مشاور عالی فرمانده کل قوا:

عمق استراتژیک ایران باید به ۵ هزار کیلومتر برسد

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: دریای سرخ و دریای مدیترانه نقاطی استراتژیک هستند و نیرو‌های دریایی و هوافضای سپاه باید بر این نقاط متمرکز شوند.

عمق استراتژیک ایران باید به ۵ هزار کیلومتر برسد

سرلشکر رحیم صفوی در همایش «روایت پیشرفت؛ چهل‌سالگی دانشگاه جامع امام حسین (ع)» اظهار داشت: مؤلفه‌های موفقیت این دانشگاه، ترکیبی از ایمان و اخلاص و تبعیت از امام راحل بوده است.

به گفته مشاور عالی فرمانده کل قوا، بنیانگذاران سپاه، اسلام ناب را می‌شناختند و تفکر اسلام ناب را می‌توان از تفکر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب شناخت و این تفکر همان تفکر ۱۴ معصوم است.

سرلشکر رحیم صفوی ادامه داد: علاوه بر این، سپاه با علم و عقلانیت به پیش رفت و جنگ را هم با همین فرمول اداره کرد چراکه اکثر فرماندهان جنگ یا دانشجو و یا فارغ‌التحصیل دانشگاه بودند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا اضافه کرد: رزمندگان ایرانی در زمان جنگ تحمیلی در تفکر و عقلانیت و طرح‌ریزی‌های عملیاتی بر دشمن تسلط داشتند و از نقاط غیرقابل تصور به دشمن حمله می‌کردند.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه سپاه از مردم و در خدمت مردم است، گفت: این یکی از عوامل مهم پیشرفت سپاه است و این نهاد تا آخر مردمی باقی خواهد ماند؛ علاوه بر این، یکی دیگر از عوامل موفقیت سپاه استفاده از ظرفیت‌های کشور و توجه به فرامین امام خمینی (ره) بوده است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: مأموریت اول دانشگاه امام حسین (ع) مربوط به درون سپاه است و باید کادری را تربیت کند که اهل عمل و مردم‌دار باشند؛ علاوه بر این، دانشگاه امام حسین (ع) باید به دولت و کشور کمک کند.

سرلشکر رحیم صفوی یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی در دهه‌های گذشته، جبهه مقاومت را قدرت بخشیدند و شهید سلیمانی هم ظرفیت‌های سپاه را در این راستا بکار گرفت؛ لذا امروز شاهد هستیم که چگونه یمنی‌ها، آمریکایی‌ها را به ذلت کشیده‌اند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران چاره‌ای جز عمق‌بخشی به دفاع و امنیت کشور ندارد؛ عمق دفاع استراتژیک ما دریای مدیترانه است و باید به پنج هزار کیلومتر افزایش یابد.

سرلشکر رحیم صفوی در پایان نیز گفت: دریای سرخ و دریای مدیترانه نقاطی استراتژیک هستند و نیرو‌های دریایی و هوافضای سپاه باید بر این نقاط متمرکز شوند؛ چراکه جنگ‌های آتی دریاپایه و هواپایه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • Shahram
    2

    عمق استراتژیک ، انرژی اتمی ، موشک ، جان بر کفان و ...
    آقا بیخیال بشید یه نگاه از دشمن بردار پشت سرت رو نگاه کن ، هنوز جنگ نشده مردم نابود شدن.

  • عادل
    2

    اولا سپاه از ملت جدا هست دوم از خودتان بگویید نه از یمن

  • ناشناس
    1

    عمق استراتژیک ایران در مرکز وداخل ایران است همه جای کشور که از تورم وگرانی وبیکاری جوانان نای نفس کشیدن ندارند عمقی که به خاطر فقر از داخل پوسیده شده.

  • زند
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم

    عمق استراتژیک ایران دفاع از ریاض است.

    کسیکه نمی‌داند ایران در بیعت ریاض است ،خوجه حافظ شیرازی است

  • ناشناس
    1

    یه بیل بگیر دستت و بکن تا به عمق پنج هزار کیلومتری برسی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها