انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از علمای شیعه و سنی: چرا در برابر طالبان که خودش را عین اسلام می داند موضع نمی گیرید؟

همزمان با آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال قطر، گروه طالبان که خود را حاکم افغانستان می‌داند، اقدام به کشتار شیعیان هزاره در منطقه دایکندی نمود. در این کشتار بی‌رحمانه، جمعی از زنان، مردان و حتی کودکان به دست طالبان به قتل رسیدند

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از علمای شیعه و سنی: چرا در برابر طالبان که خودش را عین اسلام می داند موضع نمی گیرید؟

بعضی از بازماندگان خانواده‌های قتل‌عام شده، در حالی که اشک می‌ریختند با صدای بغض‌آلود بی‌رحمی طالبان در این جنایت را به صورت تلفنی به نقاط مختلف گزارش دادند و افرادی نیز گزارش تصویری مخابره کردند ولی توجه شدید افکار عمومی به اخبار جام جهانی فوتبال قطر، مانع مطرح شدن اخبار این جنایت در سطح جهانی و منطقه‌ای شد و حتی در خود افغانستان نیز اخبار این جنایت بازتاب لازم را نداشت.

در ایران و سایر کشورهائی که مردم مسائل شیعیان افغانستان را با حساسیت دنبال می‌کنند، توجه چندانی نسبت به این جنایت نشد.

رفتارهای غیرانسانی طالبان فقط شامل شیعیان این کشور نمی‌شود و اهل‌ سنت را نیز دربرمی‌گیرد. صدور فرمان‌های متعدد توسط حاکمان دولت خودخوانده افغانستان علیه زنان در روزهای اخیر که آنها را از رفتن به پارک‌ها و اماکن عمومی محروم کرده و به محصور ماندن در خانه مجبور ساخته‌اند بخش دیگر ظلمی است که طالبان به زنان افغانستان اعم از شیعه و سنی کرده‌اند. برای مردان نیز این روزها محدودیت‌های غیرمتعارفی به ویژه در مورد نوع پوشش و اجبار در انجام بعضی امور مذهبی و اجتماعی توسط طالبان وضع شده که همگی برخلاف اسلام و حقوق انسان هستند.

عجیب‌تر اینست که سخنگوی حکومت خودخوانده طالبان در جواب اعتراض کسانی که این نوع رفتارها را محکوم کرده‌اند گفته محکومیت این رفتارها، وهن اسلام است! منظور این سخنگو اینست که آنچه طالبان از اسلام می‌فهمند عین اسلام است و اگر آن را اجرا نکنند به اسلام عمل نکرده‌اند و هرکس به این رفتار طالبان اعتراض کند، به اسلام اهانت کرده است!

بیماری خود اسلام ‌پنداری، متأسفانه از مصیبت‌های بزرگی است که در بسیاری از نقاط جهان اسلام‌ گریبان‌گیر مسلمانان شده است.

افراطیون به این بیماری خطرناک مبتلا هستند و هرجا حاکم باشند از موضع حاکمیت آن را اعمال می‌کنند و هرجا حاکم نباشند تلاش می‌کنند با نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و مشارکت در تصمیم‌ سازی، نقطه‌ نظرهای افراطی خود را به حکومت‌ها دیکته نمایند. در طول تاریخ، همواره مسلمانان از گروه‌های افراطی و خود اسلام ‌پندار ضربه‌های کاری خورده‌اند و رفتار آنها اسلام را در چشم ملت‌ها به اموری که هیچ ربطی به این دین پاک انسان‌ ساز ندارد متهم کرده است.

بخشی از این ضربه کاری که از ناحیه رفتار افراطیون خود اسلام‌ پندار به دین خدا و امت اسلامی وارد می‌شود، نتیجه کوتاهی علمای اسلام، اعم از شیعه و سنی، در ابراز برائت از حرکت‌های افراطی و معرفی ماهیت انحرافی آنها به افکار عمومی جهان است.

طالبان به دلیل اینکه یک گروه تروریستی بیگانه از اسلام است، در سطح حکومت‌ها و دولت‌های جهانی مطرود و منزوی است و بعد از یکسال و حدود چهار ماه از تسلطش بر افغانستان هنوز هیچ دولتی و هیچ مجمع بین‌المللی آن را به رسمیت نشناخته و همگی عملکرد آن را محکوم کرده‌اند ولی از علمای اسلام هنوز چنین تحرکی علیه این گروه منحرف از اسلام مشاهده نشده است.

این واقعیت تلخ موجب تأسف شدید است که همه می‌دانند یک گروه منحرف از اسلام در افغانستان به نام اسلام نسل‌کشی می‌کند و حقوق انسان‌ها را زیر پا می‌گذارد ولی متولیان اسلام در برابر مرگ خاموش مسلمانان مظلوم سکوت می‌کنند! رسالت متولیان دین کجا باید متجلی شود؟

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • واقعیت بگویید
    2

    خودتان گول نزنید اسلام واقعی اسلام طالبان و داعش ، قوانین طالبان و داعش کپی برابر اصل قوانین اسلامی است ، چرا قبول نمیکتید

    نظرات شما -
    • علی
      0

      - اى كسانى كه ایمان آورده ‏اید! (در هیچ كارى) بر (حكم) خدا و پیامبر او پیشى نگیرید و از خداوند پروا كنید، كه خداوند شنوا و دانا است. قرآن کریم ۴۹ - ۱

      پایدار باشید.
      مطالعه تان را بیشتر کنید دوست گرامی، تا فرق حکم خدا را با حکم بندگان جایزالخطای او بدانید.

  • ناشناس
    0

    روزهایی که حاکمیت در ایران خوشحال بود از ظهور دوباره طالبان باید فکر این روزی می بود

  • واقع بین
    1

    طالبان + وهابیت موجب سرشکستگی و سرافکندگی اسلام هستند.

  • سلام
    0

    شماها اعمالتان طالبانی و گفتارتان ریا و دروغگوی و چاپلوسی هست. اتفاقا طالبان به مستندهای تاریخی اسلام بسیار نزدیکتر هست . شاید برای همین هست که سیاستمداران در کنار طالبان قرار گرفتند از روز اول خلافت شمشیر بر دموکراسی! ذات و ظاهر طالبان یکسان و به اصل دین نزدیکتر. شتر سواری دولادولا نمیشه با شربت گوارای فرهنگ مهر پرستی ایرانی زهر توحش بدوی را گرفتن فقط ظاهر اراسته دادن به خرافه پرستی و بنیان ستیز با دانش روز در باطن !!!!

  • ناشناس
    0

    جالب است که کشتن انسانهای بی گناه در اسراییل در خیابانها و پارک ها و بوسیله چاقو. یا انتحاری و .... شدیدا تشویق می شود که همه اینها خلاف دین مهربان و انسانی اسلام است که قطعا توسط دشمنان اسلام تشویق و توسط دشمنان اسلام هم اجرا می شود. به نظر شما کشتن انسانهای بی گناه در خیابان های اروپا و یا در سینماها،بزرگترین ضربه به دین اسلام نیست ؟؟؟؟؟که باعث می شود ملت ها از مسلمانان و این دین انسانی متنفر شوند، ایا کشتن زن و کودکان اسراییلی بخاطر اینکه یهودی هستند و حکومت انها به مردم ظلم می کند، کمکی به دین اسلام و مسلمانان می کند، یا باعث ضربه کاری به این دین شده است؟؟؟؟ همان اول همه گفتند که این طالبان تغییر کرده اند ولی در جهت خوی حیوانی و بدتر شدن. ولی حکومت ایران و فحش نامه کیهان باور نکردند و الان دارند بزرگترین خدمت را به دشمنان اسلام می کنند. فقط تعجب از این است که چطور حکومت ایران ساکت است و در حد شعار از مسلمانان سنی اسراییل حمایت می کنند ولی چشم خود را به روی کشتار مسلمانان افغانستنان . چچن ، میانمارو ترکستان چین بسته است.؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  • ناشناس
    0

    دوستان خوشحال بودن طالبان قدرت گرفته
    به ایران دعوتشان کردن
    براشان نوشابه باز کردن
    غافل از اینکه اون نادان ها به خون شیعه تشنه هستند

  • ناشناس
    0

    موضع مرجعیت دین شناسی ما مسلمانان نسبت به ماهیت و وظیفه ی شناختهای قرآن چیست؟ً!
    ---
    خداوند در همه ی شناختهای محکم و مفصل فرهنگ الهی دین داری و مذهب داری قرآنی همراه با هشدارهای این کتاب هدایت بی نقص وحی آسمانی که بعنوان تنها حجت بی خدشه ی دین خالص الهی انکار ناپذیر است چگونگی دین داری و مذهب داری خدا پسندانه را برای بشر با زبانی ساده ی رسا و گویا و هماهنگ با اصول متین منطق استدلال علمی با حد و مرزها و ملاک و معیارهای خدشه ناپذیر وحی الهی برای توده های متدین همه ی زمانها و مکانها در قرآن که در همه جا با ترجمه های گوناگون در دست رس همگان است بیان و مشخص ساخته است .
    بندرت دیده شده است مرجعیت دین شناسی ما شیعیان وسایر مسلمانان جهان و متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب که بحکم خداوند در آیه 122 سوره قرآنی نور وظیفه ی خطیر الهی تبیین حقایق قرآنی و عقلی را به دوش دارند ، با وجود مقاله های قرآنی و منطقی روز افزون که عیبهای دین زدای ضد قرآن و عقل دین داری و مذهب داری توده های متدینان را مشخص می سازند ؛ در مقابل این مقاله های آکنده از شبهات قرآنی و عقلی به روشنگری و آگاه سازی پیوسته و تکامل یافته این توده ها با کمک محکمات قرآن و اصول منطق استدلال عقلی در جلسات همیشگی سازمان یافته و روشمند علمی بپردازند و از گرفتار شدن این توده ها در دام نیرنگهای شیطانی که بنام دین و مذهب همیشه عرضه می شوند نجات بدهند و دین داری و مذهب داری حاصل عمر این توده ها را از تباه شدن و از پیامدهای شوم دنیوی و اخروی این تباهی که خداوند حتی پیامبران خویش را از گرفتار شدن به آن شدیدا در آیه قرآنی 65 سوره زمر آشکار هشدار داده است ؛ مصون بسازند!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها