بایدن مرگ دایی‌اش را به «آدم‌خوارها در گینه نو» نسبت داد

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظری که صحت آن اثبات نشده به تلویح مدعی شده که دایی او احتمالاً در زمان جنگ جهانی دوم توسط آدم‌خوارها خورده شده است.

بایدن مرگ دایی‌اش را به «آدم‌خوارها در گینه نو» نسبت داد

بایدن روز چهارشنبه در ایالت پنسلیوانیا در اظهاراتی عجیب مدعی شد که دایی‌ او را که هواپیمایش در جریان جنگ جهانی دوم سقوط کرده بود احتمالاً توسط آدم‌خوارها خورده شده است.

بایدن طی بازدید از بنای یادبود کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم در شهر «اسکرانتون» ایالت پنسیلوانیا گفت که دایی‌اش به نام « آمبروز فینگان» مأمور انجام پروازهایی بر فراز گینه نو در زمان این جنگ بوده است.

هدف بایدن از شرح این ماجرا انتقاد از رقیب انتخاباتی‌اش «دونالد ترامپ» بود که گفته می‌شود در دوران ریاست‌جمهوری‌اش از نظامیان کشته‌شده در جنگ به عنوان «آدم‌های بازنده» و «کودن» یاد کرده بود.

با وجود این، بررسی‌ها نشان می‌دهد که روایت خانوادگی بایدن دارای اشکالات زیادی است و با واقعیت جور در نمی‌آید.

بایدن در سخنرانی روز چهارشنبه گفت: «آمبروز فینگان که ما به اسم دایی بوزی صدایش می‌زدیم، هواپیمایش را زدند. او عضو سپاه هوایی [نیروی زمینی ایالات متحده] بود، قبل از آنکه نیروی هوایی داشته باشیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «او با هواپیماهای تک‌موتوره پروازهای شناسایی بر فراز گینه‌نو انجام می‌داد. داوطلبانه این کار را می‌کرد چون هر کسی این کار را انجام نمی‌داد.»

وی اضافه کرد: «هواپیمایش مورد اصابت قرار گرفت و در منطقه‌ای در گینه نو افتاد که آن موقع پر از آدم‌خوار بود. جسدش هیچ وقت پیدا نشد، ولی دولت رفت و بعد از جستجو بعضی از قطعات هواپیما را پیدا کرد.»

در سوابقی که دولت ایالات متحده از نظامیان مفقود آمریکایی منتشر کرده اشاره‌ای به وقوع هیچ اقدام خصمانه به عنوان دلیل مرگ دایی بایدن نشده است.

مطابق این اسناد فینگان روز ۱۴ مه ۱۹۴۴ هنگام پرواز به عنوان مسافر یکی از هواپیماهای ارتش آمریکا فوت کرده است. این اسناد تصریح می‌کنند این هواپیما «بنا به دلایل نامعلوم» مجبور شده در سواحل شمالی گینه نو برای فرود در آب تلاش کند.

درباره دلیل مرگ دایی بایدن اینطور نوشته شده است: «هر دو موتو هواپیما در ارتفاع کم از کار افتادند و دماغه هواپیما برخورد سختی با آب داشت. سه نفر از مسلمانان قادر به خروج از لاشه در حال غرق شدن این هواپیما نبودند و مفقود شدند.»

در ادامه این سند آمده است: «هیچ یک از بقایای به دست آمده از این منطقه متعلق به فینگان نبوده است و جسد او هنوز مفقود است.»

بایدن متولد سال ۱۹۴۲ است و در زمان فوت دایی‌اش خردسال بوده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها