کشف یک گوی طلایی عجیب و ناشناخته در کف اقیانوس آرام/ ویدئو

دانشمندان در کف اقیانوس آرام در نزدیکی آلاسکا یک گوی طلایی‌رنگ اسرارآمیز پیدا کرده‌اند که ماهیتی ناشناخته دارد.

کشف یک گوی طلایی عجیب و ناشناخته در کف اقیانوس آرام/ ویدئو

پژوهشگران اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) در عمق حدوداً 3.3 کیلومتری اقیانوس آرام یک شیء نرم و طلایی‌رنگ را پیدا کرده‌اند که سوراخی درون آن به‌چشم می‌خورد. دانشمندان درحال‌حاضر مشغول انجام آزمایش‌های مختلف روی این شیء هستند تا ماهیت آن را مشخص کنند.

محققان با استفاده از تجهیزات رباتیک از راه دور، این گوی طلایی را پیدا کرده و با کمک یک بازوی مکانیکی با سطح آن ارتباط برقرار کردند و متوجه شدند که این گوی سطحی نرم و پوست‌مانند دارد و زیر آن بافتی شبیه به اسفنج به‌چشم می‌خورد. این اکتشاف در مأموریت Seascape Alaska 5 انجام شد که پخش زنده آن در اینترنت صورت گرفت.

پژوهشگران در حین بررسی این گوی در کف دریا، نظریه‌هایی را درباره آن مطرح کردند. یکی از این نظریه‌ها تخم‌گذاری در کف اقیانوس بود و حفره روی آن به خروج موجود تازه متولد یا حمله یک شکارچی نسبت داده شد.

یکی از محققان همچنین به‌شوخی گفت: «امیدوارم وقتی به آن دست می‌زنیم، چیزی از داخلش بیرون نیاید. این ماجرا مثل سرآغاز فیلم‌های ترسناک است.»

موجودات مختلفی ازجمله کوسه‌ها وجود دارند که در کف دریا تخم می‌گذارند. اسفنج‌ها هم نمونه‌ای از موجودات دریایی هستند که می‌توانند به صخره‌ها بچسبند و آنجا زندگی کنند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی هم این شیء را به تخم یک موجود بیگانه فضایی تشبیه کرده‌اند.

اگرچه بررسی‌های دانشمندان همچنان ادامه دارد، اما به‌نظر می‌رسد که نظریه تخم‌گذاری یکی از موجودات دریایی دراین‌باره محتمل‌تر است. البته باید دید که این تخم مربوط به گونه‌های شناخته‌شده است یا با یک گونه جدید طرف هستیم.

حجم ویدیو: 5.88M | مدت زمان ویدیو: 00:01:09 | دانلود ویدیو
منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها