ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان

ارتش ترکیه قصد دارد بعد از پایان سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به عراق، عملیات زمینی گسترده علیه حزب پ.ک.ک به شمال عراق انجام دهد.

ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان

روزنامه حریت نوشت که قرار است اردوغان امروز دوشنبه به عراق سفر کند و انتظار می رود که ارتش ترکیه عملیات نظامی گسترده ای را در شمال عراق علیه پ.ک.ک در ماه های تابستان انجام دهد.

اردوغان بارها تأکید کرده بود که آنکارا انتظار دارد که مساله امنیت مرزهای ترکیه با عراق در تابستان حل شود. به گفته اردوغان ترکیه همچنین تلاش می کند که گذرگاه امنی به عمق 30 تا 40 کیلومتر داخل سوریه ایجاد کند.

این روزنامه ترکیه ای در ادامه نوشت که  آنکار پیش بینی می کند که به واسطه این عملیات همه طول مرزها ترکیه با عراق که بالغ بر 378 کیلومتر است به روی تروریست ها بسته شود.

«عبدالقادر سلفی» روزنامه نگار نزدیک به دولت ترکیه نیز  نوشت: اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که منطقه ای که امنیت مرزهای مان با عراق را تأمین می کند می بندیم. انشاءالله بالاخره این تابستان مشکل مربوط به مرزهای مان با عراق را حل می کنیم. بعد از سفر اردوغان به عراق عملیات زمینی گسترده علیه پ.ک.ک انجام می شود. این بار مفهوم این عملیات کاملا متفاوت خواهد بود.

سلفی افزود: برای انجام این عملیات با مشارکت دولت مرکزی در بغداد، دولت خودمختار اردبیل و نیروهای الحشد الشعبی برنامه ریزی می کنیم. نیروهای زمینی ما با حمایت نیروی هوایی در اراضی عراق پیشروی خواهند کرد. هدف از این عملیات نیز ایجاد خط امن به عمق 30 تا 40 کیلیومتر داخل اراضی عراق است. حمله به پایگاه های ما در روزهای 22 و23 دسامبر و 24 ژانویه ایجاد این منطقه حایل را امری قطعی کرده است.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    4

    بعد روسیه، همه کشورگشا شدن
    و این خیلی بده!

  • رابی
    9

    عثمانی ها به بهانه واهی قسمت زیادی از خاک سوریه را اشغال کرده اند و قصد اشغال خاک عراق و کشورگشایی را دارند.جالب اینکه مناطقی را که ترکیه در سوریه اشغال کرده قبلا متعلق به ایران بوده است.

    نظرات شما -
    • محمد
      1

      دمش گرم به فکر امنیت مردمش هست اونایی که میگن ترکیه اشغال کرده همین چند سال پیش بود که با یه همه پرسی سوری کردستان عراق رو میخواستن با نقشه اسراییلی جدا کنن ایران هم باید همچین کاری کنه به این میگن دور اندیشی چرا باید اجازه داد تروریست های پژاک و. پ ک ک بیان چریکی چندتا تیر بندازن نا امنی ایجاد کنن بعد راحت برن اون سمت و اربیل هم پاسخگو نباشه.

  • ناشناس
    0

    در این منطقه حائل چند چاه نفتی و با چه باز دهی قرار می گیرد؟

  • ناشناس
    1

    درود بر ترکیه.عراق و سوریه باید تجزیه بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها