درخواست سیدمحمد خاتمی از فعالان و نخبگان سیاسی و مدنی در آستانه روز قدس

رئیس دولت اصلاحات در پیامی به مناسبت روز قدس نوشت: و با کمال فروتنی، از همه نخبگان و فعالان سیاسی و مدنی میهنم می خواهم که بیش از پیش در متن تحول جهانی قرار گیرند که اساس آن محکومیت اشغال و سرکوب و دفاع از حقوق فلسطینیان و جرم و جنایت دانستن اعمال زور از سوی رژیم صهیونیستی است.

درخواست سیدمحمد خاتمی از فعالان و نخبگان سیاسی و مدنی در آستانه روز قدس

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی به مناسبت روز قدس پیامی به شرح زیر صادر کرد:

به نام پروردگار مهربان

به فراموشی سپردن خاطره های تاریخی، پایه و مایه پایداری و پیشرفت را سست می کند و چه بسا ماندگاری یک قوم و یک ملت را به خطر افکند.

روزی که عنوان "قدس" برای آن برگزیده شده است روزی خاطره انگیز است؛ آخرین آدینه ماه مبارک رمضان به پیشنهاد دولت شادروان مهندس بازرگان و تائید مرحوم امام روز قدس نامیده شد، به عنوان روز حمایت مردم مسلمان از فلسطین اشغال شده و فلسطینیان مظلوم و روز هم‌آوائی دولتها و ملتهای مسلمان، به امید تحولی در حال و روز اندوهبار مردم فلسطین.

و امروز غزه قهرمان در طوفان سهمگینی از آتش و خون که اسرائیل برانگیخته است، و خون می ریزد و ویران می کند، همچنان ایستاده است. و به رغم اعتراض و فریاد خشم آهنگ بسیاری از انسانها در سرتاسر جهان علیه جنایتی که شایسته همه عنوانهای ترور، نسل کشی و جنایت علیه بشریت است همچنان ادامه دارد و مورد حمایت پاره ای از دولتهای زورگو است، و بسیاری از قدرتهای سیاسی نیز عملاً بی تفاوت از کنار آن می گذرند.

ملت شریف ایران که در انقلاب بزرگ خود آزادی و استقلال و پیشرفت و حاکمیت بر سرنوشت خود را می خواست و ستم سوزی خود را نشان می داد، علاوه بر آزادی و برخورداری خود، رهائی همه انسانها را از قید بیداد، فقر، تبعیض و استکبار و استثمار می خواست و همچنان می خواهد.

با دلی سرشار از اندوه از شهادت و آسیب دیدن چندین ده هزار نفر زن و مرد و کودک و ویرانی تقریباً کامل غزّه و ادامه جنایت اسرائیل، مقاومت بی مانند ملت ستمدیده اما سربلند فلسطین را می ستایم و امیدوارم این مقاومت فداکارانه فردائی بهتر را برای فلسطینیان رقم بزند.

و با کمال فروتنی، از همه نخبگان و فعالان سیاسی و مدنی میهنم می خواهم که بیش از پیش در متن تحول جهانی قرار گیرند که اساس آن محکومیت اشغال و سرکوب و دفاع از حقوق فلسطینیان و جرم و جنایت دانستن اعمال زور از سوی رژیم صهیونیستی است.

از پروردگار مهربان می خواهم که به حرمت روزان و شبانی که در آن بسر می بریم گذر پرهزینه انسان امروز را از دنیای سرشار از بیداد، تبعیض، حق کشی، انسان ستیزی و شیء انگاری انسان به سوی جهانی که در آن همه انسانها و ملتها در سایه صلح و عدالت و برابری و امنیت برخوردار از زندگی خوب (به تمام معنی کلمه) باشند آسان و شتابان فرماید.

سیّد محمّد خاتمی
۱۶ فروردین ۱۴۰۳
۲۴ رمضان المبارک ۱۴۴۵

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    4

    طبق معمول از آب‌نمک درآوردنت فریبا؟

  • رضا
    13

    تنها 8 سال آرامش ایران و مردم ایران بعد از انقلاب

  • ناشناس
    11

    دوستت داریم خاتمی ،ولی دیگه چنین درخواستی نکن

  • ناشناس
    3

    تو با خودت چند چندی
    لطفا تکلیف خودت و افکارت و مردم روشن کن

  • ناشناس
    8

    به تو کاری نداریم چون توی انتخابات نشون دادی مثل نتانیاهو فکر می کنی و توی همون جبهه هستی ، هر سال رفتیم راهپیمایی روز قدس ،امسال هم به کوری چشم افساد طلب ها بازهم میریم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هر سال آب رفتین تا الان که دیگه نصف بیشترتون افغانیا هستن عین مراسم استادیوم آزادی

    • ناشناس
      0

      بیماری

  • الف
    0

    کاش برای احقاق حداقل حقوق مردم ایران هم اینقدر مصمم بودید لعنتی ها...

  • علی
    0

    اینهمه کشته و خرابی باعث و بانیش کیه؟

  • مدینه فاضله
    5

    فردا حسین شریعتنداری متن را زیر زره بین می برد تا شاید نکته ای از ان که باب میلش نیست را با چاشنی جورج سوروس به محکومیتی چند باره برای اقای خاتمی تبدیل کند ، خواهشا نوشتار فردای کیهانیان در این باره را بخوانید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      این بازی پلیس خوب و پلیس بد خیلی وقته که تاریخ مصرفش منقضی شده. بیدار شو

  • ناشناس
    4

    خاتمی عزیز، از سیاست کناره گیری کن و همانند جدت امام سجاد علیه السلام خداوند را شب و روز عبادت کن و صحیفه سجادیه بخوان تا آخرتی آباد داشته باشی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها