کمالی پور: رئیس‌جمهور با اختیارات موجود هم می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون حقوقی مجلس گفت: رئیس‌جمهور با همین اختیارات موجود هم می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد، اگر رئیس‌جمهور همین اختیارات فعلی خود را را اجرا می‌کرد وضع فعلی بهتر بود.

کمالی پور: رئیس‌جمهور با اختیارات موجود هم می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد

یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عضو هیأت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر افزایش اختیارات، اظهار داشت: رئیس‌جمهور براساس قانون اساسی از اختیارات ویژه‌ای برخوردار است، اما به عقیده بنده در این سال‌ها وی نخواسته از این اختیارات ویژه استفاده کند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور برای حل معضلات کشور اختیارات ویژه نیاز ندارد، افزود: رئیس‌جمهور با همین اختیارات موجود هم می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد کما اینکه اگر رئیس‌جمهور همین اختیارات را اجرا می‌کرد، وضع ما بهتر بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در مجموع اگر قرار باشد اختیارات ویژه‌ای به رئیس‌جمهور داده شود، باید اصلاح قانون اساسی در دستور کار قرار گیرد که در شرایط فعلی تغییر یا افزایش اختیارات رئیس‌جمهور نیاز نیست.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: رئیس‌جمهور به اندازه کافی اختیارات دارد اما به نظر می‌رسد او نتوانسته از این میزان اختیارات به درستی استفاده کند؛ بنابراین نیازی به افزایش اختیارات یا اختصاص اختیارات ویژه به رئیس‌جمهور نیست.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها