یک حقوق‌دان: اکنون بیش از هر زمان دیگری زمان صلح واقعی ‌و‌ پایدار با جهان است

دکتر سعید طالبی حقوقدان معتقد است در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری زمان مذاکره و صلح پایدار با جهان نه فقط ذیل برجام بلکه در کلیه اختلافات فی مابین است.

یک حقوق‌دان: اکنون بیش از هر زمان دیگری زمان صلح واقعی ‌و‌ پایدار با جهان است

به گزارش خبرگزاری خبرفوری، به گفته این حقوقدان، در حمله ایران به اسرائیل فارغ از این‌که چند موشک‌ به هدف اصابت کرد یا نکرد صرفا نفس حمله و قدرت‌نمایی ایران بسیار مهم و غرورآفرین بود. این حمله که در راستای اختیارات مصرح در منشور سازمان ملل و کاملا قانونی و مشروع انجام گرفت، حاوی پیامهای بسیار مهمی هم به ملت‌های ‌منطقه و هم جهان بود.

وی ادامه داد: ایران از یک طرف به جهان پیام داد که در رابطه با تمامیت ارضی خود با هیچ‌کس شوخی ندارد و از طرفی دیگر قدرت نظامی خود را در نبرد هوایی با پنج کشور قدرتمند دنیا به رخ کشید. حمله‌ای که با تجهیزات نظامی متوسط ایران صورت گرفت بیش از حد انتظار تحلیلگران و ناظران بین‌الملل بود، اما این پیروزی باید منشأ اتفاقات و تغییرات مهم در سیاست‌های راهبردی نظام هم در حوزه داخلی و هم بین‌الملل باشد. اکنون که ایران در موضع برتر قرار دارد اتفاقاً قدرت چانه‌زنی‌ بالاتری خواهد داشت. این‌بار جهان گوش‌هایش شنواتر خواهد بود.

به گفته این حقوقدان، اکنون بیش از هر زمان دیگری موقع مذاکره و صلح پایدار با جهان نه فقط ذیل برجام بلکه در کلیه اختلافات فی مابین است. این پیروزی و این اتفاق بزرگ و‌ تاریخی زمانی به معنای ‌واقعی‌ خود‌ خواهد ‌رسید که آثار و تبعات آن در تعاملات ایران با جهان و در نهایت در سفره مردم مشاهده و حس شود. اکنون زمان تغییرات جدی در برخی سیاست‌های خارجی است برای رسیدن به صلح، پیشرفت و به تبع آن آشتی با ملت و بازگشت به دوران اعتلای نظام می‌باشد. 

او تاکید کرد: با کمی تسامح و اراده واقعی‌ می‌توان منافع خود را حفظ کرد و در عین حال با جهان به صلح رسید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • چای دبش باغ ازگل
    2

    صلح با آمریکایی‌ها یعنی صلح با همه جهان اختلاف نظر با آمریکا یعنی اختلاف نظر با همه جهان! امیدوارم هرچه سریعتر اختلافات بین ایران و آمریکا رفع شود عوامل اصلی گرانی پیاز را پیدا کنید!

  • ناشناس
    0

    هدف نهایی تخریب و تضعیف ایران از طریق ادامه جنگ و درگیری است نه صلح و آشتی با جهان جهت تقویت و رشد ایران.

  • ناشناس
    1

    صلح با جهان به نفع یه عده‌ای نیست.
    و اکثریت هم فدای آن یه عده!!!!
    خدا به دادمون برسه

  • ناشناس
    0

    درحقیقت هرکشوری که برای ثابت کردن هدف وایدولوژی خاص درهای ارتباط ومماشات باکشورهای دیگررابسته قطعآبازنده اصلی خواهدبودحتی اگرازلحاظ نظامی پیشرفته وقوی شود

  • حسن . بیسواد.
    0

    حقوق دان چیه ؟.من بلدم! نخبه یعنی چی ؟عقل در کدام قسمت بدن مباشد ؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها