نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفت و گو با خبر فوری:

دخالت در روند پیشگیری و درمان کرونا جرم محسوب می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید دارد در صورتی که افراد حقیقی یا حقوقی باعث کُند شدن روند پیشگیری و درمان کرونا شوند، مجرم هستند و قوه قضاییه باید با آنها برخورد کند.

دخالت در روند پیشگیری و درمان کرونا جرم محسوب می‌شود

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با سایت خبر فوری ، با اشاره به برخی دخالت ها در روند تشخیص و بهبود بیماری کرونا در برخی مراکز پزشکی، گفت: زمانی که کشور در شرایط بحرانی قرار داد و حاکمیت برای مدیریت آن مجموعه ای را در نظر می گیرد تا کنترل، مدیریت و اعلام آمار رسمی را دنبال گند، همه ارکان کشور، نظام و صراحتا افراد حقیقی و حقوقی مکلف به تمکین از اقدامات این ستاد هستند.

وی تاکید کرد: از این رو هر گونه دخالت و اقدامی که باعث کند شدن عملیات پیشگیری و درمان صورت گیرد، در شرایط حاد نوعی جرم تلقی می شود و دستگاه قضایی بدون شاکی خصوصی این حق را دارد به موضوع ورود و برخورد کند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: چنانچه در راستای روند قانونی ناشی از عملکرد ستاد مشکلاتی وجود داشته باشد، مسئولین ذی ربط یا هر فردی که متوجه این خلاء می شود باید از مبادی قانونی پیگیری کند و حق دخالت در عملکرد آنها را ندارد.

این نماینده مجلس مرجع رسمی نظارت و پیگیری تخلفات و دخالت ها در امر پیشگیری و درمان کرونا را قوه قضاییه می داند.

کمالی پور در این باره که آیا قوه قضاییه به تنهایی می تواند از پس مدیریت این حجم تخلف در حوزه کرونا بر آید، گفت: در هر حال باید ارکان تصمیم گیر واحد باشد اگر در شرایط بحران افراد تصمیم گیر متعدد شود به همان اندازه به توسعه بحران کمک می کنیم و این امر آثار زیان باری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: باید به سمت وحدت تصمیم گیری و وحدت عملکرد برویم تا بر مشکلات فائق آییم، انتظار می رود هر کسی در چارچوب وظیفی که در ستاد بر عهده او گذاشته شده عمل کند و فراتر نرود.

در همین رابطه بخوانید:

نه رئیس جمهور و نه دخترش اجازه دخالت در امور انیستیتو پاستور را ندارند

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • احسان
    0

    سلام خسته نباشید ملت ایران رفته زیرسوال عزیزان قرنطینه کنید بره ۲۴روزه توخونه قرنطینم خونم باشن شمار کشتن پائین میاد دست رودست بزاریم ملت ایران از بین میره تو رو خدا پیگیری کنید

  • ابان
    0

    آخه بیشرفا قرنطینه با شکم خالی؟ یکم از پول هامون که خرج تروریست های منطقه و گردن کلفت و سفیدبرفی حسن نصرالله میشه رو خرج قرنطینه کنید تا زنجیره قطع بشه .‌ به جای هزینه برای کتائب که توسط آمریکا پودر شدن بفکر‌ مردم گرسنه ایران باشید قاتل ها

  • بیطرف
    0

    مطمعاباشید آنهایی که ازقرنطینه شدن قم جلوگیری کردند برای هرکدامشان چندپست نان آب دار به همراه تشویق وقدردانی کنار گذاشته شده

  • یحیی
    0

    رئیس جمهور کشورکه باید کشوررا اداره کند با ویدئو کنفرانس جلسه می گذارد با تشریفات وضد عفونی کامل درکیش حمام آفتاب گرفته مگر خدا به داد این ملت برسد

  • ایرانی
    0

    فعلا مشکل ما عدم دسترسی به ماسک ولوازم بهداشتی است . درسایه مدیریت جالب دولت محترم پس از اتمام کار ویروس بدستمان میرسه. یادگرفتیم برای فرار از زیر بار مسئولیت مردم رادر هر شرایطی مقصر جلوه بدیم.

  • بیماری ریه
    0

    باسلام،من مدت 20سال است مشکل ریه دارم،5سال است دارو مصرف می کنم زیر نظر فوق تخصص ریه رسول اکرم تهران،داروهام،2ماه پیش تموم شدند آزادچندبرابر قیمت خرم اباد خریدم،الان ازاد هم نیست،کی به داد من میرسه،دکتر نیست،دارو باید از تهران ،ازاد تهیه شود،به خاطر جبهه رفتن ریه خراب شد جانبازی هم ندارم،حتی سهمیه دارو هم ندارم،به نظر شما کرونا منو بکشه بهتر نیست تا خانواده ام،کمتر برای من هزینه کنن،،ما کاشتیم،،آقا زاده ها وپارتی دار ها،می خورند،لعنت به کسانی که حق امثال من راپایمال کردند،،ببینید بازی روزگار چه می کنه

  • ن
    0

    پس چرا رئس جمهور و وزیر بهداشت را و وزیر خارجه و هواپیمایی را قصایی نمی کنید . مگر همینها با سهل انگاری هاشون در تصمیم گیری ها و فرماندهیشان عامل انتشار ویروس در کل کشور نبودند. مگر مردم و رسانه ها نمی گفتند پروازها از چین محدود شود . مگر نمی گفتند تهران و قم قرنطینه شوند. الان اقتصاد کل کشور و کل مردم کشور را فدای تهران و قم کردید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها