انتخاب سرنوشت ساز ایران در روزهای حساس کنونی/ پاسخ قاطع یا صبر استراتژیک؛ چه پاسخی باید به اسرائیل بدهیم؟

دوگانه «پاسخ قاطع» و «صبر استراتژیک» همچنان مطرح است. طرفداران گزینه اول معتقدند عدم پاسخ دهی به اسرائیل آنان را جسورتر می کند. طرفداران ایده دوم معتقدند اگر پاسخ قاطع بدون فکر، آنی و در شرایط بد فعلی اتفاق بیفتد، می تواند به ضرر ایران تمام شود.

انتخاب سرنوشت ساز ایران در روزهای حساس کنونی/ پاسخ قاطع یا صبر استراتژیک؛ چه پاسخی باید به اسرائیل بدهیم؟

به گزارش خبر فوری، بحث و گفتگو درباره پاسخ ایران به جنایت اسرائیلی ها در دمشق و حمله به کنسولگری ایران در سوریه ادامه دارد.

در حالیکه گروهی معتقدند ایران باید هر چه سریعتر به جنایت اسرائیلی ها «پاسخ قاطع» بدهد، گروهی دیگر معتقدند این مساله می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد و به همین دلیل، بهتر است ایران «صبر استراتژیک» خود را ادامه دهد و یا اگر قصد پاسخ به اسرائیل را دارد، بهتر است این پاسخ در زمان مناسب و با تدبیر و هوشمندی زیاد و کاملا حساب شده باشد.

طرفداران حمله فوری به اسرائیل چه استدلالی دارند؟

دیدگاه نخست یعنی پاسخ سریع و قاطع به اسرائیل بلافاصله بعد از انتشار خبر حمله به کنسولگری و شهادت مستشاران ایرانی مطرح شد. بسیاری از فعالان رسانه ای، سیاستمداران، نظامیان و حتی مجریان برنامه های سیاسی صدا و سیما از مقامات ارشد ایران خواستند که هر چه سریعتر به جنایت اسرائیلی ها پاسخ دهند. برخی در صدا و سیما این حادثه را نتیجه «گستاخی» اسرائیل دانسته و تاکید کردند که اگر ایران بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی پاسخی درخور و محکم به اسرائیل و آمریکا می داد، شاید کار به اینجا نمی کشید.

طرفداران ایده «پاسخ قاطع» یا «انتقام سخت» معتقدند که ترس اسرائیل در یک سال اخیر کم شده و به همین دلیل، در حال گسترش جنایات خود است. رژیم صهیونیستی تا چندی پیش فقط به پایگاه های مقاومت (متحدان ایران) حمله می کرد و جرات حمله مستقیم به مواضع ایران را نداشت اما با حمله به کنسولگری ایران در دمشق، عملا خاک ایران را نشانه گرفته است. این مساله ناشی از ریختن ترس مقامات رژیم صهیونیستی است و این مساله اخیر نیز معلول پاسخ های غیرقاطعانه و کم شدت و ضعیف ایران به جنایت های گذشته اسرائیل بوده است.

طرفداران ایده «انتقام سخت» معتقدند اگر ایران هر چه سریعتر پاسخی قاطعانه به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران ندهد، اسرائیل دامنه حملات خود را گسترش خواهد داد و حتی ممکن است مرزهای ایران را هم مورد حمله قرار دهد و این مساله در تضعیف جایگاه سیاسی و استراتژیک ایران در منطقه به شدت تاثیرگذار خواهد بود.

IMG_20240406_224743_481

طرفداران صبر استراتژیک چه می گویند؟

در مقابل، مخالفان ایده «انتقام سخت» یا «پاسخ قاطعانه» معتقدند که این تحلیل به شدت ساده انگارانه است. طرفداران ایده «صبر استراتژیک» بعد از گذشت چند روز از حمله دمشق و کاهش جو احساسی کشور شروع به بروز عقیده و ایده خود کردند (اینجا بخوانید). هر چه از روز جنایت دورتر می شویم، بر تعداد طرفداران این ایده افزوده می شود. معتقدان به مساله «صبر استراتژیک» مدعی اند که پاسخ سخت به اسرائیل دقیقا همان چیزی است که رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو می خواهند.

نتانیاهو در حال حاضر در شرایط سختی به سر می برد و توقف جنگ به عزل او می انجامد. به همین دلیل، او بسیار علاقه دارد که جنگ ادامه یافته یا گسترش یابد و ایران وارد درگیری مستقیم با اسرائیل شود. در این صورت، شرایط اضطراری و جنگی ادامه یافته و کابینه جنگ به عمر خود ادامه می دهد و نتانیاهو نیز می تواند از استیضاح و عزل بگریزد (اینجا بخوانید).

توییت 2

گروهی از تحلیلگران سیاسی جهت تایید دیدگاه «صبر استراتژیک»، درباره نحوه پاسخ ایران به جنایت اسرائیل نظریه پردازی کرده اند. این افراد معتقدند اگر ایران بخواهد پاسخی درخور به اسرائیل بدهد یا باید یکی از کنسولگری ها یا سفارت خانه های اسرائیل در خارج از فلسطین اشغالی را مورد هدف مستقیم (نه نیابتی) قرار دهد و یا مستقیما به خاک فلسطین اشغالی حمله کند. در غیر این صورت، پاسخ ایران «مقابله به مثل» نخواهد بود. هر دو حالت، به گسترش جنگ و احتمالا درگیری مستقیم ایران و اسرائیل می انجامد و این مساله کاملا به نفع نتانیاهو است. حالت اول، به درگیری همزمان ایران با کشور میزبان کنسولگری و رژیم صهیونیستی می انجامد و حالت دوم هم احتمالا اسرائیل را تشویق به تقابل و حمله مستقیم هوایی به خاک ایران خواهد کرد و ایران نشان داده به دنبال فرار از این نتایج و حالات است. به همین دلیل، بهتر است ایران حساب شده تر عمل کرده و در پاسخ دادن به اسرائیل «تدبیر» بیشتری به خرج دهد.

ایده «صبر استراتژیک» به جز برخی تحلیلگران سیاسی و دیپلمات های ارشد، توسط ائمه جمعه نیز دنبال شده است. بیشتر این ائمه در خطبه های نماز جمعه این هفته خود (که مصادف با روز قدس نیز بود) بر «تدبیر»، «عدم تعجیل» و «هوشمندی» در پاسخ به اسرائیل تاکید کردند. امامان جمعه‌ ۱۲ مرکز استان ترجیح دادند که درباره‌ ترور سردار زاهدی و دیگر مستشاران ایرانی حاضر در کنسولگری و نوع پاسخ ایران به این رخداد اظهارنظری نکنند و دیگر خطیبان جمعه نیز ضمن محکومیت اقدام اسرائیل بر عدم شتابزدگی و عجله در پاسخ تاکید کردند. برای مثال، آیت‌الله دژکام، امام جمعه شیراز گفت: رژیم صهیونیستی دچار اشتباه شد و اکنون پشیمان است. به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد و همه دنیا اعلام کردند این اتفاق خلاف همه موازین بین‌المللی است. امام جمعه شیراز با بیان اینکه «صبر راهبردی» خود را نباید از دست دهیم، گفت: با تجربه طولانی تاریخی که داریم، می‌دانیم که رمز پیروزی در وحدت فرماندهی است.

انتخاب سوفی/ پاسخ قاطع یا صبر استراتژیک؟

توییت

دوگانه «پاسخ قاطع» و «صبر استراتژیک» همچنان مطرح است. طرفداران گزینه اول معتقدند عدم پاسخ دهی به اسرائیل آنان را جسورتر می کند و احتمالا حملات آتی آنان خطرناک تر و کشنده تر خواهد بود و جایگاه و اقتدار ایران را نیز زیر سوال خواهد بود. طرفداران ایده دوم معتقدند اگر پاسخ قاطع بدون فکر، آنی و در شرایط بد فعلی اتفاق بیفتد و به معنی حمله مستقیم به فلسطین اشغالی باشد، می تواند به ضرر ایران تمام شود. در حال حاضر، اسرائیل شرایط سیاسی خوبی ندارد. نتانیاهو دوست دارد جنگ ادامه یابد تا از استیضاح و عزل فرار کند و حمله ایران در شرایط فعلی، این فرصت را به نتانیاهو و کابینه تندرواش می دهد که از سقوط فرار کند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما ایران باید «پاسخ قاطع» و «انتقام سخت» را انتخاب کند یا «صبر استراتژیک» پیش گیرد؟

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 137
  • ناشناس
    11

    یکی از سرداران سپاه به دغدغه طرفداران حکومت جواب داد...ایشان گفته اگر سپاه به اسرائیل موشک بزنه اسراییل هم موشک می زنه وسط نماز جمعه... پس ماجرا تمامه...کش ندهید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      یعنی موندیم لای آب و آتش اگر بزنیم بدجوری می خوریم البته داریم از ۴ یا ۵ جا توسط نیابتی ها میزنیم ها والا نمی دانم چرا چیزیشون نمیشه چه کار کنیم خدایا فکر کنم فرار کنیم بهتره یا همین جوری فش بدیم آخه از داخل هم وضیعت نابسامانه

    • ناشناس
      25

      اگرسریعا پاسخ ندهیم شک نکنید ایران نابود خواهدشد؛بنده بعنوان نخبه ریاضی کشور با حساب وکتاب ومعادلات منطقی ریاضی عرض میکنم که تنهاعاملی که میتواندمانع ازجنگ احتمالی ونابودی ایران ومقاومت شودفقط جواب کوبنده وآشکاراست،والسلام!

    • ناشناس
      17

      صبراستراتژیک یعنی وقوع جنگ ؛خاک بر سر هر مسئول ونهادترسویی که ازجواب مستقیم ایران به اسرائیل میترسد؛مطمئن باشیدباصبر استراتژیک بایدمنتظرناامنی ،وقوع جنگ و در نهایت تجزیه وفروپاشی ایران بدست عوامل صهیونیستی باشیم.

    • ناشناس
      14

      این نظربسیارابلهانه ومزخرف است واتفاقا اگرایران به اسرائیل پاسخ ندهداینبارباید منتظرحمله نظامی اسرائیل به ایران بصورت مستقیم توسط صهیونیستهایابصورت غیرمستقیم توسط گروهکهای تروریستی وتکفیری باشیم.

    • مهدی مهدی
      35

      باید دید دشمن چی میخواد عکسش رو انجام داد.
      دشمن میخواد پای ما رو به معرکه باز کنه. اما ما ترجیح میدیم عقب بشینیم و شکستن قدرت پوشالی اسرائیل و به پناهگاه رفتنشون رو ببینیم و تخمه بخوریم(البته بعد از افطار!)
      برید فیلم های زدن نیروهای اسرائیل توسط حزب اله رو ببینید تا بفهمید چیزیشون میشه یا نه. البته که خیلیشم جنگ زرگری هست اما این جنگ زرگری بین یک رژیم پر مدعا و یه گروه نیابتی قطعا به ضرر اسرائیل خواهد بود

    • ناشناس
      1

      طوری مطلب می زنید انگار اولین باره اسرائیل ترور کرده مگه دفعات قبل صبر ژئوپولتیک بود که ایندفعه صبر استراتژیک باشه حتما دفعه بعدتقیه درحفظ نظام

    • ناشناس
      29

      شما نگران نباش انتقام سخن و محکم ایران قطعی هست و جنگ واقعی رخ بدهد اسرایبل به کل محو می شود

    • از یاسر یاسر به مهدی مهدی
      0

      مهدی جان فیلمو ول کن وضیعت وخیمه

    • ناشناس
      1

      پس باید نتیجه بگیریم رجز خوانی و حضور در منطقه ممنوع.

    • ناشناس
      1

      ما منتظرشروع کننده جنگ به اصل سرزمینی خودمون ازطریق اسرائیل به ایران هستیم بالاخره منتظریم اسرائیل استارتش را بزنه ولحظه شماری میکنیم آنموقع معادلات منطقه بنفع محورمقاومت کاملا تغییر خواهد کرد اما اینکه سفارت را برخلاف مقررات وکنوانسیونهای بین المللی زدند بعقیده من حتمی درپشت این مسائل عوامل جاسوسی وسیاستمداران غربی ،عبری،عربی هستند ودرتلاش هستندکنشهای مقاومت فلسطینی را با واکنش به اماکن دیپلماتیک ایران بنوعی وارد جریانی بزرگتر کنند. نظر من هم درحقیقت باید ازهمه اطراف مرزی به اسرائیل فشار بیاورند زیرا ملتها ازیک آمادگی خوب ذهنی برعلیه نتانیاهو برخورداست وذهن می پذیرد که تحرکات محور مقاومت درپاسخ به کشتار مظلومترین انسانها روی زمین با هرگرایشی است پس هم درحقوق بین الملل،هم درابعادسیاست بین الملل همه بعنوان نیروی درون زا حضور دارند .منتها پاسخ باید ابعاد فرامرزی بخود بگیرد وشرایط مکانی وزمانی آن تحقق پیدا کند قطعا باید اتفاق بیفتد فراموش نکنید ما درمسیر نامتقارن بودن حرکت میکنیم زمانی تقارن پیدا میکند که مورد تجاوز واقع شویم .

    • ناشناس
      1

      صبر مومنانه

    • ناشناس
      0

      فقط نرمش قهرمانانه

    • lppn
      0

      جنگ تمام عیار دقیقا هدف اسراییل از این تحرکات است هر آدم عاقلی می دونه که توانایی درگیری رو ندارریم امکانات ما برای جنگ حزب الله است و توان موشکی مان ... حزب الله رو که اسراییل از خدا می خواد باهاش جنگ تمام عیار داشته باشه و در عرض یک روز تمام جنوب لبنان رو شخم بزنه . حزب الله هم این را می داند و با اینکه مرتب اعضایش و استحکاماتش را هدف قرار می دهندفقط به واکنش محدود متوسل میشه ... می ماند توان موشکی ما که به دلیل فاصله زیاد هنوزبه اسراییل نرسیده رهگیری و نابود می شن هم توسط سیستم دفاع موشکی اسراییل و هم توسط سیستم دفاعی ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و دریای سرخ.. جدا از اینکه بهانه به دست آمریکا و اسراییل و احیانا کشورهای دیگر غربی می دیم که تمامی زیرساخت های اقتصادی و نظامی مارا هدف قرار دهند و قبول کنیم که این جنگی نیست که ما در آن پیروز شویم. پس همین کار را می کنیم که تا به حال کردیم صبر استراتژیک و واکنش محدود و مداوم توسط گروه های نیابتی و تمرکز بر تولید سلاح اتمی که مسلما تمامی این تهدیدات رو خنٍٍثی می کند فقط کشورمان تبدیل به کره شمالی می شود و مستعمره روسیه

  • ناشناس
    1

    بهترین کار اینه که آقازاده های ژن برتر از آمریکا و کانادا و اروپا برای جنگ با اسراییل فرا خوانده شوند

    نظرات شما -
    • سلطان
      2

      دقیقا زدید تو خال . آفرین . تا این آقازاده اون ور مرز هستند و در حال دریافت مدرک تحصیلی جعلی با فروش اطلاعات و اسرار ایران به دشمنان این مرز وبوم هستند باید استراتژیک وار صبر کنیم ! لعنت به ریاکارها

    • ناشناس
      22

      وقتی ما سفارت امریکا را گرفتیم وقتی سفارت عربستان و انگلیس را به اتش کشیدیم مگر انها به ما حمله کردند . اینقدر بخاطر اخبار های ایران نشنال احساساتی نشوید و تحت تاثیر قرار نگیرید . ایران با تدبیر و هوشیاری به اندازه ای که باید وشاید تا کنون به اسرائیل ضربه زده فراموش نکنید نخست وزیر مریض روحی هر روز نذر و نیاز میکنه که وارد جنگ با ایران شود چون امروز جنگ تمام شود نخست وزیر اسرائیل بازداشت و روانه زندان میشود حتی همسر و فرزندش . ادامه حیات سیاسی نخست وزیر اسرائیل به جنگ ایران و اسرائیل بستگی دارد . اسرائیل به تنهائی دوام و مقاومت در برابر ایران را ندارد توجه کنید پای امریکا در میان است . تمام مسئولین سیاسی و نظامی امریکا همه یهودی هستند . صبر و شکیبائی رمز پیروزی ایران است جنگ تمام شود شاهد محاکمه این مریض روحی نخست وزیر اسرائیل هستیم .

    • ایرانی
      0

      👌👌👌👌

  • ناشناس
    7

    صبر استراتژیک باید کنن چون یکی بزنیم ده تا خوردیم مثل قضيه پاکستان یک دهم قدرت آمریکا و اسرائیل نداشت یه سیلی بهمون زد جاش هنوز درد میکنه پس خودمون گول نزنیم ما هم قد روبه‌رو شدن با آمریکا نیستیم، اون که در خیبر میشکست و عالم ازش میترسید یه نخود فساد تو دولت اش نبود نه الان که مملکت سر تا پاشو فساد دولتی گرفته.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بسیاری از شرکتهای دولتی و ملی را که واگذار کردند و سهام عدالتش هم بهتون دادند و بساط بخور بخور با اموال ملی پهن شد.شرکتهای واگذارشده هم با کمک بانکهای خصوصی که اقتصاد را نابود کردندو تورم ایجاد کردند.

    • ناشناس
      0

      پسر خانم معصومه ابتکار باید بره با اسرائیل بجنگه

    • ناشناس
      0

      دختر زاکانی و دختر حداد عادل رو هم از سوئیس و آمریکا صدا کنید بیان بجنگن. دامادشونم با خودشون ببرن خط مقدم

  • ناشناس
    6

    هیچ اتفاقی نمی‌افته. نه به صورت مستقیم و نه به صورت نیابتی نمیشه با اسرائیل درافتاد. دلیلش هم واضحه. اسرائیل می‌خواد توی منطقه خاورمیانه زندگی کنه و هر گروه و کشوری که مانع بشه، اسرائیل با اون برخورد سخت می‌کنه. همون‌طور که دیدید کنسولگری ایران رو نابود کردند. قبلاً هم ارتش‌های عربی رو نابود کردند. الآن هم ایران هیچ کاری نمی‌تونه بکنه؛ چون عواقب وخیمی خواهد داشت. فعلاً همه چیز مشمول زمان خواهد شد و فراموش میشه.

    نظرات شما -
    • حمید
      10

      پیشنهاد میکنم بری و مقاله ی "قورباغه ی آبپز" که چند روز پیش توی منتشر شده رو بخونی.کلا تو باغ نیستی

    • ناشناس
      0

      آره تو تو باغی ، همون باغی که ذهن ات رو طوری مدیریت میکنند که در توهم باشی . صبر داشته باش و ۲ سال دیگه ببین اسرائیل قدرتمندتر از الآن شده .
      کلاس دوم دبستان بودیم دهه ۵۰ ، گفتند اسرائیل نابود میشه ، ۴۰ سال گذشت ، نابود نشد ، قدرتمندتر شد .

      نمی دونم چندسال داری ، پیشنهاد می کنم به فکر زندگی خودت باش ، ذهن ات رو درگیر محملات و اوهامات نکن . خوددانی

    • ناشناس
      0

      کلا شما تو باغ نیستی ؛ قورباغه آبپز رو هم شما بر بخون !
      شما وقتی با کسی در می افتی باید حساب همه جایش رو بکنی ! همون جوری که نسنجیده دو تا موشک زدیم تو پاکستان و پاکستان جوری جواب داد که ما محکوم به سکوت شدیم !
      فیلم هندی زیاد نبینید ! مچده برابر قوی تر از موشک های ایران در اختیار اسرائیل است ، نیروی هوایی اسرائیل از ایران قوی تر است ، هسته ای هم که هست ! در ضمن اسرائیل از پشتیبانی آمریکا برخورداره و ما نمی تونیم به چین و روسیه اعتماد کنیم !
      پس لطفا سکوت کنید و فاز انتقام برندارید !
      شماهایی که دم از انتقام میزنید نمی تونید تو تهران یچسه روز بدون برق و آب زندگی کنید ، جنگ که تو زمین فوتبال اتفاق نمی افته ! قطعا زیرساخت های ما هدف قرار میگیره ، شما تحمل یکساعت آفتاب تابستون رو ندارید پس فاز کماندو نگیرید ! بیشتر به این فکر کنید که چی شد ما تو این مخمصه افتادیم که حتی نتانیاهو میگه: صبر استراتژیک رو کنار بگذارید و انتقام سخت بگیرید!

    • ناشناس
      1

      میشه بگی مگر هدف اسرائیل تسخیر نیل تا فرات نبود مگه؟
      20 سال پیش با هدف ریشه کن کردن حزب ا.. به لبنان حمله نکرد؟؟
      بشینیم نیگا کنیم؟ چون هرچی بخاد میشه.
      چی چی میگوی؟

    • ناشناس
      0

      نقشه نیل تا فرات که زیاد معتبر نیست و بیشتر توسط ایران بزرگ شده که اگر هم درست باشه ایران مابین نیل و فرات نیست!!!!!!!

  • ناشناس
    5

    فقط دشمن تراشی و دو سمبل دشمن به نام اسراییل و امریکا برای چپاول و مشغول کردن مردم .هیچ منفعتی و هیچ عایدی برای ایران در دنیا و اخرت نیست .فقط اجرای سیاست روسیه و انگلیس

  • چای دبش باغ ازگل
    8

    و گزینه سوم کنار گذاشتن حمایت های مالی و نظامی یمن حماس لبنان سوریه عراق و قطع کمک های مالی و ب فلسطین غزه لبنان سوریه عراق یمن! سپس آشتی با اسراییل و آمریک!!! در کل رسیدگی ب امور اقتصادی کشور و ایجاد زیرساخت های تولیدی رفاهی کشور ثروتمند ایران و تأمل با کشورهای جهان!!! فروش نفت گاز پتروشیمی آزاد و بدون تحریم!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      127

      راحت بگو باید ایران گاو شیرده بشود مثل زمان پهلوی

    • چای دبش باغ ازگل
      6

      گاو و کاسب تحریم شما هستی آقای ناشناس عزیز!

    • حسن ستار
      0

      به ۲۳ ۸ سرسپردگی ونبودمنطق ووجدان وندانستن ویا کتمان حقایق چه به سرانسان می آورد!!!!!

    • ناشناس
      3

      بیخود حرف نزن ایران الان گاو شیرده لبنان و فبسطین و مهمتر روسیه عمو پواین و چین جلنور خوار است

    • حسن ستار
      1

      به ۲۳ ۸ پهلوی راتاریخ قضاوت کرده و ومیکندوجماعت امروزراهم تاریخ قضاوت میکند درضمن شیرده جماعتی هستندکه ازداریی ایران وایرانی خرج مقاصدخود میکنندنه منافع ایران

    • در جواب ۸:۲۳
      3

      مگه الان گاو شیرده لبنان و فلسطین و یمن و روسیه و چین نیستیم؟!؟ چی فرقی کرده؟!؟

  • عادلی
    3

    بنظرم همین کار بهتره صبر استراتژیک یا راهبردی مثل همون برخورد مومنانه با خلافکاران
    وقتی از درون ضعیف شدی با بازی کلمات خودت رو تسکین می دهی

    نظرات شما -
    • ۹
      0

      نرمش قهرمانانه !!!!

  • حمید
    7

    سردار تو رو خدا یکی بزن اشکالی هم نداره به جایی نخورد ما میگیم زدیم فقط سریعتر داره آبرو ریزی میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      29

      تو ناراحت نشو
      فعلا که هرچی زدیم خورده

  • ناشناس
    71

    یک دفعه مردن بهتر از ذره ذره جان دادن است ،،،،اسراییل ذره ذره دارد جان میدهد این برایش زجراور است دنبال یکدفعه مردن است ،،روزی 10تا موشک از سوریه و غزه و لبنان برود کفایت میکند باید بعد از خروج صهیونیستها باید زیر ساختها برای فلسطینیان سالم بماند نه ویران شده باشد

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      چشم. می خواهید یه جوجه ای هم تو اسراییل دور هم بزنیم؟

  • محمد ملازمانی
    27

    به طرفداران ایده صبر استراتژیک می گویم ، اینکه نتانیاهو با پاسخ ایران می ماند و کابینه جنگ ماندگار می شود چه تفاوتی در خواهد داشت آیا بعد از نتانیاهو یک پیامبر رحمت قرار است در راس رژیم جلاد و کودک کش صهیونیستی قرارگیرد ؟ اگر او با این ترفند بخواهد ایران را وادار به مقابله به مثل کند و اهدافی که طرفداران ایده صبر استراتژیک را محقق کند پس بار دیگر و محکمتر به ما ضربه خواهد زد و این درشرایطی است که ما دیگر ابهت آن دفعه قبلی را هم نداریم و از اعتبار و اقتدار ما در منطقه هم کاسته شده ؟
    وضع مردم ما ازاین که آلان هست بدتر نمی شود چون ما نه باجنگیدن و نه بانجنگیدن روالی را در حال طی کردن هستیم که تورم بصورت ساعتی در حال افزایش است پس لااقل اجازه دهید فقر و گرسنگی را با حقارت و سیلی خوردن های پیاپی آمیخته نکنیم و حداقل سربلند باشیم با تحمل همه این مشکلات .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      دوست عزیز آن اقتداری که شما میگویید در صورت عدم پاسخ از دست می‌رود از روز اول اصلا در واقعیت وجود نداشته. صرفا پروپاگاندای حکومت باعث خلق اون در بین طرفدارانش شد. یادمه ده سال قبل تر که هنوز هیچ کدوم از این اتفاقات نیافتاده بود رییس اسبق سرویس جاسوسی عربستان در مصاحبه ای گفت : برخلاف تصورات جمهوری اسلامی یه ببر کاغذی. اینقدر موشک موشک کردین که یادتون رفت موشک را اولین بار همین آمریکا ساخته و بیشترینش و با کیفیت ترینشو هم داره. مملکتی که مردمش تو اوج مشکل تورم و اقتصادی هستند و منتظر یه تلنگر برای فریاد و خروش نمیتونه حتی با یه پشه هم دربیافته. کوچکترین درگیری با آمریکا یا اسراییل یعنی فلج شدن و نابودی ته مانده اقتصاد باقی مونده و رفتن به عصر قحطی دوره جنگ جهانی

  • ناشناس
    5

    جنگ اسراییل با حماس در محدوده بسیار کوچک و با جمعیت حداقلی غزه که ترکیبی از مردم و نیروهای مردمی مسلح اتفاق افتاده و امکان رعایت شرایط و قوانین بین المللی را بخاطر قدرت تخریب سلاحهای مدرن مورد استفاده اسراییل را ندارد پس هر روز شاهد تلافات و تخریب زیر بناها هستیم و بعد از چند ماه این امر برای دنیا در حد خبر شده و از حساسیت آن کم شده است بعبارتی خاتمه این شرایط با مهاجم برای تسلیم حماس که فقط امروز دارای زمین و کشور سوخته است درگیری با حامیان حماس بوده تا از این طریق با کم کردن زمان درگیری مذاکره به نفع اسراییل تمام شود و حتی تشکیلات خود گردان را با ترکیب امریکایی برای تحویل غزه اماده کرده است به نظر میرسد شرایط برای ورود به مذاکرات آشکار برای حفظ منافع مردم غزه بهتر از تحمل فشار بر باقی اموال و مردم غزه رحجان خواهد داشت و صبر استراتژی به صورت جدید یعنی دفاع از حقوق مدنی و بین المللی کشور مستقل غزه در تیتر روزنامه ها درج شود ورود به انتقام و سیلی زدن در اول به ضرر غزه و طولانی شدن زمان عملیات غزه و بحران در کشور خواهد بود مسیولین و اندیشمندان هم تکان بخورند و فضا اظهار نظر در اینگونه بحرانها برای نقد و بحث باز باشد

  • ناشناس
    2

    خواهشا به فکر مردم مظلوم مرز نشین باشید،چه مرز غربی چه شرقی.واقعا حیف و بی انصافیه که جوون سیستانی برای معیشت خانوادش ترک تحصیل کنه.خواهشا مرزهارو بیشتر دریابید.چه کسانی وارد میشن؟چیا داره خارج میشه؟به این همه کشته و زخمی که در مسافرت نوروزی دادیم فکر کنید.

  • ناشناس
    3

    چای دبش بالاخره چی شد؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      ارز گرفته بودند برند چایی و تجهیزات مربوط تولید چایی بیارند اما اینکار رو نکردند.
      الانم ارزها رو پس گرفتند.
      (اگر قبول هم ندارید چرا وقتی گفتند فساد در چای دبش بوده قبول کردید الان قبول ندارید؟!)

    • ناشناس
      1

      دم نکشیده

  • ناشناس
    71

    ما ملت شهیدپروری هستیم و کوتاه بیا نیستیم و انتقام می‌گیریم. بهتره همه شهید بشویم تا اینکه بخواهیم زندگی با ذلتی داشته باشیم. انتقام سخت حتمی هست. به‌زودی انتقام می‌گیریم.

    نظرات شما -
    • پوتین
      4

      از طرف خودتان حرف بزن، ملت رو قاطی نکن
      نظر ملتو رو پرسیدی مگع راجب شهادت

    • ناشناس
      0

      رعیتی و نوکری صاحبان قدرت ذلت است، حالا چه داخلی باشند چه خارجی . چه ... باشد چه پوتین.

  • بهرام
    4

    به نظر من و اکثر قاطع ملت ایران این پرسش مطرح هست که چرا دیگر کشورهای اسلامی مثل ما زندگی مردمشان را درگیر جنگ و فرسودگی و تحریم و بدبختی و افزایش روزانه قیمت ها و ....نکرده اند ؟؟ آیا ما باید تاوان ایدولوژی که هیچ سرانجامی ندارد را با ازبین رفتن عمر و جوانی مان بدهیم ؟! چرا کشوری مثل قطر که محل اسکان سران حماس و طالبان و ...هست و بیشترین حمایت های مالی رو از حماس می کنه مردمش در بهترین شرایط اقتصادی زندگی می کنند ؟؟ چرا کشور جنگ زده عراق که نیروهای تحت حمایت ایران دایما از آنجا به کشورهای دیگر حمله می کنند تورم ندارند و هزاران سوال دیگر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اونا اهل تسنن وهرگز دزدی نمیکنند .من خیلی باهاشون سروکار داشتم .

  • ناشناس
    3

    روح جوانان وطن شاد

  • ناشناس
    2

    گوسفند سر نبریدش هم زنده است هم قابل کباب
    خبرفوری توام خیالت راحت ، خاور بخور بشی یاور

  • ناشناس
    3

    فقط برخورد مومنانه برا اسرائیل جواب میده،،جنگ چیه فقط تاراج کنید این مملکت ب بخور بخورتان برسید جنگ بذارید کنار

  • ناشناس
    46

    وقتی به خاکت حمله می کنندصبرمعنی نداره.اسرائیل روگندش کردید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      گنده هست دادا،
      وگرنه تا حالا نابودش کرده بودید!!!!

    • حسن ستار
      0

      .توُهم تاکجا؟؟؟!!!گنده ‌وقوی هست والا اینهمه به مواضع ایران حمله نمیکرد

  • ناشناس
    3

    جنگ به جیب پر پول و حمایت خارجی و به خصوص داخلی نیاز داره.
    حکومت بهتر از هر کسی از اوضاع خودش خبر داره و میدونه درگیری مستقیم با اسرائیل شوخی بردار نیست.
    بهتر منافع،منابع و عمر مردم رو بیشتر از این با سیاست های غلط هدر ندید.
    به جای این همه هزینه در کشورهای دیگر ،به فکر بحران فرسودگی صنایع،پیری جمعیت،هدر رفت آب،مهاجرت نخبگان،اتلاف انرژی،خودرو سازی مافیایی،فرونشست زمین،خشکی دریاچه ها،بیکاری جوانان به خصوص مرز نشین ها،کاهش قدرت خرید بازنشستگان،فساد اداری و اقتصادی و.....باشید
    خطر این معضلات، هزار بار از خطر اسرائیل برای دین و دنیای مردم ایران و اسلام بیشتر است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      فکر ایران و ایرانی نیستند...دل در جای دیگر دارند... آزموده را آزمودن خطاست

    • ناشناس
      0

      قربون آدم چیز فهم ، اول خودتو درست کن بعد به فکر بقیه باش .
      اون ۳ تا منفی هم حتما از لبنان اومده ، چون گاو شیرده میخان

  • مهدی
    3

    چی فکر می کردین چی شد؟!
    فکر نابودی و محو اسرائیل بودیم لیکن داریم ...

  • ناشناس
    7

    قطعا صبر استراتژیکیکیکککک

  • ناشناس
    2

    بنظرم به قول آمریکایی ها تصمیم گیرندگان ما هم دچار آسیب مغزی شدن و درست جایی که باید تمام ادعاها رو با گرفتن یک تصمیم استراتژیک ثابت کنن قدرت اراده خودشون رو از دست دادن و از مردم نظرسنجی می کنن نظر مردم کاملا واضحه در اصل اگر توان پاسخگویی دارید باید بزنید و مسئولیت کاملش رو هم بعهده بگیرید در غیر اینصورت خواهشا با زندگی ۸۰ میلیون نفر بازی نکنید

  • ناشناس
    2

    نظر ملت ایران این است که باید جوانان وطن از این کشورها خارج و به خانه برگردن و ملت ایران تمایل به هیچ جنگ و درگیری ندارد،زخم های جنگ عراق علیه ایران هنوز خوب نشده و از آن خون چکه می کند،ما برای چه به‌سوریه رفتیم؟؟به لبنان؟به فلان و فلان جا......؟؟؟؟پس این داستان ۴۵ ساله فقط و فقط به نفع روسیه،چین و غرب بوده و خواهد بود،شما نگاه کنید،چین داره فقط به تجارت خودش مشغوله،روسیه داره نفس راحتی می کشه و مرتب از کارت ایران علیه غرب استفاده می کند،دولتمردان ما هم به خوبی دارند،در زمین آنها بازی می کنندچرا بقیه کشورهای مسلمان مثل حکومت ایران عمل نمی کنند؟؟؟؟چرا،چرا چرا؟؟؟؟

  • ناشناس
    19

    ابتدا باید تمام سلاح های مکان های مختلف کشور به سمت نقاط حساس اسرائیل با نشانه کامل اماده کنیم وکشور باید هوشیار باشد با توجه به سوابق اسرائیل در جنگ های گذشته با مصر وسوریه از غافل گیری این رژیم کثیف نباید غافل باشیم چون اسرائیل بسیار ترسو است وهمین ترس و منتظر گذاشتن زیاد میتواند خطر ناک باشد چون ترسو ها و ابله هادست به کار خطرناک میزنند همانند جنگ با مصر انجام داد

  • مهدی
    5

    جنگ با کشوری که زرادخانه هسته ای دارد حماقت است

  • ناشناس
    4

    راهکار سوم و منطقی و خارج از احساسات و تعصبات وجود دارد مردم غزه در حا غرق شدن در خون و جنایت صهیونیسم هستند دیپلماتهای با تجربه نه فعلی موجود تبلیغاتی و چهره با اختیارات کامل از طرفین درگیری و نماینده آمریکا در خاک کشور ایران نسبت به برگزاری جلسات حل و فصل و تشکیل کشور یا ایالت مستقل غزه با هدف نجات ملتها از تلفات بیهوده انسانی اقدام کند اقتدار به این میگویند و سیلی زدن بین المللی به این میگویند نه به مسابقات تسلیحاتی که گویندگان ترتمیز با کت و شلوار اطو کرده امر و نهی کنند

  • رضا فلاح نژاد
    18

    الان بشار اسد باید با آمریکا مذاکره کند و درخواست خسارت تامین امنیت سفارت از اسرائیل بکند و آنهم سنگین یا شکایت به دیوان ببرد الان توپ دست بشار اسد هست ما باید جا گیری کنیم اسپانیا بزودی به مشکل انرژی میخورد و باید از کالای تولیدی انرژی بر وارد کنیم و یک بندر خریداری کنییم و حماس را تقویت تسلیحاتی شدید کنیم و دور تا دور اسرائیل را پدافند هوایی قوی قرار بدهیم و ما فقط باید کشتیهای اسرائیل را در هر نقطهای از جهان بزنییم

  • م
    12

    بهتره ، روی مواردی مثل افزایش غنی سازی یا خروج از آن پی تی کار بشه ، مثلاً غنی سازی را تا ۹۰ درصد بالا ببرند ، یا از آن پی تی خارج بشن

  • ناشناس
    5

    صبراستراتژیک با رویکرد مقابله به مثل از طریق جغرافیای نیابتی ها و دریا که خارج از قلمرو ایران باشد

  • کاوه آهنگر
    3

    مردم ایران را بیش از این به کشتن ندهید. وعده آبادانی دنیا و آخرت میدادید و اکنون وضعیت اقتصادی مردم را نمیفهمید . هرکس اندکی صداقت دارد ویرانی جهنمی غزه را نگاهی بیندازد بایستی اندیشه کند ...

  • ناشناس
    3

    طرفداران حمله فوری تفکر حماس را دارند. فکر این را نمی‌کنند که اگر آنها اعلام جنگ کنند بعدش میخواهیم چکار کنیم میشویم هزار مرتبه بنر از غزه

  • ناشناس
    2

    صبر استراتژیک پیشه کنید تا پدرمون درنیومده🤣

  • همرزم هادی
    4

    قطعا تصمیم استراتژیک باتوجه به جلسات مخفی باامریکا میتواند بهترباشد ضمن اینکه دستیابی به سلاح هستی بایددردستور کارقراربگیرد

  • ناشناس
    2

    ۴۵ساله با جنگ با دخالت در کشورهای همسایه به باد دادن صدها و شاید هزار ها میلیارد دلار از بیت المال این ملت بدبخت فلاکت زده دارید انتقام میگیری ایا دیگه بس نیست از جون این ملت چی میخواهید !!!!!!!!!!

  • ناشناس
    2

    اوناییکه دنبال جواب قاطع هستند کسانیند که لافهای حلقه های اصلی را مبنی بر ابرقدرت بودن خودمون واضمحلال عنقریب اسراییل ونابودی امریکا وچه وچه وچه را باور دارند.اما اوناییکه مخالف جواب دادن هستند هموناییند که این شعارهای خالی ولافهای کوچه خلوتی والدورم بلدورم ها را تو گوش گروه قبلی میخونن اماخودشون خوب میدونند که هیچی نیستند حتی مقابل طالبان تازه از غار اومده .فقط برا جونای خودمون گردن کلفت دارند .

  • ناشناس
    7

    ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می خواهیم هر چه سریعتر واکنش نشان دهد وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرده آماده هر گونه واکنش سپاه هستند !! آنها منتظر شما هستند!!!

  • ناشناس
    8

    ايران بايد شكايت كند وخسارت بگيرد

  • رضا
    2

    وقتیکه اقتصاد ویران هست و بدون پشتوانه به جنگ اسرائیل رفتن فقط شعار تو خالی است

  • ناشناس
    1

    این وضعیت تداعی کننده نبرد گلادیاتور هاست ، عده ای تماشاچی و در حال شرط بندی و در سودای بهره بردن ، بیچاره آنکه به جبر در میدان با تصمیمی اشتباه جان میبازد

  • م
    4

    هیچ از این حبرا نیست اگر اسرائیل کنسولگری رو زده حتما زیادی فشار روشه پس ایران کارش و درست انجام داده باید به همین صورت جلو بره توسط مقاومت منتهی با هدف های استراتژیک تر و سلاح های قدرتمند تر توسط نیروهای مقاومت هیچ موشکی هم احتیاج نیست از داخل ایران شلیک شود در اینصورت زیر این فشار میمامد تنها راه صهیونیستا جنگ تمام وعیار با حزب الله که حزبالله خودش بهمیدونه چطور جواب بده و روانه کردن تروریست های داعش در سوریه و عراق و کشورهای دیگر رسانه ها نباید هی شانتاژ خبری درست کنند تعلل ؟! ترس ؟! دوراهی

  • aria
    4

    در حال حاضر فقط باید شل کن سفت کن کنیم تا به موقع زیر طاقی بزنیمشون

  • aria
    2

    رای گیری کنیم هرکی میگه حمله دستا بالا

  • ناشناس
    5

    این عباسی و... دیگه کیه؟ و چقدر از اصول و قواعد نظامی و امنیتی و سیاسی و فرهنگی و... داخلی و بین المللی و... اطلاع دارد. که یک جانبه بر طبل جنگ می کوبد؟! پسر جان ممکلت و امور نظامی و امیتی و...کشورمان بزرگ و فرمانده و روش و منش دارد، تو چه کاره ای که به راحتی امر به جنگ می کنی!؟؟ اگه تو و امثال تو به جنگ علاقه داری! خیلی مایلیم که اگه جنگ علنی و ...شد. نقش تو و امثال تو را در دفاع از این جنگ و عوارض و آثارش را در همین فضای مجازی و رسانه ها ببینیم.(یک وقت قایم و مخفی نشوی!!!) دوم اینکه: اگه به جنگ علاقه داری و به شکست دشمن(کدخدا و صهیون و منافقین و... ) علاقه زیادی داری، بدان و یواشکی فقط به تو می کوئیم:!! سالهاست که داریم دشمن را می زنیم. تو یا خبر نداری و یا...! هر روز خبرها را پیگیری کن... یک روز بلندی های جولان، یکروز پتلتیشگاه حیفا و یک روز .. ویک روز... شاهنانه آخرش خوشه ببم جان...

  • بتول خانم
    1

    واقعا نمی‌دونید چه پاسخی باید بدین ؟؟؟
    یادتونه زمانی که ایران پایگاه کشور دوست و برادرمون آمریکا !!! رو در عراق زد حالا کاری به این کاراش نداشته باشید خالی بود یا پر مگه شما فضولین😁🤩
    رییس جمهور ترامپ چه فرمود!؟
    ما به خاطر احساس مسئولیتی که در برابر سرنوشت جهان داریم سکوت می‌کنیم ( وگرنه قدرت مقابله به مثل رو داریم و ........)
    بماند...
    شما هم همین رو بگین حرف زدن هم بلد نیستین پس چه کاری بلدین
    بگین ما به خاطر احساس مسئولیتی که در برابر سرنوشت جهان داریم سکوت می‌کنیم 😂😂🤩😁

  • حسن الله وردی
    3

    چهل و چند سال است که می گوییم مرگ بر اسرائیل وحالا که زمان عمل رسیده دنبال دودوتا چهارتا هستیم یا باید به این سال‌های گذشته شک کنیم که سر کار بوده‌ایم ویا به توان نظامیمان که انقدر مانور می دادیم که قدرت اول منطقه هستیم بنده به هیچ عنوان موافق جنگ نیستم و اینقدر هم می فهمم که نباید علکی شاخ و شونه بکشیم پس بهتره به جای پرداختن به مسائل پیرامونی که هیج سودی برای ما نداره به فکر خانه خود باشیم که با این سیاست‌های غلط سیاسی و اجتماعی و اقتصادی صد برابر بدتر از مبارزه با اسرائیل است

  • ناشناس
    6

    همه اش بلوف ودروغ جرات ندارید حمله کنید ترس تمام وجودتان راگرفته

  • فاطمه
    5

    به نظرم بهتره که ایران هر چه زودتر روابط دیپلماتیک خودش رو با آمریکا از سر بگیره
    این بزرگترین شکست برای اسراییله
    راه اندازی جنگ کار سختی نیست اما تحمل عواقب جنگ، خیلی سخت و پیچیده است
    ما در شرایطی نیستیم که دست به یک ماجراجویی بزرگ بزنیم
    کشور درگیر مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی فراوانی است
    به فرض مثال جنگ کردیم و اسرائیل رو هم به قولی گوشمالی دادیم به هر حال اونها که نگاه نمی‌کنند صددرصد مقابله به مثل می‌کنند
    ممکن است زیرساخت‌های ما ویران شود دشمنان ریز و درشت بسیاری هم داریم
    همین روسیه به نفعش است ایران و غرب به درگیری کشیده شود تا منافعش رو ببرد چین هم همینطور
    همه کشورها منافع خود رو در نظر می‌گیرند ما نیز باید همینگونه باشیم
    زمان احساسات به پایان رسیده بهتر است سنجیده ترین و عاقلانه ترین راه رو انتخاب کنیم

  • جمشید
    1

    خوب چه کاریه ،شما که اینقدر جلو اسراییل ضعف نشون می‌دین پس چرا اینقدر شاخ و شونه میکشین که اینجا ها خار و خفیف بشین ،از یک طرف میگین از صحنه روزگار حذف میشه از یک طرف بخاطر مردم صبر پیشه میکنید ،مردم خوب می دونن این سالها اگر به فکرشون بودید اینهمه پولشون رو خرج غریبه ها نمی‌کردین و خرج کشور میکردین

  • ناشناس
    2

    انتقام چی کشک چی حماس و سایر گروهها رو تجهیز کردین انداختین به جون اسرائیل این همه هم کشورهای مختلف بهتون هشدار دادن که پاتونو از منطقه بکشین بیرون تا آرامش به منطقه خاورمیانه برگرده توجه نکردین حالا اسرائیل یه چشمه براتون اومده ،اگر تو سیاستهای کلان خارجی کشور تغییری ایجاد نشه اسرائیل آمریکا حتی کشورهای اطراف نسخه جمهوری اسلامی رو میپیچن

  • ناشناس
    3

    به خدا دیگر ملت حوصله گرانی و تورم بیش از این را ندارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بیتابی نکن هنوز خیلی جا دارید
      حالا کجاشو دیدی تازه اولشه

  • ناشناس
    6

    باید قوی شد. باید بمب اتمی ساخت. صلح و آرامش از لوله توپ بیرون میاد. حرف آدم ضعیف خریدار نداره.

  • ناشناس
    0

    باباجان این همه کشمکش نمیخواد که یکی طی الارض کنه بره شبانه نتانیاهو رو در خواب خفه کنه قال قضیه رو بکنه دیگه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😋🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😋

  • محمد
    0

    الان اگر امریکای خبیث یا اسرائیل جنایتکار یکی از نیروگاه های برق جنوب. مثلا رامین اهواز را زدند انوقت این جمعیت چند میلیونی تو گرما حتی یک روز هم بدون برق دوام نمیارن. بهتره غیر مستقیم بزنیم

  • ناشناس
    0

    ای دادبیداد شعار فقط

  • ناشناس
    1

    جز ترس تفسیری قابل بیان و قبول نیست

  • دادود عطایی
    0

    تقصیر خودمونه سال ۱۴۶۰. ۲۶۰هزار سفر نوروزی ثبت شده این امنیت خودش انتقام سختیه فقط قبل از وقوع حادثه 😭

  • ناشناس
    0

    نتیجه اوردن اسمال هنیه و پذیرایی و به به چه چه گفتن براش میشه این
    هزینه داره دیگه
    امیرعبدل را اعزام کنید غزه

  • ناشناس
    0

    بالاخره چکارباید کرد ؟!
    مسکلات مردم روزافزونه
    باید براش فکر اساسی کرد

  • ناشناس
    1

    باسلام. باتوجه به تحولات آخرالزمانی بخصوص در منطقه خاورمیانه وجنگ جهانی سوم. ما متل آش نخورده ودهن سوخته نباشیم. یعنی بی گدار به آب نزنیم غرق می شویم. بگذاریدشروعگر جنگ ایران نباشد. منظورم قدرت‌های بزرگ بجان هم بیافتن و ایران جان سالم ازاین مهلکه بدر ببرد. و دراین میان ایران راحت می تواند به اسرائیل حمله کند..

  • ناشناس
    4

    خداراشکررھبرمان ھمیشہ طوری رفتارکردہ کشوری تاالآن بہ کشورمون حملہ نکردہ پیش بینی امام خمینی این است زمانی فراخواھدرسیدسپاہ اسرایل راشکست میدھدایشان چشم برزخی داشت ووعدہ ایست قطعی

  • ناشناس
    4

    صبر استراتژیک اسرائیل و نابود میکنه حمله اسرائیل از ترسه نه از جسارت داره نفس های اخرشو میکشه هی دست و پا میزنه نابودی نتانیاهو نزدیکه

  • ناشناس
    2

    بعنوان نظامی سابق که در ارتش های غربی خدمت کرده میگم :
    ۱- اولا جمهوری اسلامی درک بسیار ناقصی از اسراییل دارد و به همین دلیل به باتلاق اسراییل مرتبا می افتد . در اسراییل همه تندرو هستند حتا جامعه اسراییل . رفتن یا نرفتن نتایاهو در شدت جنگ های اسراییل در منطقه هیچ تاثیری ندارد
    ۲- ایران قدرت بازدارندگی ندارد چرا ؟
    اولا : بدلیل تحلیل رفتار جمهوری اسلامی با گروهکی مثل جیش العدل که گروهکی بسیار محدود و بدون سلاحهای حتا ابتدایی و بدون آموزش کلاسیک نظامی هستند نشان میده که « مشت نمونه خروار هست » وگرنه جمهوری اسلامی این گروهک را کلا منهدم میکرد پس حکومت ایران نمیتواند با اسراییل مستقیم درگیر شود
    دوما : در جنگ کلاسیکتر علیه ارتشی بسیار ضعیف مثل پاکستان در تجاوز این کشور به خاک ایران عملا حکومت ایران ناتوان بود که ضعف بیشتر نیروهای نظامی ایزان را نشون میده
    ۳- بازدارندگی را هیچکس در حکومت ایران و حتا اپوزیسیون ایران نفهمیده ،بازدارندگی یعتی :
    اگر اسراییل حمله ای به منافع ایران کرد ، ایران ۱۰٪ ارتش و مهمات و ادوات نظامی اسراییل را نابود کند و اگر اسراییل تلافی کرد ۳۰٪ یا ۵۰٪ یا بیشتر از ارتش و مهمات و ادوات نظامی اسراییل نابود شود . به شکلی که نوسازی این خسارات چند سال طول بکشد ، به این میگن « بازدارندگی » . که حکومت ایران همه ما میدونیم چنین قدرتی نداره .
    ۴- نیروهای نیابتی ایران همون بازدارندگی که در شماره ۳ گفتم را ایجاد کنند و ضربه سهمگین و فلج کننده به اسراییل بزنند که بازهم ما همه قدرت این شبه نظامیان را دیدیم و اینکاره نیستند .
    نتیجه اینکه :
    اولین راه :زدن یک ضربه مختصر مثل عین الاسد و فراموش کردن این داستان سفارت هست
    دومین راه :عقب نشینی کامل شبه نظامیان وابسته به ایران از منطقه و منحل شدنشون که عملا خاتمه درگیری با اسراییل
    هست
    سومین راه : یک سری حمله سریالی چند لایه مختصر مثل : حمله سایبری
    حمله به کشتی های تجاری اسراییلی
    حمله مختصر به بلندی های جولان که خنثی نشود و واقعا اهدافی را بزند ( پهبادی )

    فعلا اسراییل ارتش خودش را از غزه بیرون کشیده تا آماده سازی کنه واسه حمله احتمالی ایران و خزب الله لبنان
    این ۳ راه حل هست .
    مردم ایران به شدت مخالف جنگ مستقیم ایران با هر کشوری هستند و به شدت از حکومت ایران ناراضی هستند ، این تقریبا ۱۰۰٪ قضیه هست . مردم ایزان ، اسراییل را مثل صدام که به خاک ایران حمله کرد مستحق تنبیه نمی بینند . منظورم اکثریت مردم ایران هست .جنگ غزه و زدن سفارت اصلا برای مردم ایران حس مقاومت و جنگ در مقابل صدام را ندارد و اعتماد عمومی در ایران تقریبا نابود شده است و دست حکومت ایران باز نیست برای جنجال و جنگ مستقیم با اسراییل .

    نظرات شما -
    • پوتین
      5

      حداقل اسمتو می نوشتی، پنتاگون استخدامت میکرد، مجبور نباشی واسه سایت درپیتی خبر فوری تحلیل بنویسی

  • ناشناس
    3

    چه تناقصی تو نظرات بود، یک عده سفت میگن ما حریف اسرائیل نیستیم یا ایران نباید بهش کار داشته باشه ولی از اون طرف حرف حمله به اسرائیل میشه کلی واکنش مثبت هست، هم میخواین جنگ نشه هم میگید بزنیم تموم شه😄 خداروشکر تصمیم گیر ما نیستیم، ولی در کل موافق ادب کردن اسرائیلم چون این حرف غلطه و ساده لوحیه که بگیم به اسرائیل کار نداشته باشیم تا اون به ما کار نداشته باشه، متاسفانه ما کار نداشته باشیم اون قطعا کار داره اونا یک قوم مزخرفی اند که میگن نیل تا فرات مال ماست و بقیه نوکر ما هستند و ما آقا همه ایم. بعدش هم منصف باشید ایران تا حالا چند تا جنگ راه انداخته، آمریکا و اسرائیل چند تا؟ اونا جنگ طلبن نه ما

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      حتما مثبت و منفی رو اشتباه میبینی ، نظرات حمله به اسرائیل یک دهم مخالفاشه ، اول مشکلات بجا مانده از جنگ ۸ ساله رو تموم کنید بعد یکی دیگه رو شروع کنید ، بسم الله اگه میتونید

  • ناشناس
    0

    به خدااگرفرزندان مسولان فقط وفقط این چند روزحداقل نصف آنها جلوی دوربین صدا وسیما...برگشتشون ازاروپا نشان دهندخودبه خود صهیونیسم جنگ وباخته وهم برای مردم قوت قلب میشه.

  • امیر
    4

    نباید احساسی عمل کرد و وارد جنگ مستقیم شد ما همین الان هم از طریق حزب الله لبنان ونیروهای عراق انصار الله یمن وتقویت بیشتر وسلاح سنگین تر پدر اسرائیل وآمریکا و اون مردک نتانیابو را در آوردیم البته نیروهای مسلح ایران باید سطح آماده گی خود راافزایش دهد

  • ناشناس
    1

    تندروهایی که مقابله به مثل می خواهند عقل درست و حسابی ندارند و نمی دانند بعدا چه فجایعی دامان کشور را می گیرد نمی دانند اگر فقط دو تا پالایشگاه از کار بیافتد کل سیستم حمل و نقل کشور مختل می شود و به دنبال آن اقتصاد و معیشت مردم بدتر و بدتر می شود که می تواند دردسرهای زیادی ایجاد کند

  • ناشناس
    1

    هر کسی که جنگ خواست خودش باید بچه هاشو از اروپا و امریکا برگدونه بفرسته جنگ

  • ناشناس
    0

    خط مقدم جنگ باید از مداحان و طلبه ها و فرزندان مسئولین و جبهه پایداری و موئتلفه و .... تشکیل شود ما هم براشون دعا می کنیم

  • البرز
    0

    همون ترس استراتژیک و پیشه کنیم و دم نزنیم تا دفعه ی دیگه ببینیم به کی و کجا حمله میکنن و باز ساکت میمونیم

  • ایرانی
    0

    اقدامات چند مدت اخیر در ترور مستشاران ایرانی بیانگر این واقعیت بود که اسراییل سنگر به سنگر پیشروی می کند متاسفانه مسئولین کشورمان منفعلانه وباسادگی تمام نیروهای ما رو جلوی سیبل تیراندازی اسرائیل قرار دادند مشخص بود که کاملا نیروهای ایرانی را می پایند در هر صورت بایداستراتژی کشورمان در این رابطه بازنگری گردد که این موضوع راههای خود را دارد،جور دیگری هم برای قدرت نمایی وجود دارد که آنهم عنی سازی ۹۰درصد ویا اگر حرام نباشد آزمایش بمب....اما از هر چه بگذریم صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

  • محسن منتظری
    0

    من معتقدم نظر رهبر فصل الخطاب است ، حال آقایان چگونه بزنن با فرماندهان است، اگر من به اختیار خودم قرار بود تصمیم بگیرم دستور می دادم نقطه ای از مناطق نظامی سالم نماند و با حمله زمینی مسجدالاقصی تصرف شود

  • پوتین
    0

    هیچ جراتی در شما نیست، تمام دنیا میدانند، در قضیه فیک عین الاسد ،به همه ثابت شده.
    فقط برای ملت ایران شاخ و شانه میکشید

  • سامان
    0

    اونا می زنن و می گن که زدیم وبعد در موردش مطلب می نویسن وما که هنوز جایی رو نزدیم داریم برای خودمو خیالات می بافیم 😅😂

  • ناشناس
    1

    گر صبر کنی زغوره حلواسازی

  • ناشناس
    0

    ملت فهیم وهمیشه درصحنه کالابرگ آیا میدانستیداگر ایران بخواهد به اسراییل درخاک اسراییل ضربه مهلکی بزند روسیه قرارداد هواپیماهایی که قراره واسه ایران بفرسته وازجلو هم پولش را چندبرابر قیمت گرفته وبجاش کلی پهپاد وموشک هم اضافی ازایران گرفته را سریعا لغو خواهد کرد آیا میدانستید که اگر کره زمین را با اره ازوسط نصف کنید نیمی از ثروت کره زمین متعلق به پنجاه خانواده یهودی که یازده خانوادش در اقتصاد روسیه شریکن وبیش ازبیست خانواده در اقتصاد آمریکا وبه همین خاطره که ترامپ که فقط به فکرسرمایه هاشه خواستار توقف جنگ در روسیه وتحویل خاک اکراین به روسیه میباشد گفتم که بدانید

  • ناشناس
    0

    تا الآن که ۸ روز از حمله موشکی جنگنده بمب افکن اسرائیلی به مقر فرماندهان عالی سپاه قدس در دمشق سوریه سپری شده و حکومت جمهوری اسلامی ایران عاجز از مقابله به مثل و پاسخ دادن متناسب و سریع و به موقع به این حمله موشکی همانند پاسخ سریع دولت پاکستان به حمله موشکی حکومت ایران بوده است در شرایط زمانی فعلی مقابله به مثل و حتی اگر پاسخ دادن متناسب هم باشد اثری بر آن مترتب نیست و فایده ای ندارد! هر اقدام متناسبی زمان و مکان خود را می طلبد که در حال حاضر اثر زمان این اقدام از بین رفته و لوث شده است! ضعف استراتژیک را نبایستی با صبر استراتژیک اشتباه بگیریم و قاطی کنیم!

  • انا عمار
    0

    بدتر از این نیست ، سفارت را با خاک یکسان کردند و یعنی ما داخل جنگ هستیم و باید قاطعانه و شدیدتر پاسخ دهیم و اما کسانیکه در انتظار غافلگیر شدن نشستند مغلوب صددرصد هستند . اگر کسی تو گوشتان زد شما هم تو گوشش بزنید و هم تو سرش و گردنش را بشکنید .

  • عجبا واقعا عجبا
    1

    شعار محو اسرائیل و مرگ بر اسرائیل و هفته یکبار ریختن به خیابان و آتش زدن پرچم اسرائیل و ادعا داشتن چندین هزار موشک برای با خاک یکسان کردن کشور اسرائیل همش خالی بندی بود ، عجبا واقعا عجبا بشینید عزیزانم وقتی شعار سر میدی لطفا بشنید چرا ایستادی

  • .
    0

    صبر یعنی ارام و بی سروصدا مردن

  • ناشناس
    0

    اگه جرئت شلیک حتی یه تیر به سمت اسرائیل رو نداشتید! نه اشتب گفتم این انتظار زیادیه! بهتره بگم شما که جرئت ندارید حتی یه گنجشک رو تو اسرائیل بزنید؛ پس چرا تو این 45 سال مملکت رو با شعار های مرگ بر اسرائیل و آمریکا به ضعف، نابودی و ویرانی کشوندید!

  • عادل
    0

    شما از ترس خودتان میندازید گردن ملت جایی دیگه نظر بقیه ارزش ندارن اینجا چه شد از بقیه نظر خواهی میکنید

  • نمکی محله
    0

    لطفا قبل از زدن سیلی محکم به اسرائیل حتما خطوط هواپیمایی رو ببندید تا شاهد سرنگونی هواپیمای مسافربری دیگری نباشیم.
    با سپاس/نمکی محله

  • ریاضی دان معادله چی
    0

    شما که ریاضی دان هستی ! با معادله و ریاضی ،حساب و کتاب بکن که قیمت دلار در سال 57 هفت تومان بود و 42 سال طول کشید و هفت نفر هم در مدت فوق رییس جمهور شدند و تا پایان دوره حسن روحانی دلار تا 25 هزار تومان افزایش یافت ( سالی حدود 550 تومان) .حالا در عرض فقط دو سال و هشت ماه ریاست جمهوری رییسی ، دلار 40 هزار تومان گران شد و 65 هزار تومان شد( سالی حدود 33 هزار تومان و ماهی حدود 32500 ) . حالا تا 16 ماه دیگر دلار چقدر گران خواهد شد ؟ بعد در معادله ریاضی ات ،حساب بمب اتمی اسراییل و حمایت آمریکا و غرب و خیلی چیزهای دیگر را هم بکن . خطر بزرگی که ایران را تهدید می کند گرانی تند دلار و همه چیز است نه اسراییل . آزمودن مجدد اسراییل باز هم خطایی استراتژیک است ، مثل صدها بار قبلی .

  • ناشناس
    0

    پاسخ قاطع دیگه صبر استراتژیک کافیه بزنید پدرش رو دربیارید

  • ایوب طاهونه تبریزی
    0

    ما فقط نان حبه ها لبنیات وگوشت مرغ ومسکن ورفاه میخایم نه سپاه نه جنگ نه درگیری نه دولار۲۰۰هزاری

  • ناشناس
    0

    لااقل نمیخواهید بزنید معین عزیز را دعوت کنید و همراه نتایاهو کفتر کاکل به سر بخوانید و ازش حلالیت بطلبید بگید سفارت زدی خوب کاری کردی ناز دستت دفعه دیگه دقت کن .

  • حسین
    0

    فارغ از اینکه عده ای داعیه "پاسخ قاطع "دارند و عده ای پیشنهاد "صبر استراتژیک " می‌دهند باید آگاه باشیم که ایران نه توان پاسخ داره و نه عرضه.اینها همه شان طبل تو خالی هستند.ایران مجبور به سکوت هست

  • رضا
    0

    چای دبش در باغ ازگل دودشم با برادران طالبان کنار برادر کودک کش نتانیاهو خخخخخ

  • محمد رضا بختیاری
    0

    ببخشید حمله هفتم اکتبر که گفتند در آن به حجم وسیعی از اطلاعات طبقه بندی شده سیستم جاسوسی اسراییلی ها دست پیدا کرده اند چرا از آن اطلاعات در این زمینه استفاده نمی شود با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و وضع معیشتی ملت و تبعات جنگ و هزینه های کلان آن و آشفتگی بین سازمانی کشور جنگ در حالت پیروزی قاطع هم یک عمل ناپسند هستش و فقط مردم عادی در این بین متضرر می شوند و جان خود را از دست میدهند پس باید انسان باشیم و انسان بمانیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها