مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد:

ایجاد بیش از ۶۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از ایجاد بیش از ۶۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

ایجاد بیش از ۶۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان

جلال شیخ‌پور اظهار کرد: در سال گذشته به منظور افزایش مهارت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان، ۵۵۹۷ نفر در بخش حرفه‌آموزی و کاریابی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های این نهاد توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان است، اضافه کرد: در سال ۹۹ از طریق پرداخت تسهیلات بیش از ۲۰۸ میلیارد تومان به مددجویان متقاضی، ۶۱۸۶ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۰۴۷ نفر در بخش حرفه‌آموزی و کاریابی شرکت کردند، افزود: در مجموع ۶۶۴۴ نفر از سال ۹۹ تاکنون در در بخش حرفه‌آموزی و کاریابی شرکت کردند.

شیخ‌پور با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۱۱ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال مستقیم ۴۰۱ نفر تسهیلات پرداخت شده است، گفت: به منظور مرتفع کردن مشکلات پیش‌روی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و تسهیل و تسریع در روند آن جلساتی بصورت خصوصی با مدیران امور شعب بانک‌های استان برگزار کردیم.

وی با تاکید براینکه زنان سرپرست خانوار، مناطق محروم و حاشیه‌ای برای ایجاد اشتغال در اولویت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، بیان کرد: برای حمایت از مددجویانی که مشاغل خانگی مشغول هستند تولیدات و فرش‌های بافته شده توسط مددجویان جمع‌آوری و به مجتمع اقتصادی مرکز ارسال و هزینه آن به حساب بافندگان تحت حمایت واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان اظهار کرد: استفاده از راهبران شغلی در راستای ایجاد طرح‌های اشتغال به منظور تهیه نهاده‌ها و تجهیزات لازم برای اجرای طرح، ارائه مشاوره و راهنمایی به مجریان طرح‌ها و بازاریابی و فروش محصولات تولید شده مددجویان از جمله حمایت‌های امداد برای فروش محصولات تولید شده توسط مددجویان تحت پوشش است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها