گفت‌گوی بایدن با سران قطر و مصر درباره آتش‌بس غزه

کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با سران قطر و مصر برای برقراری آتش‌بس حداقل ۶ هفته‌ای در غزه رایزنی کرده است.

گفت‌گوی بایدن با سران قطر و مصر درباره آتش‌بس غزه

کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امروز با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر گفتگو کرد. دو رهبر در مورد جنگ غزه و تلاش آن‌ها برای آزادی گروگان‌های در اختیار حماس گفتگو کردند.

کاخ سفید تصریح کرد: بایدن از السیسی به خاطر اقدام مصر در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تشکر کرد. آن‌ها تاکید کردند که آزادی گروگان‌ها منجر به آتش‌بس فوری و پایدار در غزه برای مدت حداقل شش هفته خواهد شد. آن‌ها در مورد اینکه چگونه می‌توان چنین دوره طولانی آرامش را به شرایطی ماندگارتر تبدیل کرد، تبادل نظر کردند.

به گفته کاخ سفید، سران آمریکا و مصر همچنین «درباره برنامه‌ریزی برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه و اینکه چگونه آتش‌بس تحت آزادی گروگان‌ها می‌تواند به این تلاش‌ها کمک کند، رایزنی کردند. آن‌ها همچنین در مورد حادثه غم انگیز و نگران کننده اوایل امروز در شمال غزه گفتگو کردند. هر دو رهبر از جان باختن غیرنظامیان ابراز تأسف کرده و توافق کردند که این حادثه بر ضرورت به ثمر رساندن مذاکرات در اسرع وقت و گسترش جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید می‌کند.»

کاخ سفید در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. دو رهبر درباره تلاش‌ها برای آزادی فوری گروگان‌های در اختیار حماس گفتگو کردند.

کاخ سفید تصریح کرد: آن‌ها توافق کردند که حماس باید گروگان‌هایی را که در اختیار دارد، بدون تاخیر آزاد کند. سران آمریکا و قطر تاکید کردند که آزادی گروگان‌ها منجر به آتش‌بس فوری و پایدار در غزه برای مدت حداقل شش هفته خواهد شد. آن‌ها در مورد اینکه چگونه می‌توان چنین دوره طولانی آرامش را به شرایطی ماندگارتر تبدیل کرد، تبادل نظر کردند.

به گفته کاخ سفید، سران آمریکا و قطر نیز درباره برنامه‌ریزی برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه و اینکه چگونه آتش‌بس تحت آزادی گروگان‌ها می‌تواند به این تلاش‌ها کمک کند، رایزنی کردند. آن‌ها همچنین در مورد حادثه غم انگیز و نگران کننده اوایل امروز در شمال غزه گفتگو کردند. هر دو رهبر از جان باختن غیرنظامیان ابراز تاسف کردند و گفتند که این حادثه بر ضرورت به سرانجام رساندن فوری مذاکرات و گسترش جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید دارد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    واقعاً چقدرآمریکا وغرب کثیفند،خودشان باعث ادامه جنگ وکشتار مردم فلسطین هستند،آنموقع از کشته شدن وگرسنگی آنها اظهار نگرانی میکنند،نفاق ودورویی بهمراه دولتهای عربی منطقه از وجودشان بالا میرود،مرگ بر نفاق،مرگ بربی تفاوتی در نسل کشی وکودک کشی

  • ناشناس
    0

    انشاالله کودکان ونوه های بایدن وبلینکن زیر آوار بمانند و بایدن جز تماشا نتواند کاری کند

  • ناشناس
    0

    میگن فتنه های آخرازمان همین است بایدن آمریکا از یک طرف بمب سنگر شکن برسر کودکان غزه میریزد وآنهارا در خون آغشته میکند از طرف دیگر با هواپیما برایشان غذا پخش می کند ازطرفی هم در شورای امنیت آتش بس را که کل دنیا خواستارش هستن وتو می کند بایدن ونتانیاهو بعد از خوردن مشروبات الکلی جنایت می کنند چون این کارهارا حیوان درنده هم انجام نمیدهد

  • ناشناس
    0

    بایدن آمریکا و نتانیاهو یا انگلیس همه ی اینها کثیف ترین جنایت کاران تاریخ هستند وخیلی زود به زباله دان تاریخ انداخته خواهندشد وحاکمان عرب هم که بااین کثافتها به جای جنگیدن در قصرها از آنها استقبال میکنند کمتر از اینها نیستند یا مسلمان نیستند یا خیلی احمقند که نمیدانند که اگر آمریکا و انگلیس مردم فلسطین را بکشند تمام کنند روزگار سیسی رییس جمهور مصر وحاکمان عرب را سیاه میکنند اگر عاقل باشند از فرصت به دست آمده استفاده میکنند وریشه آمریکا را در این منطقه که اسراییل است را خشک میکنند وبرای همیشه آزاد ودر امنیت کامل زندگی میکنند آمریکا می خواهد کشورهای مسلمان را تک تک بکشد واینها فرصت اتحاد را پیدا نکننند والا عاشق چشم و ابروی عربستان یامصر یت اردون و امارات نیستند فرصت پیداکنند روزگار کشورهای مسلمان را سیاه وآنها را زنده زنده میسوزانند

  • ناشناس
    0

    ایرانی ها یک جوجه مرغ که در پل رهگذر گیر افتاده همه جمع میشوند و جوجه را نجات داده وبه کود ک میدهند که جوجه مال اوست تا اورا دل شاد کنند ولی دولت مردان آمریکا وانگلیس بایدن بلینکن سیزده هزار کود را با بمب سنگر شکن میکشن ودر خون غلتیدن آنهارا تماشا میکنند و لذت میبرن چون دست رهبر ایران و ایرانی ها قرآن است و دست آمریکاو انگلیس و دیگر جنایت کاران لیوان مشروبات ونجاست است پس ملت ایران قول شبکه بی بی سی و انتر آشغال و این کثافتها که به خون کودکان ماتشنه اند را نخوریم به خدا قسم این شبکه ها همه ی انسانیت وآدمیتشان را به پول فروختند و عاقبتشان جز بدبختی و پشیمانی چیزی نخواهد بود چه زود است آن روز سیاه برای جنایت کارانی کا برای جنایت کاران تبلیغ میکنند ونمی دانند خداوند ار رگ گردنشان به آنها نزدیکتر است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها