی به راه افتاده اما نگفت که آیا این کشتی جنگی دستور دارد تا به سایر کشتی‌های نیروی دریایی در نزدیکی سواحل اراضی اشغالی بپیوندد یا خیر.

این کشتی‌های جنگی به ناوهواپیمابر مستقر – یواس‌اس جرالد فورد – و احتمالا به یک گروه دوم ملحق می‌شوند. روز شنبه ناوهواپیمابر یواس‌اس دوایت آیزنهاور پایگاهش در ویرجینیا را ترک کرد و دستور دارد تا به آب‌های نزدیک اراضی اشغالی برود. علاوه بر ناوهواپیمابر، گروه‌های ضربت شامل جنگنده‌ها، رزم‌ناوها و ناوشکن‌ها هستند.

سفر اعلام نشده فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی

مایکل کوریلا، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا امروز (سه‌شنبه) در سفری غیرمنتظره وارد سرزمین‌های اشغالی شد تا به گفته خود اطمینان حاصل کند که ارتش رژیم صهیونیستی آنچه را که برای جنگ نیاز دارد، داشته باشد.

این تازه‌ترین سفر یک مقام رسمی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی می‌باشد و یک روز پیش از سفر برنامه‌ریزی شده جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا انجام شده است.

رویترز می‌گوید: ارتش آمریکا توان نظامی‌ خود را در منطقه با هدف جلوگیری از مشارکت ایران و سایر گروه‌های مورد حمایت آن در درگیری کنونی افزایش می‌دهد و سرعت ارسال تسلیحات مثل سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات به اسرائیل را بالا برده است.

کوریلا به این خبرگزاری گفت: من اینجا هستم تا اطمینان حاصل کنم که اسرائیل آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد، داشته باشد و همچنین بر جلوگیری از حضور سایر طرف‌ها در این درگیری متمرکز شوم.

یک مقام رسمی آمریکایی به رویترز گفت که کوریلا قرار است جلسات سطح بالایی را با  فرماندهی ارشد ارتش رژیم صهیونیستی برگزار کند تا متوجه شود که این رژیم به چه چیزهایی احتیاج دارد.

یک رسانه متعلق به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جو بایدن نیز روز چهارشنبه به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم طی روزهای اخیر دو بار به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد یازدهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    به درک برن اون آمریکا و انگلیس و اسرائیل بیشرف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها